Dobrý deň.
Mamičky učiteľky prosím poraďte..Môže učiteľ zapísať známku z písomky, ktorú žiaci písali týždeň pred klasifikačnou poradou, do 2.polroka, lebo učiteľ nestihol písomky opraviť v 1.polroku?. Dcéra dnes dostal 3 z nemčiny, pričom o písomke učiteľ nenapísal info na edupage ani deti nevedeli, že budú písať.Inokedy učiteľ napíše ak bude skúšať alebo budú písať písomku. Je toto ok?
Dávate písomky z jazyka aj vy deťom a neoznámite im? Dcéra je v 3.ročníku. Ďakujem za odpoveď.
Pre mňa nie ok dať dopredu vedieť o písomke.A po uzatvorení známok sa počítajú do 2. polroku
@mariamay ja oznamujem, aj sa na nu spolocne pripravujeme, opakujeme.mojim cielom je naucit, nie nachytat, co nevedia.
My to mame aj v sk.poriadku.nesmieme davat neohlasene pisomky, zapisujeme ich do edupage ako udalost, aj preto, aby sa im za den nenakopili pisomky.nesmu pisat viac ako 2 velke.takisto opravit pisomku musime do 14dni, inak ziak nemusi znamku akceptovat.ucim na gymnaziu.nezarucujem, ze to vsetci kolegovia dodrzuju, ale mali by, mame to v sk.poriadku
Moj syn uz tiez ma z pisomky s AJ znamku v druhom polroku aj z pracovneho vyucovania lebo prvy polrok uz uzavreli viacmenej pred tyzdnom - dvoma.
Inak u nas sa vobec v EDUpage neoznamju pisomky. Dokonca u starsieho nikdy ani domace neboli v EDU zapisane.Nieje to ucitelova povinnost. I ked niekedy by som bola aj ja rada... 🙂 lebo parkrat sa aj nam stalo ze syn pisal "neohlasenu" pisomku a vlastne ona ohlasena bola len nepostrehol, nezapisal si, zabudol...
@mariamay dcéra má už 4 známky do druhého polroku a neočakávam, že bežné písomky nám bude niekto oznamovať. Ak je strvtrocna písomka, tak nám dajú vedieť, ale aj deťom a opakujú s nimi.
Písomky/skúšania sa nemusia oznamovať - iba "veľké" trvajúce viac ako 20 min, resp. podľa školského poriadku. A učiteľ má dva týždne na zápis známky, takže odpovede na tvoje otázky sú áno - áno - áno.
Dopredu ani nemaju ucitelia davat vediet, ze bude pisomka, to je len jej dobro ak da vediet, k znamkam minuly tyzden sme mali uz plno znamok do druheho polroka
@mariamay uz mam 2 skolakov a vedia vzdy len o velkych pisomkach.
A ano, znamky uz tusim minuly tyzden davali do 2.polroka.
inak u nas tiez nie vsetky sa oznamuju... len tematicke, stvrt ci polrocne...
velakrat ani sami nevedia ci to je len dalsi pracovny list alebo pisomka...
Už idú známky do druhého polroka však zajtra je už polročné vysvedčenie.A nie nemusia ohlasovať písomky hlavne malé .U nas na škole síce zvyknú napísať alebo povedať aj o malej pisomke, rozcvičke atď.. Málokedy sa stalo ,že nepovedali.A pripravovať by sa mali deti stále .U nas na škole sa stalo ,že keď deti neposlúchali tak dala malú rozcvičku na ukludnenie na známku.Mojim deťom vždy prizvukujem nech sa pripravuju stále nikdy nevedia či im niečo nedá alebo ich nebude skúšať.Maju mať totiž aspoň jednu známku s odpovede
môj už má 5ku v 2. polroku 🙂 inak písomky im niektorí učitelia ohlásia iní nie, ale povinné to nie je
Moja dcera ma uz tri znamky v druhom polroku-vsetky dostala pred klasifikacnou poradou. Dnes pisali dve pisomky.
@mariamay moze, na opravu prac ma lehotu dva tyzdne, ked to nestihol v prvom polroku, automaticky zapise do druheho, ci oznamovat pisomky, tak testy by som ja oznamovala, ale malu pisomku kludne nie, maju sa ucit na kazdu hodinu, ci ako ucitel ma len same povinnosti a ziak ziadne? Aj moji uz maju znamky v druhom polroku a aj ja uz davam do druheho asi tyzden
@mariamay moja má už 5 známok do 2.polroka a písomky učiteľka niekedy oznámi a niekedy nie.
Je prváčka
Je to úplne OK. Písomky nemusia byť oznamovane. U nás je to tak 50:50
Je to v poriadku, známku už mohol dať v pohode do 2.polroka, ak už sa medzitým známky uzavreli a písomky oznamovať nemusí, záleží ako to maju v klasifikacnom poriadku, v danom predmete, my napr. velke pisomky oznamujeme, ale skusanie či male písomky nie, resp. nemusíme..... inak prečo vôbec spochybnujes pracu učitela? nustale sa divim, čo vsetko sa pytaju neucitalia, rodičia...može ucitel toto a može hento?....tak, ak to urobil, tak hadam vie, čo môže a čo nie....
@sorciera24 alebo má právo? Už mi to príde, že učiteľ je poddaný, čo nemôže nič.
Nerozumiem, preco by mali byt pisomky oznamovane vopred. Este velke OK, da sa pochopit, ale slovo previerka je od preverit vedomosti.
Súhlasím s @nenne9 ..ak je cieľom učiteľa, nielen za každú cenu mať známky, či nachytať žiaka, či sa učí alebo nie, ale cieľom je, aby si žiak učivo aj zapamätal a mal čas sa pripraviť, tak písomku, či skúšanie vopred oznámi... buduje tak pozitívny prístup dieťaťa k učeniu, k učiteľovi a pod.. Ak dieťa chodí na rôzne krúžky, či tréningy, chodí domov unavené, a preto sa prioritne najviac učí to, z čoho sa skúša, z čoho je písomka.. tak sa dieťa priebežne učí na všetky predmety, len s rôznou intenzitou v jednotlivé dni.. A hlavne, DIEŤA NIE JE V STRESE.. Stojí za to pozrieť si školský systém v iných krajinách ..máme sa čo učiť .. Pýtala som sa cez známych čo učia a väčšina odpovedí bola, že ak je písomka písaná týždeň pred klasifikačnou, či známka bola plánovaná ešte do polroka a učiteľ nestihol opraviť, je to jeho chyba, mal zvoliť iný systém, nie známku zapísať do 2. polroka ..navyše ešte zaváži aj to, či je téma. z ktorej bola písomka zapísaná v časovo-tematickom pláne v 1. polroku alebo v druhom. ..ak v druhom, tak je tu možnosť zapísať známku do 2. polroka, ale písomka mala byť písaná až po zakrúžkovaní známky, nie pred ..no u nás tento prípad nebol.
Čo učiteľ dosiahne tým, že dá nečakane písomku? Prečo majú deti odpor k učeniu a sú znechutené? Prečo nie je škola hrou ? ..aj o to išlo J. A. Komenskému, keď chcel reformu školstva...
Bavíme sa o 1. stupni ZŠ...
@mariamay ja len tolko, kazdy, kto neuci ma patent na ucenie, ale kludne nech je skola hrou, len potom nechcime, nech tu pracu namiesto dietata robi ucitel, myslim pracu na sebe, na svojom sebavzdelavani, bezne sa deje, ze sa napise znamka v prvom polroku a zapise do druheho, aj moj syn tak mal, aj ja takmrobim, ked pisem na prelome nejaky test z lekcie, pisomky ohlasujem, lebo ano, inak by to boli 4 a 5
@zuzana76 uplne suhlasim s tvojimi slovami a len doplnim, že ak sa ešte aj jedna o 1.st., tak aj neviem, ale mimo pis. uloh sa moje deti ani ja nikdy na 1.stupni neucili......vsetko sa predsa naucia v skole, ulohou zopakuju, keby sa tak 10min. kazdy den tomu venovali, neexist, že to vadi....a to, že su preťažene z milon krúžkov, je predsa nie problem školy, ale rodiča, že im naseka krúžky a dieta vyčerpane si nestihne preopakovať do školy....ale tak, potom nech si vyberie, čo je pre neho prioritou....a nie, že kvoli ich kružkom sa ma škola prisposobovat....to kedy bolo?....a fakt, 1.stupen.....ak tieto deti nezvaldaju 1.stupen, čo idu robiť na 2.?
Nie som učiteľ, to je pravda. Ale ako učiteľ by som mala za cieľ tie deti naučiť a nie ich nachytať na tom čo nevedia. Veď keď ohlásim vopred písomku, tak tým dosiahnem to, že sa na ňu pripravia a naučia. Teda ich naučím to čo potrebujem a chcem. A keď sa niekto nenaučí ani potom - tak bohužiaľ, ale je to jeho hlúposť, ale vždy by som dala možnosť si opraviť tú písomku 🙂
Ak neohlásim písomku, tak ich iba nachytám a rozdám zlé známky. Možno niektorým učiteľom ten druhý spôsob pohladká ego - ale práve preto sa líši učiteľ a UČITEĽ. 🙂 Zároveň ale to, že zapísal známku z písomky do 2. polroka je ok podľa mňa.
Školstvo sa musí zmeniť, jednoznačne. Na väčšine škôl prebieha ešte to typické "zastaralé" učenie. Nie som toho zástanca, a rozhodne sa dá deti naučiť aj iným spôsobom - nie silou mocou cez zlé známky. Na dcérinej bývalej škole, dostala 5 ak si zabudla zošiť, učebnicu, alebo úlohu. Na edupage nedávali úlohy nikdy, ani len po vyžiadaní, ak bolo dieťa choré. Za mňa toto nie je ok. Známky by mali odzrkadľovať vedomosti žiaka, a nie zabudnutý zošit.
A ešte dodám, že je jedno či sa jedná o 1. stupeň alebo o 2. stupeň ... Motivovať tie decká treba stále. Zlá známka nie je motivácia. Pochvala a dobrá známka, smajlík. To už motivácia je, a riadna. A vidím tú zmenu hlavne v učení a v prístupe, odkedy dcéra prestúpila na inú školu. A to je 7ačka, a stále tie smajlíky potešia 🙂 Na bývalej škole sa dostala vďaka učiteľom a aj spolužiakom do hladiny, keď jej už bolo jedno aj to či stojí na 4 na vysvedčení :/
@a_adamcova su tri typy ludi, na niektorych plati pozitivna motivacia, na niektorych negativna, na niekoho ziadna
@a_adamcova s niecim suhlasim, za zabudnuty zosit 5 nikdy, ulohy posielam vzdy na edupage, dokonca aj ucivo, ktore sme robili na hodine a predstav si, aj tak su ziaci, co sa budu vyhovarat este tyzden a jednoducho vidis, ze si to nedoberie a kasle na to, aj keby som ho na kolenach prosila, mna by so smajlikom vysmiali, ja uz som ziakom piekla aj kolac ako odmenu / tiez s malou dusickou, ci nepride nejaky rodic pindat, ze nebol zoznam alergenov, ale pytala som sa deti, ci nemaju alergie/
@zuzana76 Tak možno som divná, ale ja nepoznám fakt nikoho na koho by platila negatívna "motivácia" - s tým áno, že na niekoho neplatí žiadna. Ale zasa to, že ja nepoznám neznamená, že nie je.
Ak by si prišla odrazu teraz s tými smajlíkmi, tak jasné že by ťa vysmiali. Ale kde je to v norme od začiatku, tak to berú úplne inak. Moja dcéra je obrovský flegmatik, má na háku všetko. Aspoň sa tak prezentuje. Prestupovala teraz od januára na inú školu, kde sú smajlíky za aktivitu na hodine. Má 13 rokov, a teší sa z toho. Pretože vidí konečne od učiteľov, že vidia jej snahu, nie len neustála "buzerácia". Z matiky dostala po 2 a pol roku konečne jednotku. Hneď dve.
Úplne nechápala, včera mi rozprávala, bože mama vieš aká som bola šťastná? Po vyše dvoch rokoch.
Je z matematiky slabšia, aspoň sa mi to zdalo. Aj keď mám tam malé tušenie, že bol na vine kúsok aj učiteľ, ak celá trieda bola z matiky na takejto úrovni. Horkoťažko vytiahla matiku na trojku na vysvedčení, teraz na pol roku stála na 4. Podotýkam, že ostatné predmety má za 1,2. Ale na novej škole sa ju snažia motivovať. Mala dobre úlohu spravenú, tak dostala za ňu jednotku.
Ona si už vôbec neverila, že môže niečo normálne v živote dosiahnuť. Horšie je, že o tom nerozpráva. Až teraz vidím, že sa jej znova objavili ciele, ambície. Vždy chcela byť veterinárka, držalo ju to ešte v prvej polke 5.ročníka. A potom úpadok - nič, vôbec nič nechcela. Ani byť veterinárka. Žiadna motivácia, prikladala som to tomu, že puberta. A teda som dúfala, že sa to zmení. A hľa prestúpila na druhú školu a motivácia, aj ambície sú nazad. Chce ísť na gymnázium, aby sa dostala na medicínu. Neskutočne ma s tým prekvapila. Je mi jasné, že sa to ešte môže zmeniť - ale biológia a ľudské telo ju baví. Veľmi.
Chcem tým len poukázať, že učiteľ je kľúčom k tomu (vo väčšine prípadov) aký prístup bude mať dieťa k učeniu. Môže dieťa zdeptať, alebo nenormálne motivovať 🙂
Ja ju neviem motivovať - odomňa to berie ako niečo trápne, drísty a podobne - proste puberta. Všetko čo povie mama je blbosť. Ale od učiteľa to berie úplne, ale úplne inak.
@mariamay nie som sice ucitelka, ale aj syn dostal v piatok uz znamku do 2. polroku, kedze prvy polrok uz bol uzavrety, podla mna je to logicke. A co sa tyka pisomiek, podla mna nie je povinnost vopred pisomky oznamovat, treba sa ucit priebezne, nielen pred pisomkou.