Ahojte, dištančné vzdelávanie v posledných dvoch rokoch bolo náročné pre deti, ale aj pre ich rodičov. Teraz sa u nás ukázali jeho dopady a do synovej triedy, kde teraz chodí len 8 detí, prepadli 4 deti z dôvodu zlého prospechu. Nepovažujte ma za rasistku, prosím, ale tri deti boli rómskeho pôvodu. Teraz dvaja jeho spolužiaci odchádzajú na 8-ročné gymnázium. V triede bude 6 detí rómskeho pôvodu, 1 integrovaný žiak.
Uvažujem o tom, že syna prihlásim do inej školy, pretože sa obávam o kvalitu vzdelávania v takejto triede a tiež ako by v takej triede vyzerali vzťahy medzi deťmi. Máte skúsenosti s triedami, kde je prevaha žiakov so zlým prospechom, príp. prevaha rómskych žiakov? Budem veľmi rada, keď sa so mnou podelíte o dobré aj zlé skúsenosti a uľahčíte mi toto rozhodnutie.
Tvoje rozhodnutie plne chápem a schvaľujem. Robíš pre syna to najlepšie. Slabí spolužiaci, či už z dôvodu nedostatočnej mozgovej kapacity alebo zlého sociálneho prostredia = nízka úroveň vzdelávania v celej triede. Učitelia sa môžu aj roztrhať, ale toto neprelomia. A časom to vzdajú. A doplatia na to len šikovnejšie deti. Lajdákom a ich rodičom to bude vyhovovať, ani si to nevšimnú...
Aj ja tvoje rozhodnutie chapem, konala by spm rovnako
Presne tak, tie deti ho budú ťahať so sebou. Mamka robila nejaký čas ako špeciálna pedagogička s malými deťmi, ale presne ako sa tu vraví, buď s nejakými nedostatkami, postihnutím, zo slabšieho sociálneho prostredia atď, ale vravela, že nikdy viac, práca s takými deťmi je veľmi náročná a výsledky minimálne. Radšej daj syna medzi deti z vášmu podobného prostredia 🙂
Cela tato integrácia je podla mna jeden velky nezmysel a doplácajú na to šikovní žiaci. Preco sa stale ti šikovnejší musia prispôsobovať slabším. Osobitne skoly uz takmer neexistujú, špeciálnu pedagogiku vyštuduje aj krajčírka, ktorá mala problem zmaturovat, za asistentku učiteľa zoberú dievca, ktore ma väčšie problemy s pochopením učiva ako jej žiak. Cele vzdelávanie ide dolu vodou a bohuzial rodicia bud si platia súkromné skoly alebo hľadajú skolu bez integrovaných a rómskych žiakov. Odporúčam preradiť syna do inej skoly a rodicia deti, ktorí dostanu 333 EUR snad použijú tieto peniaze aspon na nákup zositov. Po takomto príspevku by mohli byt osady vybavene minimálne počítačovou učebňou v kazdej chatrči.
Chyba bola už od začiatku dať ho do takej triedy určite ho prerad
Preradit. Ja som prve dve triedy chodila do skoly kde prevazovali romske deti, integrovabu ziaci atd. Na hodinach som sa nudila, ucitelka mi davala extra ulohy a poradila rodine, nech ma prelozia. Najlepsie co mohli urobut, nova skola bola dobra, dala fajn start a pripravila na bilingvalne.
Prepadli?! Tak to buď "rada", škola udržiava aspoň akú takú úroveň. Poznám aj takú, kde prešli aj tí, čo cez dištančné a po ňom ani "krížom slamy" nepreložili.
Mám skúsenost priamo v rodine. Sestra chodila do triedy, kde bola "zbierka" prepadajúcich a každého od nas z dediny. Dosť ju to stiahlo dole, teraz ma vlastné deti v 2 a 3 ročníku základnej školy a neprešiel 1 den aby mi nevolala aby som jej pomohla s úlohami.
Vplyv zlého kolektívu vidieť aj na mojom synovi. Az na 2 chlapcov su vsetci z jeho triedy (4 trieda) adepti na zníženú znamku zo správania a posledny mesiac a pol nwrobim nic, len riesim synove sprosté správanie voci učiteľom. Dosliva sa opiči po spolužiakoch. Zhodli sa na tom vsetci učitelia
Určite preložiť. Integrácia ma zmysel, keď do triedy s 20timi sikovnymi/priemernými žiakmi integruju 1-2 slabšie deti/deti s poruchami učenia. Ale dat jedno šikovné dieťa medzi väčšinu slabých detí je to najhoršie, čo tomu jednému šikovnému môžu urobiť. A je jedno, či sú to rómske, či akékoľvek iné deti zo sociálne znevýhodnéneho prostredia, či deti s poruchami učenia.
Dcera chodila do velkej skoly v triede bolo okolo 20 deti. 6 odislo na osemrocne gymnazium. Nechceli sme jj tam davat, lebo uz menila skolu v 4.rocniku. Aby triedu doplnili dali tam vsetkych prepadlikov a deticky,ktore prisli z malotriedky. Vyberova trieda sa stala najhorsou na skole. O spravani ani nehovorim. Urcite ho daj prec. Prepadlici to tahali cele ku dnu.
Jednoznačne do inej triedy- školy. Budú ho ťahať len dole.
Otázka ale znie? Ako motivovať hlavne rómske deti ku učeniu? Veď tie deti neprejdú ani 9 triedou. Je to veľmi smutne, že sa s tým nič nerobí.
Také deti ho chtiac nechtiac budú ťahať dole. Ja by som ho určite dala do ineje triedy- školy.
Ale tak či tak na jeseň zas budú dupat na dištanc.....tak to je asi jedno 😉