U psychologičky v cpppap som bola kvôli iným, nesúvisiacim problémom a na základe mojej menšej poznámky o nečitateľnosti môjho písma mi poradila ísť za špeciálnou pedagogičkou, ktorá ma následne diagnostikovala s miernou formou dysgrafie a vonkoncom si nie som istá, že či by malo zmysel niečo s tým robiť a že či mám ísť s mamou vybaviť IVP. Vzhľadom na to, že je to len mierna forma a vzhľadom na to, že som nikdy nemala nejaké veľké problémy z toho (teda až na to, že som raz dostala päťku na zš z projektu z fyziky kvôli zlému písmu a zlej úprave). Samozrejme, moje písmo je otrasné, občas zamením písmená či napíšem úplnu debilinu, vynechám slovo atď. Lenže vďaka tomu, že viem rýchlo čítať (a aj porozumieť tomu, čo čítam lol) si viem opraviť moje chyby a vo všeobecnosti nerobím veľa gramatických chýb, takže diktáty nie sú problémom pre mňa (ale očividne sú problémom pre zvyšok triedy, na minulom diktáte bol priemer 4,8/10).
IVP možno ani nie, najnmä ak to zvládaš, ale min. učitelia by o tom mali vedieť.. nemusia ti hneď dávať ľahšie úlohy, ale budú mať o tom vedomosť.. moja spolužiačka to tak mala na strednej aj na výšku, ked sme spolu chodili... nemala nič iné, len proste oznámila, že má takúto formu dysgrafie a ako sa to môže prejavovať...atd..
na základnej škole bývajú potom odporúčania: skúšať prevažne ústne, neznámkovať diktáty, používať pomôcky, čítať len polovicu textu, dať dlhší čas, pomôcť so zadaním...
IVP ti musi odporucit CPPPaP na zaklade diagnostiky. nestaci mat len miernu poruchu musi tam byt presne napisane s cim mas problem v ktorej oblasti a ci je potrebna integracia. ak si na strednej a nerobi ti to problem netreba najma ak sa jedna len o dysgrafiu (podla toho co pises) a ak si vies po sebe opravit chyby.
Ak ti to nerobí problémy, tak nevybavuj. Je to pomerne zdĺhavé vybavovanie a na strednej škole už úpravu písma snáď nikto riešiť nebude.