Ako je to s maternity allowance pri pôrode na SK?

kejdii
7. aug 2011

Zdravim vsetky cakajuce mamicky a mamicky a snazilky 🙂 ja som momentalne v 15tt tehotenstva a zijem v Londyne. Pracujem ako nanny, uz to budu 3 roky v pondelok (8.8. 2011) 🙂 u uzasnej rodinky. Priatel za mnou bohuzial nemoze prist do GB tak som sa rozhodla vratit na Slovensko. A mam uz hlavu ako balon zo vsetkych informacii co som tu ponachadzala. Viem ze sa tu taketo diskusie uz viedli co sa Matrnity allowance tyka, ale su dost stare a ja by som bola velmi vdacna za nejaku aktualnu informaciu. Takze moja dilema spociva v tom ze 30.9. sa planujem odstahovat na Slovensko, ale chcela by som poziadat o Maternity allowance tu v GB kedze na Slovensku to bude almuzna, ak mi vobec nieco priznaju???? Som v GB uz 7 rokov a riadne platim dane, tak mam na Maternity allowance narok. Problem mam ale ten ci mi ju priznaju aj napriek tomu, ze sa chystam rodit a zostat pocas materskej dovolenky na Slovensku? Ucet si tu nechavam aktivny, takze s tym problem nebude. Len neviem ci mi bude na Slovensku platit Europian Helth Insurance Card na vysetrenia ktore budem musiet podstupit, na samotny porod a poporodne vysetrenia. Kedze sa nemozem doma zaregistrovat v ziadnej poistovni ked budem poberat matersku zo zahranicia.... A ci potom budem moct babatko prihlasit u nas v poistovni ? Je toho spusta, a nikde mi nevedia dat jasnu odpoved....obzvlast nie u nas na v Presove, odkial pochadzam, tam na mna na Socialnej poistovni pozerali ako na zjavenie ked som ich poprosila o info....aj tak mi nevedeli pomoct....som z toho uz zufala....a den mojho odchodu sa blizi....tak prosim kohokolvek kto to absolvoval, alebo ma nejake info ktore by pomohlo...budem velmi vdacna. Vopred velmi pekne dakujem. buduca mamicka Katka

beronsche
8. aug 2011