Ahojte viete nám niekto s týmto pomôcť
Treba to zaznačít aj na čiarovej osi ďakujem za každú pomoc
Podla tych prvych dvoch by som povedala, ze ide o priamy sucet danych mnozin, ten sa ale obvykle oznacuje rovnakym znamienkom, ako sucet cisel, teda +. Napoviem, ze ak A, B su podmnoziny R, tak A+B je mnozina vsetkych suctov a+b, kde a je prvkom A a b prvkom B.
Aha, takze treba najst prienik a zjednotenie. Tak tu teda napoviem, ze prienik mnozin A, B je mnozina vsetkych prvkov, ktore su sucasne v A aj B. Ich zjednotenie je mnozina tych prvkov, ktore su v aspon jednej z mnozin A, B. Na priklad ak A = { a, b, c, d }, B = {c, d, e}, tak ich prienik je {c, d} a zjednotenie {a, b, c, d, e}. To by malo stacit, uz treba iba rozmyslat.
@ivka225 no sme z toho úplne mimo ako to ešte aj nakresliť na tu os
autorka, nie čiarová os, ale číselná. a druhá vec: však si zakresli na číselnú os dané intervaly a určíš ich prieniky a zjednotenie. nič ťažké
Co z mojho textu nebolo jasne?
interval je nejaký rozsah čísiel, ak je zátvorka okrúhla, číslo tam nepatrí, ak je hranatá číslo tam patrí
prienik je to, čo majú intervaly spoločné - v prvom príklade to máš vyšrafované, zjednotenie je vlastne ich súčet
nakreslila som ti prvé tri príklady, ostatné už musíš dať sama
ešte - na číselnej osi sa prázdnym krúžkom značí, že číslo tam nepatrí (okrúhla zátvorka) alebo plným krúžkom opak (hranatá zátvorka)
@lonely66 z vlastných skúseností viem, že žiaľ učiteľ žiakovi nepomôže... zažívam to doma so synom a tiež mu kreslím a vysvetľujem, učiteľa to nezaujíma, že žiaci nerozumejú alebo nestíhajú, že si majú platiť doučovanie a čo sa týka tohto konkrétneho prípadu, možno to pomôže na pochopenie
@lucka_ke dobrého učiteľa to zaujíma. a ak ani toho nevie žiak pochopiť, tak nepochopí ani tento tvoj papier. hoci si ho poskytla s dobrým úmyslom. ja osobne som sa nestretla s učiteľom MAT, ktorý by nebol ochotný učivo vysvetliť aj 3x. problém je už potom v tom, či má žiak na to vhodné mozgové bunky :(
je mi smutno, že takí učitelia učia. myslím tých, ktorí nie sú ochotní učivo vysvetliť 2-3 spôsobmi.
no ja mám žiaľ zlé skúsenosti a to nielen s matematikou, viac vecí doma vysvetľujem namiesto učiteľa
@lucka_ke ďakujem ostatok bojujeme , mate problém v škole jej to vysvetlili nula bodov preto nevieme čo stym … hľadáme to všade na internete ,keďže niektorý učitelia sú aký su
Ja este doplnim, ze tam, kde @lucka_ke dala, ze neexistuje (prienik intervalov <-2,3), <3,4)), tam nemam byt neexistuje, ale prazdna mnozina, cize tu zapises bud {}, alebo len preskrtnutu 0.
skúsme takto - čo na tom nechápete? skúšali ste si to nakresliť podľa tých prvých príkladov?
@lucka_ke skúšame to a spolužiačka jej to poslala jedem úplne inak ako máme my
A ma také super nemenovanú učiteľku čo keby môže tak dava všade 5
A este nieco, ten posledny zapis, co posielala @lucka_ke {<-2,1>,(2,nekonecno)} sa takto urcite nepouziva, tam to malo ostat len zjednotenie tych dvoch intervalov, nic sa tam neda lepsie zapisat.
Mnoziny si skuste vzdy zakreslit roznymi farbami a do prieniku patria tie prvky (cisla), nad ktorymi mas obe farby a do zjednotenia patria tie prvky (cisla) nad ktorymi mas aspon jednu farbu. Ak mas interval napr. <3,4), tak nad 3 si das plny kruzok a teda tam 3 patri a nad 4 si das prazdny kruzok, lebo 4 tam nepatri. Ziadna veda to nie je. Ale necakaj, ze Ta niekto bude na nete zadarmo doucovat, nikto nema neobmedzeny cas. Takze ak dieta nieco nevie a rodicia tiez nie, tak su tieto moznosti-najst si na nete video, kde je to vysvetlene, ist za ucitelkou a konzultovat, alebo si zaplatit doucko.
A skusili ste rozmyslat? Ak clovek POCHOPI, co je prienik a co zjednotenie (to som napisala vyssie), tak skutocne s takymito vecami nemoze mat nijaky problem.
nech si pozrie maTYkara pekne to vysvetluje , je tam toho viac napr. tento link
https://www.google.com/search?client=safari&rls...
Jaaj intervaly...1.roc.na gymku...toto ma este bavilo...napisali Ti to tam pekne a aj vysvetlili, z toho to musi ziak pochopit...
Co znamena ta ciarka medzi intervalmi? Intervaly su mnoziny, tak by som cakala nejaku operaciu na mnozinach, ako napriklad prienik, zjednotenie, mnozinovy rozdiel ... A mimochodom, ak si niekto mysli, ze toto je korektne zadana uloha, tak niekde je obrovsky problem.