Ahojte, zaujimalo by ma, ci vase skoly motivuju deviatakov pripravovat sa na Testovanie 9... Synator tvrdi, ze nejake testy si robia z casu na cas v skole, aj si opakuju, takze sa doma na to ucit nemusi... Nechcem mu liezt do kapusty, ak je to naozaj tak, v tomto veku by uz sam mal vediet odhadnut svoje vedomosti a potreby. Len som zvedava, ako to chodi na inych skolach.
A tiez by ma zaujimalo, ci davate decka na doucovanie kvoli prijimackam na SŠ.
m ssme to absolvovali minulý rok, dcéra sa učila v škole na jednotky, učiteľku matematiky aj slovenčiny mala naozaj prísne, veľa úloh, testov, skúšaní ... takže vlastne robila len to, čo mali na vyučovanie v škole. Celkovo mi prišlo, že robí asi toľko, čo aj v predošlých rokoch, ale oni naozaj robili veeeeeľa (2 A4-ky DU z matiky bežná vec). Nič špeciálne, žiadne krúžky ani doučovania a dala to na 100% MAT a 96% SJ. Robila si staré testy doma, sú na stránke www.nucem.sk
Aj ostatní spolužiaci napísali dobre, veľa nad 90%, takže priprava bola super aj bez doučovania a platenia.
Ak by mala slabé vyučujúce. asi by som zvážila nejaké domáce testy, alebo doučko.
Učila sa niečo na prijímačky na bilingválne gymnázium, ale skôr len tak prelistovala učivo, pripomenula si staršie učivá a tie prijímačky nakoniec spravila, ale nevzali ju pre nedostatok miesta. Na bežné gymnázium šla už bez prijímačiek, na základe výsledkov z monitora.
Ja som ucitelka, aj ked momentalne na materskej... Za seba mozem povedat, ze sme aj s kolegynami davali aj v skole mnozstvo testov, trenovali sme, opakovali... Do nemoty... A mozem tiez povedat, ze niektore deti sa poctivo pripravovali a opakovali aj doma, ale boli aj taki, co na to kaslali, testy pokruzkovali a bolo im to jedno... Zial...
@anidor3 Ahoj, ja učím matiku na ZŠ. Testy robíme v škole, opakujeme aj po témach, ale vyžadujem, aby sa deti učili aj doma. Aj keď robíme v škole maximum, nestačí to všetkým. Záleží ale od dieťaťa. Kto je naozaj dobrý, tomu stačí popočítať čo dám ako DÚ (test každý víkend, prípadne tématicky niekedy aj niekoľko A4 príkladov - hoci to dávam ako dobrovoľnú prípravu, väčšinou to majú decká vypočítané všetko) sú ale deti, ktoré potrebujú veľa rátať a fakt si potrebujú prechádzať pozorne hlavne tóriu. Téma po téme. A robiť rôzne testy. My počítame aj na doučovaní, stretávame sa raz v týždni aj poobede, príde kto chce. A fakt mám pocit, že im to ešte nestačí. Rozhodne si myslím, že LEN v škole nestačí. Teda komu na výsledku záleží🙂
@vulka Nepovedala som, ze sa nepripravuje na vyucovanie... len sa na Testovanie neuci navyse a nechodi doucovanie. Do skoly sa uci vsetko, co treba, cvicne testy mava okolo 85-95%, tak nepanikarim. Monitor ma az tak netrapi, skor tie prijimacky, kedze na kazdu skolu, kt. si vybral, je pomer prijatych minimalne 1:5...
@anidor3 ak spraví obidva predmety nad 90%, nemusí robiť žiadne prijímačky
dcéra takto šla na prestížne gymnázium bez prijímačiek, brali 120 detí, asi polka išla bez prijímačiek, podmienka bol priemer + výsledok Monitoru nad 90% obidva predmety. Zvyšné deti musel robiť ešte prijímačky a tam vybrali zo zvyšných prihlásených detí ešte 60, tiež to už bolo potom ťažšie sa dostať.
A ako píše @vulka pri prijímaní sa potom už zrátavajú body z prijímačiek + body za Monitor + body za olympiády a súťaže (vyššie, regionálne kolá)
Ja napisem minulorocnu skusenost .. syn mal v skole pripravu mimo hlavneho vyucovania ale uroven nulova... dokonca ak si pametate prave v case priprav na montor a prijimacky isi ucitelia strajkovali... preto okrem skoly chodil syn na doucko... a aj vdaka nemu dal na monitore aj prijimackach slusny vykon...
vlani na monitore pohorelli aj lepsi ziaci...
tak drzim palce vasim deviatakom na monitore aj prijimackach...
@anidor3 Moje dcéry išli obe z 8. ročníka, museli zvládnuť i niektoré učiva z 9. ročníka, v škole im s tým nepomáhali, bol to 8. ročník, kedy to naozaj ešte neriešia. Zvládli to sáme, sem-tam sa spýtali niektorého pedagóga, ak mali problém s niektorou otázkou. Prijímačky obe úspešne zvládli, dostali sa na školy. Neviem teda ako to je v 9. ročníku, ale určite je dobré pozrieť si to i doma, sem-tam si to zopakovať, predsa len je toho veľa. Ale doučovanie mi príde už príliš, dieťa má ukázať to, čo sa naučilo, vybrať si školu, na ktorú ma predpoklad a nie chodiť 3krát do týždna na doučko, natlačiť to na chvilku do hlavy a potom ísť na školu, na ktorú nemá, lebo rodičia chcú mať z trojkára doktora.
@katka253111 a dostali sa potom na školu aj tí, čo na to kašlali? Vlastne ako to je, keď žiaka nikde nepríjmu?
@sasa1310 to záleží na tom na akú školu sa hlási, niektoré školy mali prijímacie skúšky a tam nezarátavali monitor. Bez prijímačiek boli všade prijatí tí, ktorí mali monitor nad 90%. Ak nie, na niektorých školách stačilo spraviť prij´ímačky a boli prijatí. U nás napr. na OA bolo nahlásených menej ako môžu prijať a dostali sa všetci čo spravili prijímačky.
Dokonca aj na niektoré gymple sa podostávali dvojkári a pomaly aj trojkári, keďže je u nás veľa gymnázií a dosť detí išla napr. na HA. TAm nátresk bol. TAm sa nedostal každý kto spravil. Treba si zistiť aký je záujem o tú konktrétnu školu o ktorú máte záujem.
Niektoré školy majú doplňujúce prijímačky - 3. kolo ak sa nenaplní stav. Ale zase aj keď niekto na to ako tak kašle a má dvojky, trojky -predpokladám že chce ísť na SŠ tak by sa mohol dostať. Tí čo sa vôbec neučia, končia na stredných odborných školách - alebo kedysi učňovkách alebo súkromných. A tam sa dostane už každý.
s gymnáziami je situácia teraz taká, že VUC začali skresávať počty žiakov, ktorých môžu prijať
my sme vždy mali 3 triedy po 25-30 žiakov, predminulý a minulý rok nám však už dovolili otvoriť len 2 triedy a aj na ostatných gymnáziách v okolí znížili počty žiakov cca. o jednu triedu. Takže ak sa pred 2-3 rokmi v pohode dostávali aj dvojkári, minulý rok už aj samí jednotkári sa nedostali na gymnáziá, ak nemali monitor super napísaný a /alebo nenapísali výborne prijímačky.... Trend udávaný našou vládou je taký, nech idú deti na učňovky a robiť, nie na gymnáziá a študovať.
@sasa1310 ak sa nedostane na vysnívanú školu, musí hladať takú, kde robia 2. kolo prijímacích skúšok a skúsiť tam. Alebo potom už nejaký nematuritný odbor na SOŠ, ak na učenie kašle, aj tak mu tam bude lepšie. len horšie je, že je množstvo detí, ktoré sa nechcú učiť, ale ani nič ich nebaví a nevedia nič robiť.
@hettinka
@kvetinka75 je trojkár a chceme určite strednú odbornú s maturitou. Gymnázium určite nie
dakujem baby
@hettinka u nás sa až tento rok znižuje počet žiakov na gymnáziách, minulý rok išla dcéra a mali ešte neznížené počty a veru podostávalo sa dosť žiakov ktorí boli pod čiarou. Tento rok berú menej. Dostala sa kopa dvojkárov, ktorým sa poriadne ani učiť nechce. Tento rok to bude už náročnejšie dostať sa tam. Len v našom meste je kvantum gymnázií a veľa detí robilo tak, že keď sa nedostali na štátne išli na cirkevné a tam sa dostali bez problémov, dokonca aj dcérina jedna spolužiačka, ktorá mala trojku. Takže je kopa gymnazistov ale čo bude ďalej .....
ja by som dvojkára neodpisovala, že nepatrí na gymnázium. Za svoju kariéru som zažila nejedného žiaka, ktorý prišiel ako dvojkár a nakoniec šiel na medicínu,a lebo inú vychytenú školu. Najtalentovanejší môj terajší žiak nedosahuje najlepší prospech vo všetkom, je však dôležité, že vyniká v jednom predmete, kde dosahuje naozaj výnimočné úspechy, aj na medzinárdnej úrovni a chce to aj študovať. Na inom type školy by však nemohol rozvíjať to, čo robí... takže nie vždy je to výlučne o známkach.
Druhá vec je to, čo píšeš, "je kvantum gymnázií", pár dobrých, s výsledkami, a zvyšok tak rôzne, súkromné, cirkevné, kto sa nedostane na to dobré, skúša to tam ... to by sa v prvom rade malo zastaviť. Aj u nás je to tak, teda v našom meste sme jediné gymnázium, ale o pár kilometrov dalej už je situácia iná. Je len na rodičoch a tiež na uvedomení si dieťa, že gymnázium je v prvom rade o učení, ak sa decku učiť nechce, nemá tam čo hľadať. Lebo aj tak mu bude nanič, ak nebude v štúdiu pokračovať na VŠ.
Ja som rada, že dcéra dala monitor s takým výsledkom, že si školu mohla vybrať a nemusela sa trápiť s prijímačkami. Stálo za to, poriadne sa učiť na ZŠ. Doučovania narýchlo, pár týždnov pred monitorom už zlému žiakovi nepomôžu. Pomôžu možno dobrému žiakovi, už len na zopakovanie a sumarizáciu učiva.
A čo sa týka riešenia starých testov, tiež s postupom času v tom nevidím veľký význam, úlohy sú predsa aj tak vždy iné. Dieťa je však nutné naučiť stratégie riešenia, teda typy úloh a aby okamžite vedelo, čo s tým má robiť ... aj na tom niekedy zlyhajú, že vedomosti by aj boli, ale nevedia ich aplikovať.
Nie uplne k teme ale su tu matky,aj pedagogovia.cely nas pedagogicky system je chory.nutia deti nabiflovat veci kt.v zivote nebudu potrebovat.ok.patri to k vzdelanemu clovekovi ovladat pravopis vediet cca co je to Nil ale este dolezitejsie je naucit ich rozmyslat vzbudit v nich zaujem aby okolo 15 uz vedeli zadefinovat comu by chceli v zivote venovat.ak to je dieta sam vyhladava literaturu nazbiera vedomosti. Moze to byt archeologia alebo varenie je to jedno.a strasne sme lipnute na znamky.z nasej triedy z gympla vela vyznamenanych sa stratilo a za lekara sa vystudoval jedine jeden trojkar.lebo mal ambiciu trpezlivost a odhodlanie.a he velmi smutne ze v medzinarodnych porovnanuach sme v Europe vposlednej patke co sa tyka hodnotneho vzdelania
@anidor3 doucovanie zalezi od narocnosti skoly alebo ci je niecim zamerana jazykovky, ci zdravotne skoly tam napr chemia ci biologia presahuje ucivo zakl skoly..sesterka robila prijimacky..ale v takych pripadoch maju aj dane ss doucovania alebo je dobre doucovat sa u ucitela ss co vie co vyzaduju..ale to sa riesi cca uz v januari..co sa tyka testovania my sme mali po klasickom vyucku v pondelok 2 vyuc hodiny matiku a potom v utorok sj, ale ja som chodila do vyberovej triedy a tam museli byt vysledky top cize nas dusili
@anidor3 nie neučí v škole majú tie predmety posilnené a chodí raz do týždňa súkromne na doucko z matiky aj slovenciny to sa mi viac osvedčili ako ho naháňať doma