Tehotenstvo v skúšobnej dobe

ivsa355
16. jan 2019

Prosím o pomoc ako riešiť tehotenstvo v skúšobnej dobe,nastúpila som do firmy, kde pracujem ako predavačka s oblečením, o firme som zistila, že je dlžníkom. Bola som sa informovať aj na socialke, či mám hradené odvody, tam mi bolo 2x povedané, že ešte stále nemali splatné obdobie a mňa nemusí trápiť, či mi zamestnávateľ platí odvody. V skratke neviem čo mám robiť, mám im oznámiť, že som tehotná a čakať, že ma v skúšobnej dobe vyhodia a ja zostanem bez príjmu alebo zostať v robote, vyčkať skúšobnú dobu a neskôr im len oznamit, ze som tehotná a hodiť sa na pn? Lebo stále mi vŕta hlavou, či zostať vo firme, ktorá mi určite neplatí odvody. Ďakujem za každú radu.

liz_lemon
16. jan 2019

@ivsa355 naozaj ta to nemusi trapit, ci platia odvody, staci ak mas vyplatne pasky, lebo tie su dokazom, ze ti odvody zamestnavatel strhol
neoznamovala by som to pocas skusobnej doby

whatever1
16. jan 2019

@ivsa355 To ci dlzia na odvodoch je len ich problem. Na platenu nemocensku mozes nastupit hocikedy odo dna nastupu do prace. Ja osobne by som im tiez nehovorila nic, az po skusobke. Keby povies skor a vyhodia ta tak je ochranna lehota tusim 7dni od ukoncenia prac.pomeru kedy mozes este nastupit na nemocensku. Ak sa bude firma likvidovat tak ti musia zo zakona dat 2mesacnu vypovednu lehotu. Takze budes dopredu vediet kedy koncia a nemusis sa bat ze budes musiet narychlo riesit pnku. Kamoske v praci (tiez obchod s oblecenim) behom roka otehotneli 4 kolegyne🤣, 2 z toho naraz a obidve v skusobke. Odrobili tusim este mesiac, dva a momentalne si uzivaju matersku😁

elizita
16. jan 2019

A preco sa chces hadzat na PN? Akoze len tak?

evittam
17. jan 2019

@whatever1 Pre tehotné je OL 8mesiacov.
Suhlas s
@liz_lemon

evittam
17. jan 2019

@elizita Ved je tehotna. 😁😉 Preco by mala chodit do práce.

elizita
17. jan 2019

@evittam radost mat takych zamestnancov

alaguema
17. jan 2019