Ahojte, som mladá študentka na gympli ( prvý ročník, klasický 4-rocny) a som strašne nerozhodná, akým predmetom venovať viac pozornosti, na čo sa zamerať, aké semináre si do druhého ročníka vybrať atď...
Viem že nie som jediná s takýmto problémom a že do maturity mám ešte dosť času, ale takmer všetci koho na škole poznám už majú aspoň smer ktorým sa uberajú.
Pôvodne, ešte keď som si na základke vyberala kam na strednú, som si vybrala umeleckú školu ( prihlásila som sa na dva odbory) v mojom okolí a dve gymnázia. Už od detstva inklinujem k umeniu, často ho vyhľadávam a sama tvorím. Najčastejšie tradičné výtvarníctvo, akvarel, pastel alebo tuš. Tak som sa zahlásila na odbory úžitková maľba a grafický dizajn. Avsak v škole som bola a aj teraz som bifloš, snažím sa zo všetkého dostať 1-2 a pochopiť učivu. Môj dôvod prečo sa tak snažím je prostý - neviem co chcem v živote robiť, akú profesiu si zvoliť a zapracovať na nej( okrem tej umeleckej stránky, lebo tu v SR s tým podľa môjho názoru človek ďaleko nezajde, obdivujem výnimky. Áno viem že nežijeme v boxe a existuje aj zahranicie). Väčšiu pozornosť venujem jazykom ( hlavne angličtine, rozmýšľam že by som žila v zahraničí ) a literatúre ( dosť čítam knihy, poéziu aj beletriu, aj v angličtine) a biológii (ako malá som chcela byť veterinarka a obcas ma ten nápad aj teraz chytí).
Dosť som sa snažila dostat sa na všetky školy na ktoré som sa hlásila - a moja snaha nebola márna, prijali ma na všetky. Mala som dilemu kam ísť. Vybrala som si po dlhom uvažovaní a sedení u kariérnej poradkyňe gymnázium. Aj ľudia v mojom okolí boli názoru že tu sa rozhodnem kam ďalej a že z gymnázia mám dvere otvorené ( takmer) všade.