Ahojte, študovali ste, alebo vaše deti študujú na biling. gymku? Šli by ste do toho opäť? Už som tu myslím raz dávnejšie čítala aj názor, že ti deti sú tak trochu ukrátené o detstvo, že s veľa natrápia pri knihách. Je to naozaj také náročné pre deti? Vďaka za názor.
zalezi od skoly, od dietata, od toho, co chce v buducnosti robit...
moje dieta chodi a pre nho je to idealna skola, niekomu nesadne, pre niekoho zbytocna, tazka. neda sa zovseobecnit.
Nemyslíš skôr 8 ročné gymnáziá? Lebo tam je rozdiel ZŠ a gympel. Pri bilingválnych to zas až taký rozdiel nie je, či bude chodiť deviaty ročník na ZŠ alebo prípravný na gympel a potom pokračujú v cudzom jazyku. Môj syn má veľa kamarátov na bilingválnych a sú v pohode, ako bežní gymnazisti, on chodí na 8 ročný gympel. Mladší syn teraz skúša prijímačky, ale bez akejkoľvek prípravy, keďže on chce ísť na odbornú strednú školu
Dcéra chodí a ona si chváli.Je v druhom ročníku.
Toho učenia som sa najviac bála, lebo ona nie je typ čo bude sedieť denne nad knihami.Ja som dala na posudok od psychológa, ktorý robili a tá sa vyjadrila, že je to škola pre ňu.Ale ona si veľa pamätá zo školy, takže doma sa učí len pred pisomkou a určite nie hodiny.Uprimne čakala som horšie a je to dobré.Aj dostane trojku, ale na vysvedčení mala 3 dvojky a ide jej to.Ale čo som bola na rodičovskom viac majú problém s tempom a učením ti, co išli z 8 ročníka, ale určite to je individuálne.Ale celkovo ako trieda sú na tom dobre v prvom ročníku malo veľa detí trojky na vysvedčení hlavne chémia, biológia aj učiteľka hovorila nech rodičia netlačia na známky, že je bežné, že sa žiaci potrebujú aklimatizovať a to, že tempo a informacii je vela, ale už nabehli a tento druhý ročník je fajn.
@tilly Nie, mala som na mysli biling. gymnáziá. Moje dieťa nevie ,kam by chcelo ísť, tak si robím len taký prieskum, čo od ktorej školy očakávať. Učí sa dobre, baví ho matika, idú mu jazyky, biola až tak nie, tam mal dvojku, je to teoria, ktorá ho až tak nebaví...Nie je študijný typ, nikdy nesedí dlho na d knihami-teda učebnicami. Kníh mesačne prečíta kvantum. Pripúšťam aj možnosť ísť na nejakú odbornú školu, ak zistíme, čo by približne chcel robiť.
Je to velmi individualne, niektore deti to zvladaju, niektoré nie. Ja sama som si tym presla. Zvladala som to, neucila som sa do rana. Ale aj tak som to nenavidela, do dnes mi je z tych spomienok na grc a velmi matke zazlievam, ze ma tam dala. Lebo ONA TO CHCELA! Ja som chcela nieco uplne ine, co ju vobec nezaujimalo. Spytaj sa jej, co chce študovať.
V ktorom je ročníku? Lebo osmaci akurát robia prijímačky na bilingválne. Tvoj, podľa tvojho opisu,by na to v pohode mal.
Máloktorý osmak alebo deviatak vie, čo chce robiť. Tlačiť dieťa na odbornú školu, kde sa bude potom trápiť je tiež podľa mňa blbosť.
Môj tretiak na gympli ešte stále nevie, ale môj ôsmak vie presne, čo chce a čo ho baví od malička. Aj keď ja by som ho chcela dať na ľahšiu školu, nebudem mu robiť prieky
Môj je prvák,je to trocha náročnejšie, vidím hlavne na známkach,do 8- meho ročníka vždy čisté 1,na polroku už bola 3 ,ale mne sa zdá ,že sa neučí skoro nič,len keď mu horí pod zadkom,a že má nejaké iné detstvo,si nemyslím,že je nejaký veľký rozdiel.
Mam za sebou bilingvalne gymko a povazujem to za jedno z najlepsich rozhodnuti v svojom zivote. Natrapia sa najma ti, ktori na ten system studia nemaju a nema na to vela deti zial, nema to nic spolocne s IQ. My sme zacinali 34 a koncili sme 15. Mne sa pacilo najma to, ze sme sli systemom danej krajiny a nie slovenskym, ktory je najma o memorovani a logiku ci kriticke samostatne rozmyslanie rozvija len slabo. Na tomto staviam doteraz. Ucenia bolo dost, ale ze by som si neuzila detstvo, tak to je mega prehnane, zasa nad knihami som urcite nespavala, casu bolo viac nez dost na uplne vsetko. Dost kriticke je spravne vyhodnotit ci ma dieta prirodzeny talent na jazyk, u nas to robil dost rozdiel. Naucil sa kazdy, ale predsa len, je ine v jazyku rozmyslat a ucit sa v nom co ja viem biologiu, ako nim len hovorit. Na tomto presne odislo gro studentov. A to boli vsetko bystre deti, prijimacky boli hrozne sito, tusim sa dostal len kazdy 20ty.
@tilly Je siedmak, iba fakt pozeráme zatiaľ, aké sú možnosti. Najradšej by som bola, keby zistil, čo by ho bavilo. Máme na to ešte čas, z 8.triedy by sme asi neskúšali, aj keby sa rozhodol pre to gymko, skôr z 9.r.
@dorottka Rozumiem, teraz mám pocit že je všeobecne taký trend, že idú na gymnáziá aj deti, ktoré v minulosti s takými známkami šli automaticky na učňovky. Teraz idú silné ročníky, hlási sa oveľa viac, ako môžu prijať, tak možno sa to trochu upraví. Ale ja netrvám na tom, len to beriem ako získanie času, kým zistí, čo by chcel v živote robiť. Nevadila by mi odborná škola, aj z tej sa dá ďalej študovať, ak bude veľmi chcieť.
To ze na dvojku neznamena ze mu nejde niečo;) ale teda k otázke: bilingválne je podľa.mna pre dieťa ktoré ovlada jazyk riadne, na úrovni ze sa v nej bude už aj vyučovať. Ked.som bola na strednej volali sme to " aj myslieť v anglictine", ak.viete.co myslím.. ak niekto nevie " aj myslieť v tom cudzom jazyku" ma štúdium sťažené o to neustále štúdium jazyka... potom sa fakt musí veľa učiť.
Inak mam 7macku, tiež špekuluje veľmi a pozerám co a ako. Ja ju nechám skusit prijímačky aj na bilingválne možno. Zase u nás toľko deti neberú do bilingvalnych a záujem je veľký, cize potom sa uvidí. A potom gympel.obycajny, aj keď s.tym nie som úplne stotožnena lebo jej sa učiť nechce (aj keď sa teda vie naučiť, veľa.si pamätám zo školy atd), ale.ak nie to absolútne netuším co by sme vybrali. Zdravotná je out, učnovky ani neuvažuje, tak.netusim...
Inak kde/kto.robi nejaké posúdenie, psycho testy alebo niečo podobné pre deti... na čo by sa hodili a na co nie? To by sme možno zo.zvedavosti skúsili:D
Pozri si stránku stredná pre mňa mali by tam byť vypísané všetky školy plus ja som odtiaľ objednala brožúru kde boli všetky školy a študijné odbory.
Moja chcela ísť na školu kde sa budú učíte predmety ako na ZŠ, lebo ju baví chémia, geografia, bio nechcela ísť na OA, pedadogiku, hotelovú, zdravotnú, takže výber sa zúžil.Chlapec má trocha viac na výber stavebná, strojnícka, elektrotechnika, PC odbory a u nás ju nebaví matematika bol to jej najneoblubenejsi predmet na ZŠ, ale paradoxne teraz na gymnáziu má dobré známky.Len ako ju počuvam si myslím, že ani o 3 r nebude vedieť kam ďalej, lebo je nevyhranena a nevie na aku VS by raz chcela ísť.
Na bilingval a celkovo gymnazium sa žiak so žltými známkami nedostane aj, keď sa toho popise veľa.Len, keď môžem poradiť nech sa zúčastňuje olympiád bude mať body k dobru a o to horšie môže napísať monitor, prijímačky.Toto nám chýbalo, lebo ona sa súťaže nepôjde🙂
Vôbec si nemyslím, že stredná odborná škola je niečo menej kto vie, že chce byť elektrotechnik, či geodet, fyzioterapeut som skôr za SOS ako sa učiť obšírne učivo.
Ja som chodila pred 25rokmi na španielske bilingválne gymnázium..noooo....prvý rok sama španielčina,nebola podmienka vedieť. Škola sa dala zvládnuť. Zvláštne u mna bolo,že nemčinu som sa naučila ešte na ZŠ pomerne ľahko, pozerala som veľa nemeckých rozprávok,seriálov...španielčina mi taka ta hovorova aj šla,ale odporné predmety ako chémia,matika ci fyzika boli náročné,keďže som častokrát nerozumela zadaniu...a keď som niečomu nechápala,často sa to potom nabaľovalo. Výsledok,zmaturovala som,ale 1tku som mala len z nemčiny🙈tak som ju šla na VŠ aj študovať... z gymnázia len na VŠ,lebo máte síce všeobecný rozhľad,ale nič v rukách,žiadne remeslo..
@simca06022011 aj u psychológa, ktorý sa venuje kariérnemu poradenstvu, alebo potom v škole to budú robit.Dost bolo tie testy obsiahle dostali sme A4 dobre, zle stránky, doporučené školy.
Bola tam psychologická z CcaPp teraz sa to tuším premenovalo pozri si kde máte centrum psychologického poradenstva a spýtaj sa
studovala som a je to pravda, aspon na mojej skole. kamosky aj ja sme chodili von iba v piatok poobede, zvysok dni sa ucili, ucili, ucili. ja konkretne od 5 poobede do polnoci kazdy skolsky den, s asi hodinovou prestavkou. podotykam, ze VS som vystudovala lavou zadnou bez namahy nasledne, aj v praci sa posuvam az privelmi rychlo, cize tym, ze by som bola na bilingvalne prihlupa, to nebude. Napokon, robili nam aj talentove, aj IQ testy. znova by som tam uz nesla, vobec nemam normalne pubertalne zazitky. Take ze stretavanie sa so spoluziakmi po skole nebolo vobec, vsetci sa rozutekali dokov ucit. Je to 12 rokov a kamosky mi doteraz hlasia, ze niekedy este stale maju o tej skole nocne mory. Taky stav som, nastastie, nedosiahla. Ale vsetci si tak vravime, ze ked sme zvladli bilingvalne, zvladneme vsetko - a fakt je to pravda (pracovne, samozrejme), kazdy, s kym som v kontakte, sa vie pracovne uzasne rozvijat, zvladaju vyzvy, rychlo sa ucia.
@manzanillaa a čo si študovala aku VŠ?si teda pedadog či niečo iné?Kamaratkina dcéra študuje jazyky na VŠ ekonomickej ani som nevedela, že aj tam sa študujú jazyky už to vidím, že potom vybrať VS bude zase boj to už, aby človek rok dopredu pozeral všetko.
Inak odborne skoly su podla mna v dnesnej dobe super, podla mna mat nieco v ruke dava vacsiu slobodu ako gympel - ist dalej studovat, ist kludne aj robit alebo aj vycestovat a rovno robit. Moznosti su uplne inde ako, ked som studovala ja. Doucit sa moze clovek vsetko, ak je motivovany. Poznam neurologa, ktory vychodil strednu stavebnu a velmi znamy cesky terapeut Honza Vojtko, ma povodne vystudovany odbor kuchar casnik. Gympel vacsinou znamena zahltenie mnozstvom zbytocne detailnej teorie, ktoru sa naucit musi, ale nikde uz nevyuzije, to je taky nic nerozvijajuci old school system, len akoze povodne zamyslana vstupenka na vysoku skolu, co je uz v dnesnej dobe prekonane, lebo na vysku sa da dostat lahsie. Pre mnohych je to to prave samozrejme, ale odborne skoly nie su vobec zla alternativa.
@dorottka samozrejme mne psychologicka povedala, že každá škola jej dá len to, čo ona bude chcieť a aký má prístup.A koľko ľudí, až v dospelosti zistí, že to bol omyl.Znama ma OA, VŠ a po roku si spravila kurz materstva, lebo ju nebavilo sedieť v kancelárii.V mojom okolí snáď polovica ľudí nepracujú vôbec v tom, čo vyštudovali.
@luccija tlmočníctvo prekladateľstvo, ale školu som nedokončila..
Mám nemecké bilingválne gymnázium, áno, trebalo sa učiť, ale normálne sa popri tom dalo aj športovať rekreačne, sem tam ísť s babami na nákupy, von, do kina či iné aktivity. Sestra má tiež bilingvál, zmaturovala rovnako na samé jednotky a teda nemám pocit, že by si sedela len v knihách. Ale ako vravím, áno, aj ja som sa učila, sedela aj v knihách, chodila riadne do školy a makala, ale o tom to je. Za mňa bilingvál je to najlepšie, keď sa bavíme o tom, že niekoho baví daný jazyk a zároveň ešte úplne nevie, čo chce robiť, preto volí gymnázium.
Mám taktiež za sebou bilingválne anglické pred niekolkymi rokmi . Už nikdy viac .. lutujem to doteraz . Bola som tam na dne … ale je pravda ze nie je skola ako skola . Co som mala kamaratky z ineho mesta ma bilingvalnom tak si nevedeli vynachvalit
Študovala som francúzsky bilingvál a rozhodla by som sa opäť rovnako. U nás bol jediný problém a to nie úplne kvalitní pedagógovia na niektoré predmety, zrejme z dôvodu, že nájsť fyzikarov, chemikarov a matikarov plynule francúzsky hovoriacich, asi nie je žiadna sranda. Aj napriek tomu mi iný koncept prírodovedných predmetov a učenie cudzieho jazyka ako rodného veľmi vyhovoval.
Moje decka obidve na bilgym, isli z 8.roc. Jedno tvrdo makalo na ciste jednotky, a tvrdo drie aj na VS. Druhe je flakac a znamky mal snad vsetky co sa daju dat plus komisionalky, IVP...ale to aj kvoli dlhodobym zdravotnym problemom. Buduci rok maturuje.
Ked sa ich pytam tak by isli znova
Z toho vidim ze velmi zalezi na pristupe studenta. Da sa zodrat ale da sa aj preplavat.
Myslím, že to vôbec nie je nič extrémne, určite nič do 2 v noci, to je nezmysel. Môj tretia pláva ani neviem, moc sa neučí, keď sú písomky tak deň vopred sa zavrie a učí ale absolutne, ze každý deň...popritom stíha sútaže a olympiády...
Bola by som odcenila, keby som mohla ist na bilingvalne miesto matematickeho 🤷🏻♀️ segrine deti chodili na biling jedna konci VS v DE a druha studuje v Cine … neviem ci sedeli len v knihach.
Dcéra mojej kamošky bola tiež ten typ, že sa na bilingválnom ( AJ ) učila po nociach. Mala aj veľmi náročné obdobia na psychiku. Nakoniec šla na medicínu a teraz vraví, že keby vedela, že nepôjde ďalej cestou toho jazyka, mohla ísť aj na klasické gymnázium. Už je z nej lekárka. Je to ale veľmi individuálne. Držím palce pri výbere.
Bilingválne je pre deti, ktoré majú nadanie-ucho na jazyky alebo plánujú študovať v zahraničí. Zo svojho okolia, všetci, čo študovali na bilingvalnom, tak dalej pokračovali na humanitných/ekonomickych VS. Ak chce ist ale dieťa dalej študovať technické, prírodovedecké, medicínske, IT odbory, tak je lepsie obyčajne gymnazium, pretože výuka jazykov ide na úkor inych predmetov. A do budúcna je jasne, že práve technické, medicínske a pod odbory budú hrať prim. Absolventov humanitných odborov je veľa, malokedy majú lukratívne uplatnenie.
ti, ktori chcu ist na medicinu, prir.vedy, a vedia, ze chchu ist na slovenske, ceske vs, naozaj na bilingval je zbytocne ist, podla mna. vsetky nazvoslovia, pojmy v anglictine su pre nich zbytocne a komplikuju im pripravu na prijimacky. zo synovej skoly iislo zhruba 70% studovat do zahranicia a zvysok medicina SR, CR, ale chodili na doucka, co viem.
Urcite zalezi od konkretnej skoly a dietata. Dcera ma dve kamosky, premiantky triedy na ZS a viem od nej aj od rodicov, ze sa ucia do 2.v noci. Ale aj tu som citala, ze niektori to davaju lavou zadnou 🤷♀️