Zdravím! Prosím Vás, vedeli by ste mi niekto pomôcť s dvoma úlohami z matematiky, aj s postupom ak by sa dalo.
Vopred ďakujem! 🙏🏻
@judar Mozno si o tom este nepocula, ale prvocisel je nekonecne vela. Tieto dve ulohy nie su zase az take jednoduche, aby si mohla napisat to, co si napisala. Obzvlast, ked evidentne nemas ani ponatia.
Autorka-ja Ti to riesit nebudem, lebo je to nepedagogicke. Ale nejake rady Ti dam. Treba si vsimat, akymi ciframi koncia druhe, tretie a piate mocniny, doporucujem vyskusat najskor za p dosadit jedine parne prvocislo 2 a dopocitat q, potom naopak a potom sa uz treba obmedzit len na neparne prvocisla a podla toho prist na to (vzhladom na tie posledne cifry mocnin), ake prvocisla by to mohli byt.
Co sa tyka lichobeznika, tak si treba uvedomit, kde lezia stredy opisanych kruznic-lezia na osiach stran a potom tam vzniknu nejake rovnoramenne trojuholniky-treba sa s tym trochu pohrat.
@dreamss Je ich rovnako vela😉
@dreamss A teda dufam, ze myslis v oboch pripadoch typovo rovnake mnoziny-teda napr. zakazdym prirodzene, alebo zakazdym napr. racionalne, pripadne realne. Aj ked niektore kombinacie by vobec nevadili😉
Aj nekonecna sa mozu porovnavat a niektore nekonecna su vacsie ako ine. Su sposoby ako s nekonecnami "normalne" pocitat. A prvocisel samozrejme je nekonecne vela.
@mikadooo Asi si sa trochu zamotala, ak budu obe prvocisla neparne, tak na oboch stranach rovnice je vysledok parny, takze sa rovnat mozu, tam treba postupovat tak, ako som pisala-vsimat si posledne cifry mocnin, lebo tych nie je tak vela😉
@dskjhfdlkdjhl ach jaj pravdu máš... Len mi to nejde do hlavy, že to má riešiť metódou pokus omyl, takto by matematika nemala vyzerať podľa mňa 🙂
@mikadooo ved to nie je metoda pokus omyl-tam sa jednak hodne nauci a riesi to systematicky-to, ze to nie je vyriesene za chvilu, to nie je v matematike nic nove, samozrejme nie je to uloha pre kazdeho-takze ja tak trochu neverim, ze je to bezna DU, ale to mi je v podstate jedno. Treba tam systematicky prejst nejake moznosti a zase az tak vela ich nie je, lebo napr. druhe mocniny koncia vzdy len na 0,1,4,5,6,9 a treba vybrat len tie parne konce😉
A teda prave toto je uz ta pekna matematika, nie pocty😉
@dskjhfdlkdjhl nevidím to tak jednoducho ako ty. Mne to vôbec nedáva zmysel. "Systematická práca" podľa mňa do matematiky nepatrí, matematika má mať logiku. Ale budiž. Ja si ešte polámem hlavu nad rozkladom tých zatvoriek...
@mikadooo No, asi len nemas dost skusenosti s riesenim mat. uloh. Keby si mala, tak by si pochopila to, co pisem.
@mikadooo A teda naopak, systematicka praca do matematiky patri.
@mikadooo Este aby bolo jasne, ja netvrdim, ze ten moj pristup je jediny mozny-isto sa najde aj iny sposob, lebo matematika je prave v tom krasna, ze sa roznymi cestami mozes dopracovat k spravnemu vysledku. To, co som poradila, je taky bezny standard pri rieseni takychto uloh.
@cyberk tiež nerozumiem, prečo sa tu hľadajú riešenia na domáce úlohy...veď keď raz tomu žiak nerozumie, tak nech sa opýta učiteľa ešte raz a keď treba tak ešte raz...deti si zvyknú, že veď mama oco zistí riešenie a nebude mať snahu skúšať to vyriešiť sám..
Neverim že je viac možností v takej rovnici.
p=7, q=3
7 na tretiu je 343, q na piatu je 243, po odpočítaní je výsledok 100.
7+3 =10, na druhú je 100.
@janette2021 a je to trochu o logike, urobíš pár pokusov a potom sleduješ ako sa mení rozdiel a co potrebuješ zmeniť aby sa vyrovnal. Aspoň ja to tak počítam. Ale zaujímalo by ma, aký postup voli matikar.
@mikadooo skus si pozriet mat. olympiadu vyssie kategorie, taketo ulohy tam su bezne. Ale ako som uz pisala, daju sa riesit rozne, nie je vzdy jedina cesta k vysledku.
Horní trojúhelník ADE má plochu 1/6, dolní trojúhelník BCE má plochu 2/6 a prostřední trojúhelník CDE má plochu 3/6. Trojúhelník z bodů E O1 O2 má tedy plochu stejnou, jako horní trojúhelník čili 1/6
co to pomoze ked to dieta nebude chapat? nech poprosi ucitelku nech este raz vysvetli temu ak to tvoje dieta nepochopilo.