Zaujíma ma názor učiteľky, viem že tu sú. Dcéra 6 tacka, maju z fyziky dosť divnu učiteľku. Čo sa týka úpravy zošita,-nadpis červenym perom, dátum zeleným, čiernym poučku - toto musí byť Teraz im zbierala zošity. Dcera dostala 2. Má zvláštne písmo, má tak od 1 ročníka. Taktiež jej povedala, že má jeden obrázok narysovany ceruzkou, že mal byť perom. Neviem teda, krasopis sa hodnotí tuším do 3 ročníka? Príde mi to divné, aby 6 takom diktovala akú farbu pera majú používať. Potom sú tie detiska nesamostatne.
@dskjhfdlkdjhl mne to teda príde choré. Dávať známky z to, že je nadpis zelenou a nie červenou. A hodnotiť 6 takov
aj mne to príde choré, má hodnotiť vedomosti, nie úpravu zošita a buzerovať decká farbou pera. Možno chcela, aby to mali prehľadné, ale nie všetci sa učia zo zošita
@elizabet173 tak ale mozno chce, aby sa naucili si robit poznamky, to je tiez dolezite.
@elizabet173 ako ma hodnotit vedomosti ked mnohe deti si nepisu poriadne poznamky? vedie ich tym k zodpovednosti za ucebnu latku v zositoch ak ked dost prehnanym sposobom
na fyzike má hodnotiť vedomosti, nie úpravu poznámok.
to by mal môj syn samé 5
chvalabohu je hodnotený za vedomosti 👍
podla mna by uz 6-tacka mala sama vediet, co si potrebuje poznacit do zosita a akou farbou. Bazirovanie na tom, ze toto cervenou a toto zelenou...no ako v kasarnach, sorry. Ide skor o to, ci ty fyziku to dieta ovlada alebo nie, a nie ako ma napisane poznamky....
@dskjhfdlkdjhl
@kacena4 poznámky si môžu písať aj jednofarebne nie? Je to ich vec, nie sú to prváci. Okrem toho, nechápem zmysel hodnotenia tých poznámok. To známka za zošit má takú istú výpovednú hodnotu ako známka z písomky? Netuším, aké majú učebnice, ale ak sú dobre spracované a dieťa počúva výklad, učivu rozumie, poznámky sú viac menej zbytočné. V tom prípade by bolo rozumné si písať len to, čo je pre žiaka zložité, sám by mal rozhodnúť ako si písať poznámky. Toto ich vedie len k nesamostatnosti.
Syn je v 9 roc.a tiez im hodnotia zosity a nielen z fyziky. Nevidela by som to tak tragicky, vaha takejto znamky je 0,25, vaha velkej pisomky je 2, malej pisomky alebo odpovede 1.
Tiez si myslim, ze je to trochu prehnane s tym akou farbou ma byt aky nadpis a pod. Ale dcera nech si zvyka, lebo v zivote sa stretne este so vselijakymi exotami.
My sme museli nat na gympli na skovencine v zosite presne okraje, vonkajsi aj vnutorny, nadpis zelenou, poznamky presne tak ako nam ich nadiktovala, este aj odpovedat sme museli presne v tom poradi. Ked sme si zosit zabudli dostali sme 5, ked sme si zabudli citanku tiez 5, nemohla byt 1 citanka v jednej lavici, kazdy musel mat svoju..
@elizabet173 zvycajne byvaju za rozne veci rozne vahy znamok. Ja som sa zakladatelky pytala, ci ucitelka dobre vysvetluje a vie zaujat, lebo to je podstatne. To som sa nedozvedela, dozvedeli sme sa akurat, ze dostala dvojku za zosit a to ani nevieme s akou vahou. Takze mne pripada ovela divnejsie, ak matka takto riesi znamky, ako to, ze sa kontroluju zosity. Pravdepodobne znamka za zosit ma minimalnu vahu a ucitelka len chce, aby si deti robili poznamky a inak ich k tomu nevie donutit, lebo vsak teraz jedine znamky vedia rozhybat aj deti, aj rodicov. A casto je to tak, ze rodicov vobec nezaujima, ci deti nieco vedia, ale len to, ake znamky nosia. Toto je divne, pritom nad tym sa tu nikto nepozastavuje.
@dskjhfdlkdjhl to máš pravdu, že väčšinu rodičov nezaujíma, či deti látku ovládajú, alebo nie, podstatné sú pre nich len známky. Napriek tomu mi príde písanie poznámok a hodnotenie úpravy zošita v šiestej triede choré. Naozaj neviem, akú úroveň majú učebnice, ale ak dieťa látku ovláda tak, že jej rozumie, nie že ju len bezmyšlienkovite odrapoce, poznámky strácajú význam. Každý má iný systém učenia, niekto sa o tie poznámky opiera, niekto sa ich učí spamäti, niekomu stačí výklad na hodine a doma knihu ani zošit neotvorí, no učivo výborne ovláda. Učiteľka sa zrejme opiera o to, že ak to budú mať žiaci vizuálne odlíšené, lepšie sa v tých poznámkach budú orientovať, lepšie učivo pochopia. No dala by som im to ako možnosť, ako si učenie uľahčiť, nie ako niečo, čo budem kontrolovať. V šiestej triede určite nie.
@elizabet173 pozri, naucit sa robit poznamky je dobre aj pre dalsi zivot. Ak to niekto nepotrebuje, tak mu to aj tak neuskodi. Skola je aj o tom, aby sa deti ucili systematicky, to sa im este bude hodit. Mne vsak stale vrta v hlave, co vlastne maminka chcela citat. A o co jej ide. Jedna dvojka s nizkou vahou nic neznamena. Dolezite je nieco uplne ine.
Ja osobne tiez nie som z tych, co by bazirovali na krasnych poznamkach, ale my nevieme, ako to v tej triede vyzera. Mozno ucitelka zistila, ze si deti tie poznamky robit nevedia a preto sa ich to takto snazi naucit. A tipujem, ze keby dotycna dostala za upravu jednicku, tak by maminka nic neriesila a bola by uplne spokojna.
Pre upresnenie. Výklad učiva je poslabsi.
Poznámky, pracovný zošit majú váhu 1.
Odpoved, písomka váhu 2.
Aktivita na hodine váhu 1.
Zabudnutá úloha - známka 5, váha 2.
Urobena ukoha-vaha 1.
Čo sa týka hodnotenia má 1x známku z odpovede, 1x znamku z písomky, 5x kontrola zošita, 5x aktivita na hodine. Aktivita na hodine je brana ako dvíhanie ruky-nemusi byť správna odpoveď, nakoľko je preberane nové učivo.
Takže keď to zhrniem a zrátam, výsledná známka nezodpovedá vedomosti žiaka.
@dskjhfdlkdjhl to chápem, ale robiť si poznámky a robiť si ich farebne a ešte ich známkovať mi príde v šiestej triede cez.
@elizabet173 presne toto aj mne príde divne. Mám pedagogické minimum. Keď som si robila prax, povedala mi učiteľka, že deti zo ZŠ chodia strašne nesamostatne. Nedokážu si spravovať učivo, nedokážu písať v odrazkach a následne sa z toho naučiť. Len keď je učivo celou vetou. Nieco podobne badam aj u dcéry. Viem, že fyzika ma poučky, ktoré sú od slova do slova, aké teda aby pokus museli opísať ako text, nie v bodoch..... A nahmatkovo kontroluje pomôcky. Ak náhodou, niektoré dieťa nemá červené pero - 5, vaha 1
Vadilo by mi to a ozvala by som sa
pani učiteľka sa zasekla niekde pred desiatkami rokov. Inak, že sú deti nesamostatné, za to môžu v prvom rade rodičia. Absolútne nemyslím teba, ale koľko mamičiek oblieka a obúva ešte šesťročné, kŕmi štvorročné, deti si nepripravujú do školy pomôcky, lebo im ich pripravujú rodičia, robia za nich projekty....
Vidis, ale keby si hned na zaciatku bola hodila info o tom, ake znamky a s akou vahou dava, ze slabo vysvetluje atd, tak by to cele bolo o inom. Z toho uvodneho prispevku to vyzeralo tak, ze raz pozbierala zosity a oznamkovala a zvysok znamok je za vedomosti. Takze povedala by som, ze vyber farbiciek je uplne nepodstatny, tu je problem uplne inde. Takato ucitelka zrejme vyhovuje tym, ktori sice fyziku nevedia, ale vedia pekne farebne pisat a hlasia sa aj vtedy, ked nic nevedia. No, a toto netreba riesit na koni, ale s fyzikarkou, ak to nejde s nou, tak s triednou a ak ani s nou, tak s riaditelom.
@elizabet173 no asi nie si ucitelka ci rodic so 6tiakom, ale deti nie su samostatne a nevedia si z uciva vypisat to najdolezitejsie co by mali vediet... preto sa pisu poznamky
@kacena4 si si istá? 🙂
som ucitelka, ucim aj 6takov a dokonca SJL a teda ani ma nenapadne hodnotiť upravu ich zošita..... ano, aj podla mna sa p. ucitelka zasekla v r. 1990 a toto ma byt podpora a motivacia ziakov? nemylsim.....ja im vzdy poviem, že mne je uplne jedno, kde a ako si píšu.....ak to budu vediet a hlavne vediet pouzit, tak nech maju poznamky aj na toaletnom papieri....zosit je pre nich, nie pre mna....ine je hdonotit upravu v slohovej praci napr. ok, tam je to predpisane...ale zošit z fyziky, že nepouzijem zelenu farbičku? ako fakt......školstvo 21.storocia stoji na tomto....no darmo sa ho ja mozem snažiť zmeniť, ekd citam toto...:/
@sorciera24 súhlasím s každým slovom 👍
@elizabet173 s týmto suhlasim.
@sorciera24 ona je fakt staršia učiteľka
😱 ja som chodila do ZŠ od 90. do začiatku 00. rokov, ale teda jediné, kde viem, že sa kontrolovala úprava, bola na predmete Sloh. Tam sme tuším dostávali 3 známky za obsah, formu, úpravu.
Druhá vec je, že aj keď nás nikto nenútil, ja som práveže milovala farebné, najlepšie ešte voňavé perá a prehľadné poznámky 😀 a ešte som si aj kreslila k poznámkam všelijaké obrázky na dejepise, zemepise a biológii, či prírodopise, či ako s to volalo 😅 škoda, že u nás to neznámkovali 😂 síce som robila takéto veci navyše, ale rovno som sa to učivo pri tom aj naučila.. tak zase učeniu som sa už nemusela veľa venovať..
No, tak ucitelka vyzaduje, aby to mali prehladne. Co je na tom zle? Dostala 2 za upravu, tak na buduce sa posnazi mat krajsi zosit, opat to nie je nic zle. Aku vahu ma znamka za zosit? Tipujem, ze minimalnu, takze ak ma z pisomiek a odpovedi jednotky, tak sa snad nic nedeje, ak tak velmi bazirujes na znamkach. Ucitelka vie tu fyziku naucit a zaujat? Lebo to je dolezite, nie ako znamkuje upravu zosita.