Mám problém s odborom. Ničí mi ho prax

vivlienka
28. feb 2023

Dobrý! Som študentka odboru Hotelová akadémia. Po strednej sa chcem zameriavať na manažment financií alebo právo. Tento odbor som si vybrala kvôli jej ponuke ekonomiky, práva, základy psychologie, cestovného ruchu a možnosti praxovať v zahraničí. Som už skoro na konci 1. ročníka a uvedomila som si až teraz, že práca s rukami mi nejde. Som skôr typ, ktorý vie počúvať, zaznamenávať informácie a logicky rozmýšľať. Počas obsluhy dávam majsterke čoraz viacej vrások. Obávam sa o svojej budúcnosti z obsluhy a o mojom zlyhaní, ktoré môže skončiť s prepadnutím. Po konci tohto školského ročníka by som sa chcela premiestniť na obchodnú akadémiu, len si niesom istá, či sa mi kvôli mojej nezručnosti oplatí začať od začiatku. Nechcem byť dôvodom, prečo moje budúce ja bude plakať večer nad všetkými porozbíjanými taniermi počas praxe. Viem, moja odpoveď by mala byť hneď : "Ihneď by som si mala zmeniť odbor,neni to premňa", keď popravde všetko okrem obsluhy mi ide. Som jednotkárka na všetkých vyuč. hodinách, ale od kedy som začala fyzicky robiť s obsluhou, vždy mi svieti červená 3 a 4 z obsluhy. Viem jak nepríjemné je mať spomaleného človeka, ktorý len brzdí ostatných. Najviacej sa obávam toho, jak počas praxe na prevádzkach budem dôvodom, aby ma starší a skúsenejši časníci odstrčovali či nadávali do mňa. Má to zmysel prekážať ostatným len pre to, že chcem študovať na tomto odbore?

elenka.k
28. feb 2023

@vivlienka praxou sa naučíš, prídeš na to ako to držať, veď sa pousmej na spolužiakov, aby ti zo začiatku s tým pomohli, vyberaj si prax , do jedálne, kde sa väčšina chodí najesť obchodná akadémia - účtovníctvo , no neviem, či by ťa to bavilo, keď snívaš o zahraničí....
Ináč, ak máš hotelovú školu, tiež praxujete ako čašníčka, servírka?
Či máš hotelovú a odbor kuchár čašník? Nič v zlom, len má to zaujíma. Dcéra si dáva ako druhú školu hotelovú - to pre to.

drzaopica
28. feb 2023