Pomoc s úlohou z matematiky

16. okt 2023

Ahojte viete nám niekto s týmto pomôcť
Treba to zaznačít aj na čiarovej osi ďakujem za každú pomoc

ivka225
16. okt 2023

Co znamena ta ciarka medzi intervalmi? Intervaly su mnoziny, tak by som cakala nejaku operaciu na mnozinach, ako napriklad prienik, zjednotenie, mnozinovy rozdiel ... A mimochodom, ak si niekto mysli, ze toto je korektne zadana uloha, tak niekde je obrovsky problem.

autor
16. okt 2023
ivka225
16. okt 2023

Podla tych prvych dvoch by som povedala, ze ide o priamy sucet danych mnozin, ten sa ale obvykle oznacuje rovnakym znamienkom, ako sucet cisel, teda +. Napoviem, ze ak A, B su podmnoziny R, tak A+B je mnozina vsetkych suctov a+b, kde a je prvkom A a b prvkom B.

ivka225
16. okt 2023

Aha, takze treba najst prienik a zjednotenie. Tak tu teda napoviem, ze prienik mnozin A, B je mnozina vsetkych prvkov, ktore su sucasne v A aj B. Ich zjednotenie je mnozina tych prvkov, ktore su v aspon jednej z mnozin A, B. Na priklad ak A = { a, b, c, d }, B = {c, d, e}, tak ich prienik je {c, d} a zjednotenie {a, b, c, d, e}. To by malo stacit, uz treba iba rozmyslat.

autor
16. okt 2023

@ivka225 no sme z toho úplne mimo ako to ešte aj nakresliť na tu os

lonely66
16. okt 2023

autorka, nie čiarová os, ale číselná. a druhá vec: však si zakresli na číselnú os dané intervaly a určíš ich prieniky a zjednotenie. nič ťažké

ivka225
16. okt 2023

Co z mojho textu nebolo jasne?

lonely66
16. okt 2023

@ivka225 asi všetko, ak si autorka dokáže pomýliť číselnú os s čiarovou 🙂 ešte dobre, že nenapísala "časová os" 🙂

lucka_ke
16. okt 2023

interval je nejaký rozsah čísiel, ak je zátvorka okrúhla, číslo tam nepatrí, ak je hranatá číslo tam patrí
prienik je to, čo majú intervaly spoločné - v prvom príklade to máš vyšrafované, zjednotenie je vlastne ich súčet
nakreslila som ti prvé tri príklady, ostatné už musíš dať sama
ešte - na číselnej osi sa prázdnym krúžkom značí, že číslo tam nepatrí (okrúhla zátvorka) alebo plným krúžkom opak (hranatá zátvorka)

lonely66
16. okt 2023

@lucka_ke aj to si jej veľa nakreslila, hoci veľmi pekne. týmto však žiakom nepomáhame, týmto ich brzdíme, bohužiaľ :( pýtať sa má v škole učiteľa, keď nerozumie. akosi pochybujem, že teraz to pochopí...

lucka_ke
16. okt 2023

@lonely66 z vlastných skúseností viem, že žiaľ učiteľ žiakovi nepomôže... zažívam to doma so synom a tiež mu kreslím a vysvetľujem, učiteľa to nezaujíma, že žiaci nerozumejú alebo nestíhajú, že si majú platiť doučovanie a čo sa týka tohto konkrétneho prípadu, možno to pomôže na pochopenie

lonely66
16. okt 2023

@lucka_ke dobrého učiteľa to zaujíma. a ak ani toho nevie žiak pochopiť, tak nepochopí ani tento tvoj papier. hoci si ho poskytla s dobrým úmyslom. ja osobne som sa nestretla s učiteľom MAT, ktorý by nebol ochotný učivo vysvetliť aj 3x. problém je už potom v tom, či má žiak na to vhodné mozgové bunky :(
je mi smutno, že takí učitelia učia. myslím tých, ktorí nie sú ochotní učivo vysvetliť 2-3 spôsobmi.

lucka_ke
16. okt 2023

no ja mám žiaľ zlé skúsenosti a to nielen s matematikou, viac vecí doma vysvetľujem namiesto učiteľa

autor
16. okt 2023

@lucka_ke ďakujem ostatok bojujeme , mate problém v škole jej to vysvetlili nula bodov preto nevieme čo stym … hľadáme to všade na internete ,keďže niektorý učitelia sú aký su

dskjhfdlkdjhl
16. okt 2023

Ja este doplnim, ze tam, kde @lucka_ke dala, ze neexistuje (prienik intervalov <-2,3), <3,4)), tam nemam byt neexistuje, ale prazdna mnozina, cize tu zapises bud {}, alebo len preskrtnutu 0.

autor
16. okt 2023

Môžeme ešte niekoho poprosit tieto 2
Ostatok sme nejako napísali aj keď nevieme či vôbec dobre

lucka_ke
16. okt 2023

skúsme takto - čo na tom nechápete? skúšali ste si to nakresliť podľa tých prvých príkladov?

autor
16. okt 2023

@lucka_ke skúšame to a spolužiačka jej to poslala jedem úplne inak ako máme my
A ma také super nemenovanú učiteľku čo keby môže tak dava všade 5

dskjhfdlkdjhl
16. okt 2023

A este nieco, ten posledny zapis, co posielala @lucka_ke {<-2,1>,(2,nekonecno)} sa takto urcite nepouziva, tam to malo ostat len zjednotenie tych dvoch intervalov, nic sa tam neda lepsie zapisat.
Mnoziny si skuste vzdy zakreslit roznymi farbami a do prieniku patria tie prvky (cisla), nad ktorymi mas obe farby a do zjednotenia patria tie prvky (cisla) nad ktorymi mas aspon jednu farbu. Ak mas interval napr. <3,4), tak nad 3 si das plny kruzok a teda tam 3 patri a nad 4 si das prazdny kruzok, lebo 4 tam nepatri. Ziadna veda to nie je. Ale necakaj, ze Ta niekto bude na nete zadarmo doucovat, nikto nema neobmedzeny cas. Takze ak dieta nieco nevie a rodicia tiez nie, tak su tieto moznosti-najst si na nete video, kde je to vysvetlene, ist za ucitelkou a konzultovat, alebo si zaplatit doucko.

ivka225
16. okt 2023

A skusili ste rozmyslat? Ak clovek POCHOPI, co je prienik a co zjednotenie (to som napisala vyssie), tak skutocne s takymito vecami nemoze mat nijaky problem.

lubka73
16. okt 2023

nech si pozrie maTYkara pekne to vysvetluje , je tam toho viac napr. tento link
https://www.google.com/search?client=safari&rls...

euka210
16. okt 2023

Jaaj intervaly...1.roc.na gymku...toto ma este bavilo...napisali Ti to tam pekne a aj vysvetlili, z toho to musi ziak pochopit...

vulka
16. okt 2023

V
@euka210 Veď práve to kreslenie na číselnej osi je riešením. Taký ťahák ak si dieťa nevie v hlave predstaviť riešenie

lonely66
16. okt 2023

@euka210 úvod tohto sa dokonca začína učiť tuším už v 8. alebo 9.ročníku ZŠ

lonely66
16. okt 2023

autorka, ty si bohova 😀 tak
@lucka_ke ti tu dá riešenie prvých 3 príkladov, ty žobroníš o posledné dva a dohromady ich je 6. čiže 1 akože nebudeš mať vypracovaný. dajme tomu, že naň "zabudneš" 😀 a zvyšok ti vypracuje modrý koník. no šikovná si ako lusk.

nikaeli
16. okt 2023

navrhujem, aby si nám odfotila tvoj pokus a my ťa potom navedieme ako ďalej 😉 skús to zakresliť ako ti hore pomohla @lucka_ke a odfoť nám to..