Obidvaja na materskej

dajda459
19. feb 2019

Dobrý večer. Chcem sa spýtať ako to teda je,ak by chcel ísť manžel na MD. V auguste sa nám narodi druhé bábo a dcérka bude mať vtedy 2,5r. Chceli sme aby manžel išiel na MD s mladším a ja ostanem na RD zo staršiu.ale vraj sa nemôžem v 1domacnosti poberať aj materská aj rodicovsky hoci každé na iné dieťa. Bola by tu možnosť,aby manžel išiel teda na MD so staršiou (ostane doma) a ja na MD s novorodencom? Keďže som mala pracovnú zmluvu napísanú len na polovičný úväzok tak materská mi vychádza toľko čo rodičovský prispevok,takže u mňa je jedno čo by som poberala. Pracovať nemôžem keďže ešte študujem externe na VŠ tak ,by bolo fajn aby som dostávala aspoň tých 220€.
Ďakujem a prajem pekný večer

ujaju
19. feb 2019

Môže byť doma iba jeden pokiaľ viem. Čiže buď pôjdeš ty znova na materskú s mladším alebo dokončíš teraz rodičák a v auguste pojde na md muž ale tým pádom budeš musieť ísť na úrad práce. Jedno aj druhé poberať nemôžete

dajda459
autor
19. feb 2019

@ujaju áno to som sa dočítala. Ale vraj dve materské sa môžu poberať. Tak že čo je na tom pravdy :/

jankalukasova
19. feb 2019

@dajda459 podla noveho zakona mozete obaja poberat materske. Muz na starsie dieta a ty na to mladsie. Nemozete akurat subezne poberat naprikla rodicak a materske alebo dva rodicaky... ale dve materske ano. Takze napr. ku dnu kedy nastupis na matersku (6 tyzdnov pred porodom) moze manzel nastupit na matetsku s dcerou.

jankalukasova
19. feb 2019

@ujaju mozu poberat subezne dve materske ak maju narok.

evittam
20. feb 2019

@ujaju To je pekna hlupost. Od 1.1.2019 mozu byt obaja rodicia na MD.
Alebo uz aj minuly rok mohol byt muz na MD a zena na RD bez naroku na RP. Ziadny úrad práce.😉 Najskôr si naštuduj a potom rozdávaj rady. Urobis sluzbu nielen sebe.

evittam
20. feb 2019

@dajda459 Suhlas s
@jankalukasova
Otazka je ci ty mas nárok na MD. Pises, ze si mala zmluvu. PP teda skoncil?