Prídavky a príspevky na dieťa pre mamičku študentku

ladyniki
25. sep 2012

Ahojte, čakám teraz prvé dieťatko, pred tým som do prace nechodila a nie som ani na úrade práce, lebo som ešte študentka. Prosím viete mi niektorá poradiť čo ako budem dostávať od materskej až po rodičovský príspevok? Lebo to čo mi hovorili na urade som veľmi nepochopila všetko mi to vysvetľavala dokopy a všetko naraz, teraz z toho neviem vobec nič.... Bol niekto v takej istej situácií a mohol by mi poradiť?

liz_lemon
25. sep 2012

@ladyniki materske dostavat urcite nebudes, po narodeni dietata budes dostavat rodicovsky prispevok ( pre r. 2013 199,60)+ rodinne pridavky (pre rok 2013 23,10), a mas samozrejme narok na prispevok pri narodeni dietata (151,37) + priplatok k tomuto prispevku (679,49)
otec dietata, ak pracuje, si moze uplatnit danovy bonus (21,03)
a to je tak vsetko

ladyniki
autor
25. sep 2012

Otec dieťaťa... Dajme tomu, že ten si neuplatní nič... a čo teda všetko potrebujem vybaviť? Teda ja materskú nebudem vôbec dostávať?

liz_lemon
25. sep 2012

@ladyniki nie, na materske ma narok zena, ak bola nemocensky poistena min. 270 dni pred porodom, a to sa da jedine, ak si zamestnana, resp. ak si platis dobrovolne nemocenske poistenie
takze dr. ti da papier Ziadost o materske, ktoru ty zanesies do socialnej poistovne, nasledne ti pride rozhodnutie, ze nemas narok, a na zaklade toho rozhodnutia si pojdes po porode vybavit rodicovsky prispevok na UPSVAR + si tam vybavis aj rodinne pridavky + prispevok pri narodeni+priplatok
http://portal.gov.sk/Portal/sk/Default.aspx?Cat... tu su potrebne tlaciva, ale maju ich aj na matrike a UPSVAR

siposova
25. sep 2012