Zdravim, som v 4.rocniku na gympli a mám takú dilemu ohľadom výberu maturitného predmetu a to medzi geografiou a občiankou náukou. Chcem pravdepodobne ísť ďalej študovať učiteľstvo biológie v kombinácii s niečím. Tu ale nastáva problém, že neviem si vyberať medzi geografiou a občiankou náukou, pretože v geografii nie som dosť dobre a príde mi trošku, že mám bližšie ku občianskej ale od začiatku som sa učila tu geografiu a mám pocit že by lepšia kombinácia bola biológia - geografia. Máte prosím skúsenosti so štúdiom geografie alebo občianskej náuky?
@barka1 ďakujem, ale jazyky nie sú moje a matika už vôbec nie je pre mňa
@adriana_9705 Ahoj, s ohľadom na prebiehajúcu reformu školstva by bolo najlepšie, keby si si zvolila kombináciu GEO + OBN.
@i_vu_li_cek môžem sa spýtať prečo?
@adriana_9705 akakolvek kombinacia tychto troch predmetov je velmi slaba na uvazok, naozaj by jeden predmet mal byt taziskovy
Ja by som si zvolila radšej geografiu, ale celkovo je nedostatok učiteľov jazykov a prírodných vied, takže súhlasím s @barka1 , dokonca si myslím, že matematika, fyzika, informatika by bola najlepšia kombinácia ku biológii 🙂
Ale, samozrejme, každý si vyberá podľa svojich preferencií, mňa by napríklad na štúdium OBN nedotiahli ani buldozérom 😀
@revikat ďakujem za názor, a s tým buldozerom to mám tak isto len čo sa týka angličtiny 😅
Ja mám občiansku v kombinácii so slovenčinou. Tiež si myslím,že asi tá geografia by bola lepšia.
@adriana_9705 Jasné. Na ZŠ sa v nasledujúcich rokoch nebudú vyučovať predmety DEJ, OBN a GEO separátne, ale ako jeden predmet "humanitné vedy". Cieľom je učiť deti v súvislostiach. Teraz je niekoľko stoviek škôl v testovacej fáze, ale myslím, že v 2026 už to bude povinnosť pre všetky ZŠ. To isté platí aj pre biológiu - bude zahrnutá v predmete "prírodné vedy" spolu s ďalšími predmetmi (asi chémia?).
@adriana_9705 ja sice nemám, ale pre tvoju buducnost by bolo lepšie vybrat si nieco z predmetov SJ - AJ - M.