Inovačný proces v učebných osnovách na stredných školách

evitka83
25. okt 2017

Ahojte maminky, mam prosbu hlavne na rodicov studentov strednych skol. Popri RD som zapojena do zatial neoficialneho projektu Ekonomickej Univerzity na urovni predmetu Inovacny manazment, ktora sa v ramci inovacneho procesu skolstva v oblasti strednych a VS snazi dat dokopy informacie, kompetentnych ludi a pouzitelny material pre ministerstvo skolstva. Cielom je dat dokopy taky material, ktory by bol realizovatelny v praxi, ( v podstate nieco ako doplnok k projektu Uciace sa Slovensko) a ktory by pripravil mladych ludi lepsie pre trh prace. Ti, ktori to trochu sledujete asi viete, ze material, ktory pripravil byvaly minister bol zmietnuty zo stola kvoli tomu, ze nebol koncepcny, ziadne konkretne navrhy, ziadny rozpocet, ziadny casovy plan a pod.

Aby som sa dostala k podstate veci, preco oslovujem Vas tu...

Ak Vy ako rodicia sa zaujimate o dianie a ucebne osnovy svojich deti a postrehli ste, ze na niektorej skole prebieha nejaky interny projekt na akejkolvek urovni, moze to byt aj na urovni predmetu, ze sa snazi ucitel nejakym sposobom zefektivnit ucebne osnovy alebo metody vyucby, alebo ma netradicny, zaujimavy, vzdelavaci pristup k studentom, snazi sa ich odbremenit od rutinneho biflovania, ale snazi sa ich nieco naucit do praxe, skratka ak viete o akejkolvek skole, alebo ucitelovi, ktori sa snazi, alebo by chcel niecim prispiet na zeeekftivnenie ucebnych osnov a postupov pre svoje deti, dajte mi prosim vediet. Ja som clenom v skupine, ktora sa zaobera Obchodnymi akademiami v BA, ale samozrejme postrehy na skoly v inej oblasti su tiez vitane, nakolko nas je niekolko timov.
Ako som spominala, je to naozaj zatial neoficilane skor na urovni projektu v ramci predmetu Inovacny manazment , tento rok zamerany na inovacny manazment v skolstve. Pripadne ak mate relevantne postrehy a navrhy aj ako rodicia, budem rada ak sa podelite. Cielom diskusie nie je debata o financovani skolstva ako takeho apod. To je tema sama o sebe a nerada by, som aby sa to uberalo tymto smerom.
V kazdom pripade dakujem, ze ste to docitali az sem 🙂
Pekny den

kenzom
25. okt 2017

Nič v zlom...ale projekt Uciace sa Slovensko bol síce zamietnutý...ale skôr to svedčí o nekompetentnosti ministerstva... časové plány neboli v zadaní...v zadaní bol obsah a ten vypracoval so svojím tímom Prof.Burjan...vyznamna osobnosť...to čo ministerstvo požadovalo si mohlo so svojou kopou úradníkov vypracovať do dvoch mesiacov samé....pre mňa je to len ďalší dôkaz že sa škále po schopných a uznávaných pedagogický...a v skutočnosti nik nechce zmeniť nič....To je akože aká úroveň že hľadáte pedagógov na MK ????..Moja skúsenosť je že prvý kto odmieta zážitkový spôsob vyučovania sú študenti spolu s rodičmi... pretože treba zaplatiť autobus aby niekam šlo...nebodaj zaplatiť vstupné... veď škola má byť bezplatná.... keď sa niekto nechce učiť tak sa učiť nebude ani keby si pred katedrou striptíz robila....

kenzom
25. okt 2017

Na odborníkov kašle...nie skale

evitka83
autor
25. okt 2017

@kenzom velmi "uzitocny" prispevok k danej teme. Pokial sa pytate na uroven, odpoviem strucne. Som laik a hladam akekolvek zdroje, moznosti, kanaly informacie, cesty a sposoby ako sa veci daju uskutocnovat. Nie opacne a pre takych ludi tato diskusia nie je zalozena. Ja nerozmyslam sposobom preco sa nieco neda, ale da. Vychadzam z realnych moznosti. Verim, ze vzdy sa najde niekto kto ma pozitivny postreh. Okrem toho, neviem na zaklade coho ste pochopili, ze ide o zazitkovy sposob vyucby. Resp. iba o zazitkovy sposob vyucby. A co sa tyka ochoty ucenia, verim, ze je to vec motivacie. To je zas moja skusenost. Netvrdim, ze sa nenajdu aj taki ludia, ale nie je ich vacsina. Netvrdim, ze tato iniciativa spasi svet skolstva, ale vzdy sa niekde zacat musi. A mimochodom pokial ste pedagog s negativnym postojom vyssie uvedenym, tiez by sa mi asi ucit nechcelo. Pekny den

kenzom
25. okt 2017

Veď práve vidieť že ste laik... už len preto že info hľadáte tu... že znevazujete prácu odborníkov... práve tí pracovali ale neuspeli lebo ministerstvo vraj chýbajú časové horizonty a pod...nic čo súvisí s obsahom....to ale nebolo v zadaní...a keby ministerstvo chcelo má na to vlastných ľudí,alebo to mohlo nechať dopracovať... práve pre to kvantum laikov čo kecá do školstva je to školstvo tam kde je...
Zážitkový spôsob výuky je len jeden z príkladov, lebo sa mi to ani nechce rozpisovať tu na MK...

deltaa
25. okt 2017

na skolach chyba uplna elementarna vec ako su ucebnice, tie na skolach chybali ci za mojich skolskych cias (90. roky) ci dnes. Na zakladnej sme vsetko museli prepisovat do zosita a to bolo celu hodinu, prakticky nic sa nestihlo naucit ked sa najprv muselo napisat co sa vlastne mame naucit. Plus zastupovanie hodin ucitelmi ktory s danym predmetom vobec nemaju nic spolocne alebo zase uplne odpadnutie hodiny. Zaroven by som spomenula ze na skolach chyba prestavka na obed, pokial mate 7. vyucovaciu hodinu tak maximalna prestavka trva 20, niekde 25 minut, akoze za ten cas ani nedojdem a nestihnem sa najest a ist spat na vyucovanie a ked skonci tato hodina tak kuchyna je zavreta. Tieto veci sa nezmenili desiatky rokov je to stale o tom istom. Ja stale nerozumiem co kto potrebuje skumat a vymyslat co a ako ucit? Ucivo teda latka obsah je rovnaky pretoze 5+5 bude vzdy len 10 a ci si to spocitam na rukach ci na zapalkach je uplne sum a fuk, ked mate na dalsi den okrem matematiky sa pripravit aj na 5 dalsich predmetov tak si nemate cas a ani na com to pocitanie precvicit. Matematiku sa inak neda naucit ani vylety mi s tym nepomozu. Na co potrebujete stale odbornikov? na to aby napisali obycajnu vetu s odbornimi vyrazmi? Trapne divadlo

vetthy
27. okt 2017

Neviem,či ste zvedavý na môj názor,ale napíšem.Slovejsku žiadna reforma v školstve nehrozí.naco?! Aby sa tu vyrástla rozmýšľajúci,vzdelaná generácia s nadhľadom,kt.uz nebude spaľovať z rukycpolitikov a zotrokarcit pri výrobných linkách?!laici vidia,kde sú obrovské chyby.napr.kvoty.vvmojom case na môj gympel (jedno z najlepsich )z 300prihlasenych zobrali 50,z ktorých? Na špičkové univerzity dostali 30i.teraz oberú 180,90%z nich skončí vysokú školu.lebo prachy,c školy dostávajú za študentov.nepotrebujeme toľko vs vzdelaných ľudí,hlavne je ročne 200archeologov,tisíce právnikov a masmediálnych odbornikov. Minule som vedela jedno náučné video.ukazal,ako vyzeral telefón pred sto rokmi,ako vyzerá dnes.ako sa ľudia remavalu reč sto rokmi,ako teraz.obrvsky rozdelenie a školy? Za sto rokov sa nezmenilo nič.citel na fronte,prednáša,skúša,deti bifluju.ano,voľakedy jemorizovanie malo význam,bolo málo kníh,ťažko dostupné.teraz,v dobe Google?!internetu?! Povinné čítanie....kto z nás prečítal tie dvesto až päťročné diela?! Antigone,Hamlet...uz to nemá zmysel.literatura sa napredovala,vznikli nové,výborne dela,no povinné čítanie ako spred 60rokov.hahaha.treha ísť do Švédska,do Fínska,tam prečo funguje?! Treba spojiť termett do jedného celku.literatra,učíme si Victor Hugo.treba deťom vysvetliť,namiesto toho,kam chodil do školy,že reči napísal to,čo napísal.ako vtedy vyzerala Európa?Francuzko?ako ľudia žili,čo obilí,čo jedli,akú hudbu počúvali,načo tancovali?aké významné diela sa narodili vo výtvarníctva,v hudbe vtedy atď.atd.takisto spojiť a vysvetľovať súvislosti aj v prirodovede.jatiku nespomínam,je to exaktne veda.deti maďarskej národnosti nie sú schopné naučiť sa po slovensky ani na komunikatívne úrovni na stredných školách a po anglicky rozprávajú plynule.riesi sa to dvadsať rokov.no,treba pozrieť učebnice.co by povedali Slováci,kiežby chce deti sa oboznámili s angličtinou cez Shakespearovské sonety ako 7rocne?!lebo na jar.skooach to sa deje.literatura,gramatika a ako 17 ročný nevie podať jeden list na pošte po slovensky,lebo na také bežné komunikácie sa z vysoka se..rie.naco?! Tu nikto nechce,aby maďarské deti sa naučili po slovensky?ešte by urobili kariéru a budú nám rozkazovat.nwrychlo len toľko.mozno kopa preklepov ale neprečítam to uz