Pekny den.
Zaujima ma, aku osobnu skusenost mate vy alebo vase deti, ktore navstevuju/navstevovali gymnazium. Mate pocit, ze ta uroven sla dolu a na gymnazium prijali aj trojkarov, pripadne horsich ziakov, ktori to nasledne tahali dolu?
Chodila som na gymnázium už takmer pred 30timi rokmi a mali sme aj trojkárov.
Rozdiel bol len v tom, že vedeli viac ako dnešní jednotkári.
Neupadla úroveň gymnázií, ale všeobecne školstva - úroveň toho čo žiaci po skončení ZŠ aj SŠ vedia.
@luciador Zaujímalo by ma, že v čom. Ak môžeš, uveď konkrétne príklady. Ďakujem 🙂
Áno, bohužiaľ.
nie, aspoň môj syn chodí na kvalitnú školu, kde sa dostali len tí najlepší, žiadni trojkári
Aj ano, aj nie, ako na ktorom. Niektore gymple vezmu hocikoho, aby mali dost ziakov, niektore si musia ziakov vyberat, lebo ako skola maju prestiz v ramci kvality a tym aj zaujem. Videla som to na VS, ked sme sa stretli studenti z roznych miest a teda z roznych gymplov, tie rozdiely boli castokrat diametralne odlisne, co sa tyka vedomosti (respektive toho, co bolo na danej skole preberane a co nie)
upadla samozrejme, ale upadla vseobecne na vsetkych skolach aj na ZS.
Gaussova krivka nepustí, myslím, že študenti sú viac menej rovnakí, ako sme boli my (študovala som celý gympel za socíku). Ja osobne si však myslím, že veľmi upadla kvalita pedagógov. Naše školstvo ešte stále bazíruje na memorovaní, neučia ich premýšľať a riešiť problémy, neexistujú vhodné učebnice, nepoužíva sa moderná technológia.... takže z tohto pohľadu kvalita školstva veľmi upadá. Ako ďalší problém vnímam nepružnosť učebných osnov, ktoré sú plné vecí, nad ktorými mi rozum zastáva - napr. si nespomínam, že na biológiu sme sa učili toľko ťažkých terminologicky nič nehovoriacich vecí , a nemožnosť užšieho špecializovania sa už na gymnáziu (delenie na prírodovednú/humanitno-spoločenskovednú sekciu). V málo podnetnom, nepružnom prostredí s vyhoretými nekvalitnými pedagógmi nemôžeme čakať zázraky (česť výnimkám!, moje deti mali veľké šťastie na mnohých tvorivých pedagógov, ktorí ich motivovali). Na druhej strane existujú školy, ktoré majú z môjho pohľadu priveľké nároky na mladých ľudí - medzi bývalými spolužiakmi mojej dcéry sú takí, čo sú na vychytených gymnáziách v BA a učia sa bežne do 2 v noci!!!!!! a nemajú v podstate čas na seba a svoje záujmy a je to vidno aj na ich psychickom zdraví. Toto je choré. A ešte jedna vec - nemyslím si, že niekto, kto je z nejakého predmetu alebo aj 2-3 trojkár, ťahal úroveň dole. Môže byť z neho úžasný odborník z iných predmetov a to neznamená,ž e na gympli nemá čo robiť.
povedala by som, ze ako kde, su gymnazia, ktore si drzia uroven a su gymnazia (najmä sukromne), kde viem, ze pobrali aj trojkarov, stvorkarov, aby naplnili triedy
myslim, ze nie, minimalne v BA je uspech sa na ne vobec dostat, latka je vysoko na prijimacky
Áno a neuveriteľne. Aj základné školy. Veď čo sa deje dnes je katastrofa. Od zajtra sú ZŠ bez vyučovania doma. Takže o 1týzdeň dlhšie prázdniny. Potom že od 9. 1. asi online aby ušetrili. Tak keď sa takto učia asi nebudú mať, veľké vedomosti. To aby rodič platil stále doučovanie,keď chce aby dieťa niekde napredovalo. Je to v školách stále horšie.
áno, lebo deti sú kult, netlačí na nich nik, aby si plnili povinnosti, ak majú zlú známku rodič príde vynadať učiteľovi. A vždy sa musí úroveň náročnosti prispôsobiť triede, nemôže mať 95 percent žiakov 4 a 5 známky. Teda ak je aj snaživý v triede, latka je veľmi nízko položená ak je horšia trieda a tiež má slabé vedomosti potom.
@krtko1313 moji zs su v skole do stvrtka, o online v januari nic neviem
@darkswan my sme sa stahovali z BA na vychod Slovenska, dcera chodila tam aj tu na gymnazium a vravi, ze uroven vedomosti u spoluziakov, ambicie, uroven komunikacie atd je tu vyssia ako v Bratislave. takze celoplosne to asi neplati
Bohužiaľ, musím potvrdiť, že áno, viem to porovnať. Úroveň skutočne išla dole, na väčšinu gymnázií sa bežne dostávajú trojkári. Sú gymnáziá, ktoré si ešte držia úroveň, no je ich málo.
Keď som študovala ja ,v meste boli 2 gymnázia a brali po 2,3 triedy žiakov. Prijímačky boli sito a výborné známky podmienka, aby si žiak vôbec podal prihlášku. Dnes ich je tu minimálne 10 a berú všetko, čo má krvný obeh. Také tri-štyri si stále držia akú-takú úroveň a robia výber žiakov, ale nájdu sa aj gymnázia, ktoré berú naozaj všetko a sú slabšie a menej náročné ako odborné školy - proste aj tí štvorkári a lajdáci musia skončiť, aby naplnili nenáročné a doslova podradné odbory na VŠ.
@heleninamama ktoré sú tie podradné odbory na VŠ?
Nie všetky, obidve deti syn/dcéra chodia na náročné gymnázia, dochádzajú každý deň 30km do krajských miest co mame v okolí. Syn je v informatickej triede, úroveň výborná,krasne sa učia programovať. Nešli na gympel v našom malom meste, presne preto, že sa dostanú sami slabší žiaci, úroveň slabšia a každú chvíľu z nejakého dôvodu voľno.
@janka1011 Pre mňa všetky tie, ktoré vyštuduje aj človek bez základných vedomostí, často externou formou a skúšky spočívajú v memorovaní niekoľkých strán textu - vychovávateľstvo, sociálna práca, verejná správa, manažment voľného času a podobné manažmenty, etika, sociológia a pod. Bežne to študujú ľudia, ktorí sotva zmaturovali, často si najskôr doslova kúpia maturitu na nejakej súkromnej škole a študujú s vidinou práce niekde v kancelárii a aby boli o 14.00 doma. V realite sú často nezamestnateľní, alebo po novom prekvalifikovaní.
@janka1011 asi tie kde si ide pre titul.
Mali sme na praxi študenta VŠ. Sústredil sa na pol ucha, v druhej ruke mobil a počas práce písal na FB aj bez pozerania sa na mobil 🙂
Keď sme sa dali viac do reči, pýtam sa ho prečo si vybral práve tento odbor čo ho na ňom zaujalo? Tak že ho vybral len kvôli rodičom, chceli aby mal titul a že sa mu zdalo, že toto bude najľahšie. Nemá k tomuto žiaden vzťah, študuje len kvôli titulu.
Za mojich čias ,som ani len prihlášku nemohla podať na vyhliadnuty gympel pokiaľ som 5-9 ročník nemala priemer známok 1,0. Gympel som mala veľmi ťažkú,veľmi vysoké nároky,ale oplatilo sa,lebo na výške som chodila na prednášky a skúšky len vegetovat. Dovolím si povedať,že ti,čo boli u nás trojkari ,sú v dnešnej dobe jednotkari s vyznamenaním. Ale na 15rocnom stretku teda učiteľka ktorá tam ešte stále učí hovorila,že úroveň dosť upadla.
@1gabriela13 a myslis, ze ten priemer 1.00 je naozaj nutny? Nemyslim, ze znamka odraza vedomosti ci potencial dietata, casto je velmi subjektivna. Ja som sla na gympel za tazkeho sociku, prihlaska mohla ist len na jednu skolu. Aky som mala priemer, uz neviem, ale 2 z matiky a zrejme aj fyziky a chemie urcite. Na gympel som sa dostala bez problemov (ako vyherca jazykovej olympiady). Na gympli som mala velke problemy s matikou (3 z milosti, so 4 by som sa na VS za sociku nedostala), z fyziky a chemie poctive 3. Ostatne predmety ciste jednotky. Vystudovala som 2 VS, z toho jednu s cervenym diplomom, mam PhD., ale nejako mam stale dojem, ze znamky su pre zivot nepodstatne. Z mojej gymnazialnej triedy najhorsi spoluziak - cisty trojkar zo vsetkeho - je v realnom zivote z nas najuspesnejsi, zatialco premiantka triedy ani nevystudovala VS. Ja v praci pouzivam aj tu hroznu matiku a cuduj sa svete, ide mi to. Skolstvo nam realne upada, uroven tiez, ale naozaj si myslim, ze ten upadok je nasledkom nedostatku vhodnych ucebnic, pedagogov, prepchanych osnov, nerespektovanim individualneho vyvoja a potrieb uciaceho sa a bazirovanim na nepodstatnych veciach ako tym, ze decka su blbe. Neucia ich realne to, co treba. Napr bezne deti robia prezentacie stylom copy paste, ktore na hodine nahlas citaju. A nie je toho ucitela, co by im povedal, ze takto to vyzerat nema a naucil ich, ako.
@simsalabim toto zovšeobecňovanie nemám rada - že jednotkár je neuplatniteľný a trojkár najlepší, ja poznám osobne veľa jednotkárov, ktorí sú špičkoví odborníci, profesori, lekári, vedci...
Úroveň už dávno dávno upadla
@lucka_ke ale ano, ved ja s tym suhlasim. Ale nesuhlasim s tym, ze iba priemer 1.00 je material na gympel. To je tiez zovseobecnovanie, ci?
Ano, upada skolstvo. Mozno je to tym, ze sa mamicky stale stazuju, ze od ich milacikov chcu vela uloh ucitelia, ze ich zatazuju...Ked im daju horsiu znamku, rodicia su na 2 den nastupeni u riaditela a ziadaju vysvetlenie. Nepaci sa im, ze ucitel neda za 5 chyb v diktate jednotku, ze musia robit vo volnom case projekty, rodicia pisu za deti ulohy. Denne to tu na koniku je... Ked sem rodic vystavi diktat s desiatimi vetami a 18 hrubkami-pripada im to rozkosne. Ale na chybe je zas len ucitel. Myslim, ze znizovaniu urovne nepriamo pomahaju aj rodicia. Za mojej ZS isli na vyberove skoly jednotkari. Teraz sa vsetci tvaria, ze trojkari,stvorkari patria na VS. Ved tu uz ma VS hociaky blb. Staci mat peniaze.
V našom meste áno,a neskutočne.....😔