Dobrý deň
Viete mi pomôcť so slovnou úlohou z Matematiky b,c?
Plus vypočítať obvod a obsah
Jano a Peter spolu zarobili 536 €, čiže platí: x + 3x = 536.
4x = 536 // Sčíta sa x a 3x
x = 134 // Vydelenie celou rovnicou divisorom 4
Teraz môžeme zistiť, koľko zarobili Peter a Jano:
Peter zarobil 3 * 134 € = 402 €
Jano zarobil 134 €
Takže Peter zarobil 402 € a Jano zarobil 134 €.
Predtým ako si tu opises výsledok treba pozrieť príklady čo ste počítali v škole a určite na to prídeš tieto slovné úlohy berie dcéra v 6 triede. Vypočítať obvod a obsah? To myslíš vážne?
@matullienka
@matullienka obvod a obsah viem ale klasického útvaru a nie takého primitivneho
A žeby si si to rozdelil na dva obdĺžniky ťa nenapadlo? Treba v škole počúvať a budeš vedieť aj úlohy robiť. Stačí používať mozog aj na niečo užitočné
Obvod a obsah ste na to išli dobre, dopočítali ste zvyšné strany
Teraz už len strany spočítať + vypočítať obsah 2 obdlĺžnikov /ako sú rozdelené na obrázku a spočítať
pri tomto slovníku sa ani nečudujem, že nevieš vypočítať úplne jednoduchý príklad 🤦🏻♀️
@aculy áno lebo ma vytočila že treba používať mozog,Proste každý je dobrý v niečom inom a nie každému ide matematika a ta pani sa doma obula ako keby som niekoho zabila a pritom som sa len slušne pýtala ci mi vie niekto stym pomôcť to znamená že mi to stačilo len vysvetliť a nie napísať vysledok
A keby to bolo také jednoduché tak by ztoho mala celá trieda 1,2 a nie 4 a 5.ale jasne celá trieda nemá mozog len učiteľka
Nehnevaj sa ale tam máš základné veci, ktoré ste určite brali. Neviem, ktorom ročníku si ale toto dáva dcéra bez problémov v 6 triede. Nemáš tam nič zložité
Toto sú naozaj jednoduché príklady, len sa nedajú počítať automaticky - treba pri nich rozmýšľať
Neverím, že by z tohto mali všetci 4,5
@matullienka tak prosím Vás prečo my to nevysvetlite?
Pýtam sa ťa v ktorom ročníku si, lebo tie príklady moja dcéra v 6 triede nepočíta cez rovnice ako máš vypočítané vyššie
@matullienka moja dcéra mala rovnice v 5. ročníku, tam počítali aj podobné príklady
@patka06 naši to nepočítajú ešte cez rovnice ani ich ešte nebrali ale vie to vypočítať bez problémov. Oni majú rovnice v osnovách až v druhom polroku tuším v 6 ročníku
@matullienka som siedmačka a rovnice sme ešte vôbec nepreberali
Ak ste nebrali rovnice, tak vypočítať len logicky
Určite ste počítali podobné príklady v škole, postup je potom skoro rovnaký
Obvod a obsah si začala dobre len to dotiahni.
A naozaj pozri aj starý zošit určite ste podobné príklady počítali, postup je vždy rovnaký
@matullienka len nechápem odkiaľ mo tam učiteľka dala tu 6 a 7
Pozri poriadne na obrázok a pochopíš
20 - 13 = 7
10 - 4 = 6
@matullienka veď to príklady ja bez problémov vypocitam ale slovne úlohy a ten obvod a obsah nechápem fakt mi to nedáva logiku.
chýba ti základné logické myslenie, čítaj pomaly postupne zadania a rozmýšľaj, zapisuj si tak ako ti radí matullienka.
V škole na písomke s tebou mamky s MK nebudú
@patka06 a to každý musí mať logické myslenie
Veď obvod je O=2×a+2×b ale tam každá strana má inú rozmer
To to nie je žiadna jadrová fyzika - logické myslenie na vypočítanie týchto príkladov by mal mať naozaj každý.
Obvod znamená spočítať všetky strany - nemusí to byť len 2a+ 2b pokojne môže byť a+b+c+d+e+f - tu netreba ani logické myslenie, stačí si uvedomiť čo je obvod a nie bifľovať sa vzorce
Musíš vypočítať obsah každého obdĺžnika zvlášť a potom len spocitas, pri obvode vôbec nemusíš používať vzorce len spocitas všetky strany
Neuraz sa, ale áno každý by mal mať základné logické myslenie. Na to aby si sa registrovala na sociálnych sieťach alebo mk radu nepotrebuješ, tak skús tu energiu presunúť aj do učenia
@matullienka bohužiaľ ja logické myslenie nemam.
Fakt nechápem a nedáva my to logiku ako to môžem vypočítať hocijako keď obvod ma svoj vzorec tak isto ako obsah.Potom načo sú vzorce keď sa to môže vypočítať hala bala
Nech Peter zarobil x €. Podľa zadania, Jano zarobil o 50 € menej ako Peter, čo znamená, že Jano zarobil (x - 50) €.
Taktiež podľa zadania, Peter zarobil 2x viac ako Jano, čiže platí: x = 2(x - 50).
Teraz môžeme túto rovnicu vyriešiť:
x = 2x - 100 // Rozšírime x
100 = x // Presunieme x na ľavú stranu
Teraz môžeme zistiť, koľko zarobili Peter a Jano:
Peter zarobil 100 €
Jano zarobil x - 50 = 100 - 50 = 50 €
Takže Peter zarobil 100 € a Jano zarobil 50 €.