Ahojte, chcem sa opýtať, či vášmu dieťaťu pomohla integrácia na 2. stupni ZŠ. Boli sme na vyšetrení v CPPPaP, odporučili dieťaťu integráciu, avšak doteraz v škole stíhala a nebol nejaky problém, výsledky mala v škole dobre, známky 1-2. Teraz nastúpila do 5. ročníka, takže zatiaľ neviem posúdiť, ako jej to v škole pôjde. No zároveň sa bojím takého skatulkovania, aby hej to viac neuškodilo ako pomohlo, či učitelia rešpektujú tie úľavy (v jej prípade je problém s jemnou motorikou, tak hlavne by mali prihliadať na úpravu,škaredé písmo, rysovanie atď.). Neviem, ako sa na to aj učitelia pozerajú,aby nebola len za hlúpu alebo nejako odstrcenu. Neviem potom ako je to aj pri prijímaní na strednú školu, či tam nie je diskriminácia, ak by bola na základnej škole diskriminovaná. Neviem sa rozhodnúť či to riešiť, či napríklad počkať ešte tento piaty ročník, ako sa to vyvinie.
@83lenka83 tak na papieri je napísané takto Odporúčanie (vyjadrenie) a sú tam napísané úľavy ako napr.moze písať tlačeným písmom, tolerovať zhoršenú úpravu, predĺžiť čas na vypracovanie zadaní, overovať porozumenie zadaní, a že odporúčajú žiačky vzdelávať formou individuálnej integrácie bez redukcie učiva. Ja raz neviem čo mám robiť. A ešte že je tam že zabezpečiť poskytovanie odborných činností školským špeciálnym pedagógom alebo psychológom - toto už vôbec nechápem načo psychológ či pedagóg specialny
Ahoj,ja som mala so synom to isté,nakoniec som integráciu nedala,presne z toho dôvodu ako píšeš,aby ho učitelia a hlavne deti nemali za iného ako sa stal prípad vo vedľajšej triede.Do konca ZŠ som mu pomáhala s učením,SŠ zvládol sám a v pohode zmaturoval.Iné je ak je dieťa ťažší prípad...
Riadila by som diagnózou predsa len je to druhý stupeň učivo bude náročnejšie. Predpokladám, že ide o poruchy ucenia odporúčaný je špeciálny pedagóg preto, že si ju môže počas určitých hodín brat a pomáhať jej s vysvetľovaním učiva, bude s ňou individualnejsie pracovať.
Nebrala by som to ako hanbu či škatuľkovanie ak by to malo pomôcť môjmu dieťaťu. V dnešnej dobe je takých kopec deti integrovaných ani o nich neviete.
Škola môže integrovať až keď vy dáte žiadosť.
@mimi15 áno, viem že môže integrovať na základe mojej žiadosti. Ja som dcéru dala testovať kvôli jednej diagnóze, ktorá súvisí s motorikou, aby mala úľavu od tv, to sa jej potvrdilo, no podľa tých testov vyšlo,že navrhujú integráciu. Jasné,že som jej s učením pomáhala a vysvetlila niečo aj doma, v niečom je šikovná, naučí sa rýchlo, len niekedy má problém to preniesť do praxe. Sme na začiatku piateho ročníka, keby bol koniec sk.roka a vidím,že to nezvláda,tak neváham,ale takto neviem sa rozhodnúť,že možno ti zvládať bude,možno bude zbytočne posúdená ako hlúpa a možno jej ťa integrácia viac uškodí...učitelia sú rôzni...
@mimi15 má nešpecifikované poruchy školských zručnosti s dopadom na všetky predmety vzhľadom na zhoršenú motoriku, celkovo má pomalsie tempo
Ahoj, ja som dala integrovat dceru, ma diagnistikovanu dyskalkuliu, sktulkovania som sa obavala, ale ich tiredna ma tiez dyskalkuliu 😊 uci ich anglictinu a dejepis, cize tam je krasny priklad toho, ze aj clovek nie nadany matematicky, moze fungovat v inych oboroch. Ak si myslis, ze to dcerka zvladne, tak by som neriesila integraciu. Nasa je uz v 6 rocniku, cize ta matika bude narocnejsia. Minuly rok sme to este nemali. Mozno by som sa s triednou porozpravala, ze co si mysli, ci vidi nejaky problem a podla toho by som sa rozhodla.
@alabama0011 práveže nemá nič také zvláštne poruchy v učení, akuratvta Motorika môže robiť problém na tv, v úprave, v diktatoch, kde treba písať pekne úhľadne. No a vyšlo jej že úroveň rozumovych schopnosti aktuálne zodpovedá podpriemeru, nájme v oblasti porozumenia bežným sociálnym situáciám. Ona sa dokáže,resp.dokazala naučiť všetko, to jej ide, čo matika,slovina,jazyky,poučky,skôr je u nej problém také bežné logické myslenie,usudzovanie a to že keď sa jej nechce,povie neviem a nezamýšľa sa viac nad tým a to asi robila aj na Tom testovaní,aby to mala z krku,povedala že nevie a hotovo...
Tak môj syn je integrovaný. Je piatak. Ma to trochu naopak, ako tvoja dcéra. Jeho vedomosti, všeobecný rozhľad,usudok, socialne vzťahy ma jemný nadpriemer. To isté aj IQ, kúsok nad bežný priemer. Avšak má dysgrafiu, dysortografiu a dyslexiu. No ta miernejší forma.. A ak aj vedomosti ma, nie vždy ich vie pretaviť do toho, aby mal v škole výsledky ako jednotka, či dvojkar. Dokonca rad číta knihy, ale nie nahlas, ale potichu.
Byvame na dedine, chodí do dedinskej školy. Okrem neho je v triede ešte jeden chlapec, odísť ťažší stav, tiež je integrovaný.
Učitelia mu dávajú Úľavy, no po dohode somnou, nie všetky. Spoločne sme od 2 ročníka prepracovali, v com mu treba pomôcť, a naopak, v com ho treba donútiť pracovať.
Ma viac času na vypracovanie písomnej práce, v prípade diktatov doplňuje slová, málokedy píše cebe vety. Na matenatike mu miesto 40 príkladov, dajú len 30 ( uvádzam len ako príklad).. Inak sa učí v plnom rozsahu, chodí na mimoškolské aktivity, cvičí crosfit, a ide mu to, chodi na doučovania ci ma extra hodiny angličtiny, ktire som mu vybavila mimo školy.
Takže nám integrácia pomohla.
Najlepšie ako mama spolu s učiteľkou viete posúdiť, aké má obmedzenia, a ci je integrácia prospešná
@zafir01 a vy spolupracujete aj so psychológom či špeciálnym pedagógom? Alebo aká je spolupráca rodic-skola? Treba chodiť zvlášť na konzultácie alebo niečo také?
daj ju integrovat - minimalne ak bude pisat tlacenym ci skaredo - nik jej to nesmie vycitat.
pri prihlaske na strednu davas aktualne papiere z cpps, nesmie byt starsie vysetrenie ako 2 roky - a prijimacky budu potom v sulade integracie -- cize ak by diktat napisala tlacenym, bolo by to OK. Ono integracia neznamena automaticky ulavy - ale dava ucitelom informaciu o schopnostiach ziaka. Doteraz integrovana nebola?
@kaktusik007 nie, doteraz nebola, ja som ju dala testovať v CPPPaP na úplne inú diagnózu a vyšlo toto. Mne ani nejde o tie úľavy, teda okrem tv, na to som úľavu chcela a kvôli tomu som to začala riešiť. Zatiaľ sa učiť stíhala aj keď svojim tempom a s úpravou problém nebol,že by mala z toho zlé známky aj keď ja som jej furt dohováral. Takisto to písmo,keby chcela vie písať aj krajšie ale jej je to jedno,nacmara ako ide.
@kaktusik007 a nie je potom nevýhoda že sa nemôže hlásiť na všetky sš ako integrované dieťa? Že by ju už len preto nevzali?
Integrácia znamená úľavy na škole nie nemožnosť byť na škole. Choď za triednou so správou ona to už posunie ďalej, ak majú špeciálnu pedagogičku tak ona podľa správy vypracuje plán úľav, ktorý učitelia majú dodržiavať.
Môj syn je momentálne deviatak. Mal byť od prvého ročníka integrovaný čo so ho nedala presne preto aby to s ním nešlo celý život. Neviem má tam viac diagnóz. Píše škaredo, diktáty mu nejdú ale učivo mu ide lepšie ako niektorým spolužiakom. Na vysvedčení mal naposledy 1,2 a štvorku so sj takze super. Vždy som sa snažila učiť sa s ním alebo ho skúšať ak mali previerku. Teraz sa už maximálne pýtam či je naučený, či nepotrebuje s čímsi pomôcť takže pokiaľ naozaj netreba zatiaľ ju nedávaj ako integrovanú, uvidíte, možno jej to pôjde pekne, že bude všetko zvládať a pekné písmo nie je základ, ja tiež škrabem
Áno.. Do cppap sme pred pandémiou chodili cca raz za 3 týždne na cvičenia rôzne.. Potom sme šli raz za pol roka, kedy psychologička vydala správu pre školu, a tam aj odporúčania. Vtedy syna pretestovali. A teraz sme boli na začiatku 5 ročníka, a potom, že máme prísť, až keď bude niečo iné, bud zlepšenie, alebo zhoršenie. Na pretestovanie. Ze ak bude všetko ok, stačí v 7mom ročníku prísť.
Škola ma špeciálnu ucitelku, okrem asistentov, ktorí sú v triedach (syn aj druhý spolužiak majú počas sjl a matematiky k dispozicii asistentku, a ta im pomáha, nie vždy, väčšinou pri ťažšom novom ucive, alebo písomke )
A ešte jedna pani učiteľka z 1 stupňa (s nová bývalá triedna) ma aj špeciálnu pedagogiku, a tak ma od školy zaplatenú hodinu naviac, kedy sa venuje zvlášť synovi, píšu úlohy z toho dňa spolu, alebo si ujasnuje niečo v ucive.
Myslím, že sa nemôžem sťažovať. Hoci som sa veľmi bála, najmä koli tomu predsudky, že je to dedinská škola, úplne zbytočné obavy to boli.
Dôležitá je komunikácia. Teraz na začiatku roka, som v skole navštívila učiteľov, ktorí majú syna na predmetoch. Spýtala sa ako mu zo za celý sept. Ide. A opýtala sa, či pociťujú jeho dys dg na hodinách. Niektorí ani nevedeli, že je integrovaný (napríklad učiteľ geografie a zároveň telesnej).. Tak som ich upozornila na možné problémy, aj, že ma v škole správu, kde sú niektoré veci popísané.
Napríklad, keď si deti píšu poznámky do zošita. Môj syn škaredo píše, a keď sa snaží, síce píše krajšie, ale strašne pomaly, a potom nestíha a vzniká problém... Takže som si v komunikovala, že nech sa snaží písať poznámky, avšak, aby to mal lepšie na učenie, vytlačím mu ich tlačený písmom a nalepí si to do zošita... A zrazu pozriem, a učiteľ sam mu dal papierik, a tam vytlačené písmom.
V cppap mi hovorili, že niektoré predmety, môžu deti vo vyšších ročníkoch dokonca písať poznámky do notebooku a následne doma vytlačiť do zošita. Zväčša však už deviataci a stredoškoláci to robia.
Tak som bola prekvapená..
Lebo obávam sa s jeho úpravou a písmom (a to sa už dosť snaží) sa mu bude ťažko učiť zo zošitov.
A čo sa týka školy.. Presne toto som riešila a pýtala sa aj tu na fórach... Sama triedna učiteľka ma kamarátku, ktorá má dys diagnózy, a teraz si doraba PhDr titul. Akurát, to mala na základnej škole ťažšie, práve koli tomu, že sa vtedy integrácie neriešili
Je to taka téma, že ľudia nevedia, čo zo vlastne znamená.
moze sa hlasit na akukolvek strednu, tie kriteria su uplne inde a ide o to ako spravi prijimacky.... ono syn bol integrovany na zakladke - sice pre nadanie, ale to je jedno... Mal v posudku ze akceptovat iny sposob riesenia, netrvat na zauzivanych postupoch, akceptovat ratanie z hlavy --- cize ak by nespravil prijimacky, alebo by bol pod ciarou - isla by som do skoly, dala by som si k nahliadnutiu jeho prijimackovu pisomku a pozrela sa, ako je to opravene... A vlastne vdaka tomu posudku z cpps - ak by stratil body za postup, tak ich stratil neopravnene - a skola by musela spravit napravu a ak by to znamenalo body navyse az v takom rozsahu, ze by splnil kriteria, museli by ho prijat.
Integrovanie je akoby na ochranu dietata -- aby sa s nim zaobchadzalo podla jeho potrieb...
ale beriem, ze ak to ide, nemas zaujem davat skole papier ake su vysledky z cpps...
Ak je to len doporučenie tak škola to nemusí vobec akceptovať, ak by to bolo nariadenie tak by škola musela vypracovať individuálny študijný plán. Ja by som to neriešila. Pokiaľ jej to v škole ide tak ako si písala.