Rodičovský príspevok - postup pri jeho žiadaní

celkom_nestastna
4. jan 2015

Dobrý deň, viem že tém na rodičovský príspevok tu už asi bolo veľa, ale nejak sa z toho neviem vysomáriť, tak sa ospravedlňujem vopred, že som založila novú diskusiu ak to niekomu vadí 🙂 Bola by som veľmi rada, ak by mi niekto vedel odpovedať na moju otázku. Teda viem, že o rodičovský príspevok môžem požiadať až po narodení dieťaťa, ale chcela by som vedieť ako to je.. či stač len vypísať tú žiadosť a odniesť ju na konkrétny úrad potom, alebo či dopredu potrebujem nejaké potvrdenie alebo papier zo sociálnej poisťovne.. niekde som zazrela, že najprv musím ísť na sociálnu poisťovňu, tam odniesť NIEČO ale neviem čo... a potom na ten úrad... tak ja už neviem ako to je.. Nárok na materskú nemám, som študentka, nikdy som nepracovala, takže si budem vybavovať ten rdičovský príspevok..len neviem ako 🙂 Ďakujem ak mi niekto odpovie a prajem Vám pekný deň 🙂

alexandra1104
4. jan 2015

Najskvor pojdes na urad prace ked sa narodi babo a tam ti uz povedia kde vsade mas ist a co ti treba

inffinity
4. jan 2015

@celkom_nestastna já sem šla prvne n urad prace a tam mi dala všechny tlačiva a rekla kam mam jit 🙂

liz_lemon
4. jan 2015

najprv ti da papier gynekolog, ktory si odnesies do Socialnej poistovne, a oni ti zaslu rozhodnutie, ze nemas narok na materske, a to rozhodnutie spolu so ziadostou o rodicovsky prispevok + RL dietata, zanesies na UPSVAR,

celkom_nestastna
autor
4. jan 2015

@liz_lemon a nevieš mi prosím ťa povedať aký je to papier? lebo zajtra idem k mojej gynekologičke poslednýkrát na poradňu, len neviem čo mám od nej opýtať.. pretože keď som tam bola minulý mesiac pýtala sa ma či mi niečo treba vypísať, ale ja som nevedela tak povedala, že 5.1. jej poviem, že si to mám zistiť, či niečo potrebujem od nej. a Ďakujem Vám veľmi pekne všetkým 🙂

liz_lemon
4. jan 2015