Každý si myslí, že som hlúpa len kvôli tomu, že študujem trojročný odbor

3. máj 2022

Keď som chodila na základnú, tak mi učenie veľmi nešlo, lebo som mala zdravotné problémy a veľmi veľa som chýbala, tým pádom som nestíhala... Keď prišlo na výber strednej, tak som si dala prihlášku na 4 aj trojročný odbor. Zobrali ma aj na tej 4, ale ja som sa rozhodla pre ten 3.ročný, pretože predsa len budem mat viacej času sa naučiť na tú maturitu a aby to bolo celkovo ľahšie (pôjdem na nadstavbu)... Hneď, ako poviem, že chodím na trojročný odbor, tak ľudia majú voči mne predsudky. Jeden kamarát mi dokonca priamo povedal, že som sprostá a pýtal sa prečo nechcem mať maturitu... Maturitu chcem... Proste ide o to, že furt každý sa potrebuje starať do môjho výberu školy. Aj keď som streamovala na tik toku, tak nejakú chvíľu v komentároch riešili to, že som sa neučila, keď som sa prihlásila na trojročný odbor...

autor
3. máj 2022

Mňa to baví a viem si predstaviť, že to v živote budem robiť, ale ajtak tie narážky ľudí sú niekedy hrozne... Veď hlavne, že nejakú školu budem mať a pôjdem aj na maturitu.....

cocolino234
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
sissy27
3. máj 2022

mne absolútne nedáva logiku, prečo si si vybrala učňovku a následne chceš ísť na 2r nadstavbu, keď ťa prijali aj na maturitné štúdium, odbor predpokladám rovnaký alebo aspoň podobný. A áno, odjakživa boli učňovky pre ľudí, ktorí bol skôr na manuálnu prácu ako na učenie. Nie je na tom samozrejme nič zlé, nie nadarmo sa hovorí, že remeslo má zlaté dno a hocijaká "len" vyučená cukrárka alebo pekárka zarobí viac ako študovaná pani inžinierka napr. v banke za prepážkou. Každý máme talent na niečo iné, nemôžu byť všetci len ekonómovia, lebo im nebude mať kto tú ekonomiku tvoriť. Len proste tvoje rozhodnutie je zvláštne, nie je pravda, že budeš mať viac času sa pripraviť na maturitu, tak či tak sa každý učí na poslednú chvíľu, keď dostane okruh tém. Nepoznám nikoho, kto by sa na maturitu skutočne pripravoval rok alebo dva.