Dobrý deň, chcela by som sa spýtať koľko dostanem a kedy môžem ísť na materskú. Študujem a nemám 18r. Ďakujem za odpovede 🙂
@evittam nie nepracovala, nedostanem materskú ? A tie príspevky sú v akej sume?
Jasne, ze nedostanes, akurat tak rodicovsky prispevok a rodinne pridavky po porode, sumy su na internete
matersku nedostanes, len rodicovsky prispevok a pridavky na dieta, plus jednorazovy prispevok pri narodeni dietata
V podstate pokial nebudes mat súdom určené rodičovske prava a povinnosti,prípadne uzatvorene manzelstvo a si neplnoleta k datumu narodnia dieťaťa, nemôžeš ziadat zo zakona o ziadnu davku.
@yuuummy123 A z coho by si ju chcela dostavat?! Nikdy si do tohto systemu nic nedala....
Ja som mala pri prvej dcere 23, akurát som končila bakalarske štúdium a tiež som dostala, tak ako baby písali, rodičovský príspevok od dňa porodu...do pôrodu som uz robiť nemohla, na úrade práce mi "milá pani" poradila na otázku, že z čoho mám žiť, že nech ma živí manžel a ze ked máme auto, tak ho máme predať...no pobavila ma...
Pokym nemas 18 nedostanes nic do pol roku mozes ziadat spatne davky pokym do polroka od porodu budes mat 18 rokov inak ti aj prispevok pri narodeni prepadne statu, da sa kupit plnoletost sobasom s partnerom a vtedy budes mat narok inak nie ! A na matersku ma narok len zena ktora za posledne dva roky odrobila minimalne 270 dni
ak nemas 18, nedostanes automaticky ani rodicak. Musis mat sudom urcene rodicovske prava
@evittam tak vecsinou ho.plati zamestnavatel alebo dobrovolne nemocenske... kedze znama si to platila dlho a ked otehotnela zo soccialky ju poslali do zadku ze to tak uz nefunguje a to platila pekne 4 roky takze neviem ako je to momentalne ale kedze som dnes bola zaniest md tak pisem len co mi povedali. To je jedno slecna co sa nato pytala narok nema na nic kedze neplatila np ani nemala odrobene a ani nieje este plnoleta anovú slobodna... to je nas krasny stat 😁