Dobrý deň, už druhý rok študujem na čínskom bilingválnom gymnáziu a uvažujem nad prestupom na normálne 4. ročné gymnázium. Počas Covidu som z finančných dôvodov mala problém s internetovým pripojením a tak som vymeškla dosť veľa hodín. Túto medzeru, či už v cudzom jazyku, alebo iných predmetoch neviem dobehnúť z čoho mám hrozné stresy, zhoršili sa mi známky a tak sa bojím že ma na iné gymnázium nepríjmu. Škola mi vôbec nesadla, väčšina učiteľov nie je empatická a učivo vysvetľujú hrozne, nemáme žiadnych čínskych lektorov a vo výučbe je hrozný chaos. Bývalá som jednotkárka a učenie ma strašne bavilo ale táto škola zo mňa spravila trosku, na pol roka prepadám z dvoch predmetov. Aké sú požiadavky pri prestupe na obyčajné gymnázium? Oplatí sa to v druhom ročníku, alebo je už neskoro?
@viestta keby len raz, podla mna je toto aspon tretia diskusia dnes o tom istom.
@viestta ja vzdy, ked pozriem ake su nove diskusie, vzdy vidim jednu od tejto zakladatelky-ale je mozne, ze mi nejake unikli, dnes som casto nepozerala😀
@viestta ale no, trocha empatie. Ved bilingval znamena studium aj fyziky v cudzom jazyku. Ja chapem, ze jej zameskane sakra chyba. No poradit neviem. Treba zistit v danej skole.
Ani obyčajný gympel nemusí byť výhra. Ani tam ťa to nemusí baviť a dariť sa ti tam....
Každopádne asi takto: "Zákony určujú základné pravidlá a podmienky prestupu, avšak každá stredná škola má svoj vlastný osobitný postup, ktorým sa riadi. Konkrétne podmienky a špecifiká by sa mali nachádzať v školskom vzdelávacom programe školy a mali by byť dostupné aj pre verejnosť. Podmienkou na povolenie prestupu je zdravotná spôsobilosť žiaka na štúdium, na vykonávanie povolania a úspešné vykonanie rozdielovej skúšky."
https://eduworld.sk/cd/martina-pupavova/3125/ak...
V prvom rade si zisti niečo o škole, kam chceš ísť, a potom smer rodičia a tá škola.
spolužiaci mojej dcéry tak prestúpili v rámci jednej školy...
chodili do bilingv. triedy, a po roku prestúpili na normálnej bežnej triedy v tej istej škole...
Samozrejme ze sa da. Preco by sa nedalo? Obvolaj gymnazia v okoli a povedz aka je situacia. Pozvu ta na diskusiu, povedia ti ako to vidia. Je mozne, ze pojdes do prvaku a dalej. Pretoze ak si mala vela inych predmetov, aby si stihala s otatnymi a nemala medzery vo vedomostiach. Nevesaj hlavu. Kolko krat sa stane, ze mas nejaku predstavu, ale ta skola/praca je uplne ina. Nema zmysel sa trapit. Nema zmysel sa rucat. Vzdy - ale fakt vzdy, su ine moznosti. Iny gympel ta zoberie. Prestupy na ine skoly su normalne. Niesi prva ani posledna ktora opusta a meni skolu. Zacni uz teraz obvolavat. Do druheho polroka uz mozes chodit inam.
skoda, ze to nevies dobehnut, cinske bilingval je podla mna dost velka vyhoda v buducnosti, skoda, no.