Nebaví ma to, čo študujem. Ide mi len o maturitu

m0rty1337
16. aug 2021

Neviem čo mám robiť, to čo študujem ma absolútne nebaví, ide mi len o maturitu. Nejaké zaujímavé povolania na Slovensku (v mojom okolí) na ktoré nepotrebujem špeciálne vzdelanie som nenašiel. Nemám si o tom s kým pohovorit, tak si hovorím či tu nieje niekto s podobným problémom, alebo niekto kto sa s tým stretol a ako to nakoniec dopadlo

cocolino234
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
jajka71
16. aug 2021

@m0rty1337 máš v podstate 2 možnosti, bud ddokoncis aktuálne štúdium alebo Di nájdeš niečo čo ťa bude baviť a v ideálnom prípade ta aj uživí. V každej generácií sú desiatky ľudí pracujúcich v obore, ktorý pôvodne nevystudovali, ale rekvalifikovali sa, pripadne nebolo nutné a zručnosti nadobudli praxou. Nie vždy sa sklbi to, čo človeka baví s tým, čo ho uživí. Z vyjadrení pracovníkov pracovných agentúr i školských poradcov je zrejmé, že stále vysoké percento študentov vyštudoval odbor, v ktorom sa nevedia uplatniť na trhu práce a mnohí absolventi základných a stredných škôl nevedia, čo chcú robiť o 5/10/15r
Teraz je na tebe ci dáš prednosť tomu, že v určitom obore budeš mať "papier" alebo pôjdeš na skusy inam. Je veľa žiakov, ktorý prestupovali z oboru na obor ale treba mať na zreteli aby si nejakú školu aj dokončil.
Nie každý má prácu, ktorá ho uživí a aj baví. Ideálne, keby si si našiel brigádu, kde si vyskúšas niečo, čo by ťa zaujímalo a možno by si našiel uplatnenie úplne inde ako vyštuduješ. Áno sú takí ľudia, ktorí zarabaju veľa aj bez toho, aby ukončili nejakú strednú ci vysokú školu, ale je za tým zručnosť, schopnosti konexie...
Mali sme spolužiaka, ktorému v 1.rocniku na strednej prischlw nelichotivé prezývka, na maturitnej skúške ho narýchlo nevedeli osloviť menom, lebo im chodila prezývka po rozume a dnes vraj podniká na opačnom konci republiky. Mali sme spolužiačku, ktorá bojovala z ročníka do ročníka, našla uplatnenie úplne v inom obore, vypracovala sa....