Zdravim,
ako to funguje na ostatnych gymnaziach? Na nasom jedna ucitelka vyucuje, druha mi napise, ze ona ma skolkara a syna, ktory ma online vyucovanie, takze ona nase deti nema cas ucit online. Jedna sa o zakladny predmet, ktory v skole maju - cudzi jazyk na bilingvalnom studiu v 1. rocniku.
Ucitel, ktory sa stara o dieta nemusi mat OCR? Staci, ze posle email raz za tyzden? Ako k tomu pridu nase decka? Takto to je nastavene? Ucitel moze brat 100% plat, starat sa o svoje dieta a druhe dieta mu ini ucitelia vyucuju online? A co my? Mimochodom mi to pride nespravodlive aj voci ostatnym ucitelom. Neviem si predstavit, ze toto bude trvat do konca skolskeho roka.
@ebbi Ako pise @pribinak kontaktuj riaditela a informuj sa.
A navyse - co namena, ze posle email raz za tyzden? Je v nom rozpisane ucivo za dany predmet na cely tyzden? Su tam napr. odkazy na materialy, na videa, posluchove cvicenia, online testy? Maju priebezne posielat vypracovane zadania? je ucitelka k dispozicii na edupage alebo cez email a mozu sa na nu obratit s otazkami? Posiela naspat ohodnotene/opravene zadanie, ktore deti vypracovali?
nikdy nebude vyhovene vsetkym rodičom! tebe možno vadí toto, inym rodicom praveže naopak vadi, že maju nosntop on-line vyucovanie a pisanie testov a kopu uloh....nebrte to prosím len z 1 a to svojej strany....ja som ucitel, aj rodič a verte, nech spravite cokolvek, vzdy niekomu nevyhoviete.....
skola by mala mat nadstavene pravidla,a le vyucba tak ako aj na hodinach je na ucitelovi ako sa so žiakmi dohodne, ako im to vyhovuje....my napr. musime byt on - line k dispozicii ziakom a ucitelom od 8-13....myslim tym, na mailoch, edupage....a komunikovat s nimi v priapde nejasnosti....pomedzi vedieme aj on-line vyučovanie.....ale ja osobne ho napr. s kazdou tiredou nemam akzdy tyzden,a elbo den, ved by sa tie deti zblaznili ekbyze to takto vezme každy uctel + ulohy do toho....(a rodicia tiez), berte na vedomie aj to, že nie každy ma doma techniku od notebookov az po internet....mozno ma deti, kt. tiez maju v dany den vyucovanie on-line a kryje sa jej to a maju 1 počítač..... u ans doma muz robí z domu (potrebuje pocitac, akmeru sluchadla), ja robim z domu to iste, syn ma tiez on-line vyuckoätak to tiez potrebuje), nastastie nam zamestnavatelia zabezpecili notebooky a techniku,a le nemusi to tak byt....zvysil by nam doma 1 pocitac s hroznym netom (niektore rodiny su mnohopocetne).... prosím, berte do uvahy rozne faktory, nie len ten váš a verte, že v tejto situacii to maem tažke vsetci žiaci, rodičia, učitelia..... vhodnou komunikaciou sa da dospieť ku kompromisu, ale naozaj ak ucim cca. 150deti, je tazke sa venovať kazdemu individualne....a vela azvisi od vedenia školy, ako si to anstavilo s učitelmi aj rodičmi...
prepacte za moj vylev, neviem ako je to v tomto prípade, ťažko mi hodnotiť, co je dobre, co zle.....len som chcela poskytnuť pohlad na situaciu z roznych stran....vela trpezlivosti a pochopenia vám prajem!
@sorciera24 Paci sa mi, ze sa Ty snazis. Vacsinou tu pisu ucitelia, ktori makaju. Ale ja pisem o tych, ktori na to "kaslu". Nemyslim si, ze beriem len svoj pohlad. Ide o vyucovanie anglictiny 10 hodin za tyzden. To je nadmerna poziadavka, aby mali aspon 2 hodiny za tyzden?
@ebbi nie, nie je povinná online výučba.....nemôžu byť nevýhodňované deti, ktoré nemajú prístup na internet alebo v danom čase má online výučbu jeho súrodenec....mali by dostávať úlohy a učivo ktoré treba s deťmi prebrať, ale online výučba je len dobrovolná, je to len dobrá vôľa učiteľa a ako som už písala, ak je v triede 20 žiakov , ťažko budú mať všetci prístup na internet v rovnakom čase.....
@ebbi taych najdes vsade a nemsui byt ani corona kriza, ti to budu flakat aj v škole....(to je tak v kazdom povolani, mas makacov a bohuzial aj flakačov), mrzi ma, že v školstve takí su, ale su... ano, pri nosnom predmete by si mohla najst cas za ten tyzden nejaku hodku-dve (hlavne pri bilingvalnom studiu), len ako píšem, netuším, co vsetko to ovplyvnuje....vedenie a ich nariadenia, iní rodicia a ich požiadavky, jej rodina a tech. vybavenosť.....ťažko to hodnotiť...no...
@pribinak
@fokuska riaditela som kontaktovala. Problem je v tom, ze nie je jasna instrukcia, co ma taky ucitel ako homeoffice robit. Jeden sa snazi. Druhy povie, ze nema "kabel na internet" alebo cokolvek ine. Vsetko mi to pride ako nepodstatne vyhovorky. Len mi pride cudne, ze pubertalne deti, coskoro dospele v dnesnej dobe "korona krizy" zatvorime doma medzi styri steny a vybavene. Ved v dnesnej technickej dobe, kde kazdy ma minimalne mobil by mohli fungovat pomaly este lepsie v ramci vyucovania ako ked su fyzicky pritomne v skole. Je to uplne ine ako deti na zakladnej skole. Zle mi zaradili tuto temu medzi male deti.
@mogaa viem, toto sa argumentuje casto. Ale mam aj druhe dieta, kde skola presne tymto argumentovala a ked zalozili online vyucovanie, tak do 24 hodin bolo napojenych 100% deti a to je ich tusim viac ako 25. Takze tazko povedat, ci deti maju alebo nemaju pripojenie a vybavenie, ak skola taketo vyucovanie nerobi, nie je to argument.
@ebbi Mohla by si odpovedat este na moje zvysne otazky?
Lebo to, ze pracuje z domu neznamena, ze musi vyucovat online.
Moja mamka nema doma dostatocne silny internet. Nataca videa, kde vysvetluje nove ucivo. Potom ide k sestre aby chytila silnejsiu wifi a videa uploadla na server. Potom chysta po veceroch rozpis uciva pre kazdu jendu triedu kazdu jednu hodinu - napriklad pozriet si video s vysvetlenim, urobit cvicenia v ucebnici, v pracovnom zosite, vyklikat online testy alebo cvicenia, dava linky na dodatocne materialy s dalsim vysvetlenim...
Toto im rano nahodi na edupage a do poobedia je online - kontroluje zadania, ktore jej polsu vypracovane, odpoveda na otazky - a ver ze v triede sa opyta 1 a pocuvaju vsetci, takto odpoveda kazdemu jednemu individualne - dovysvetluje ked nerozumeju, zodpovie otazky...
Realne odpracuje ovela viac hodin ako ked je fyzicky v skole. A napriek tomu nevyucuje online.
Takze ak ucitelka o ktorej hovoris posle jeden email ale obsahuje vsetko potrebne na cely tyzden a je k dispozici ak sa potrebuju deti nieco opytat, tak v tom nevidim taky problem.
Ale neodpovedala si presne ako to funguje, tak tazko z toho nieco vyvodit.
@fokuska To musim podrobne cele prezriet, lebo oni maju 3 ucitelky anglictiny a ta, s ktorou maju len 3 hodiny sa naozaj velmi snazi. Aj matikarka sa snazi. Len skratka tento nosny predmet chyba a vlastne aj slovencinarka poslala len jeden email za mesiac zatial. Takze pristupy su diametralne odlisne. Nema to ziadne mantinely. Len treba mat stastie na slusneho ucitela. Vobec si nepredstavujem, ze by mal ucitel makat od rana do vecera, to nikto od neho nechce ale zasa nech to ma aspon nejaku uroven.
@ebbi Rozumiem ti, ale stale si nenapisala co vlastne v tej jednej sprave od ucitelky bolo - co znamena, ze ten nosny predemt chyba, ze nedostali vobec ziadne zadania a nerobia teda vobec nic?
Ministerstvo nevydalo ziadne jednotne nariadenie, kazda skola sa zariadila podla seba a ani v ramci skol to nie je nariadene, ze kazdy ucitel ma ucit takto, alebo takto... takze kazdy ucitel zvolil pristup, ktory je v ramci jeho moznosti - z hladiska materialno-technickeho vybevnia, samotneho predmetu (inak budes ucit fyziku, inka jazyk, inak telesnu vychovu...).
Takze opakujem - ide o to co v tej sprave od nej bolo napisane, ci je k dispozicii ak sa potrebujete nieco opytat a pod.
@fokuska tak som si edupage celu prezrela kvoli Tebe🙂 Ma mat s detmi 10 hodin AJ tyzdenne. Od kedy sa nechodi do skoly poslala 5 sprav. Je tam napr. vypracovat projekt a pdf subor s pouckami k modalnym slovesam, ktory si maju vytlacit a asi nalepit na stenu - zadanie na tyzden🙂 Akurat som si vdaka Tebe overila, ze vsetku AJ co robia, robia s tymi zvysnymi dvomi ucitelkami...smutne..
V sprave bolo, ze sa stara o svoje deti a ak sa chceme nieco spytat, mame napisat a odpovie hned ako bude mat cas.
@ebbi Tak podla mna s vami ako rodicmi nema co riesit starostlivost o svoje deti. Nech si potom berie OCR.
Druha vec je, ze nejake zadanie teda poslala, ci to odraza ucebny plan a ci je to dostatocne... to by mal riesit aj riaditel.
Home office neznamena, ze ma volno, znamena to, ze miesto jej vykonu prace sa zmenilo, ale mala by byt k v case kedy bezne byva vyucovanie k dispozicii.
Pises, ze riaditela si uz kontatkovala a co on na to? Podla neho je to dostatocne?
Ja len na porovnanie, AJ majú 4 hodiny do týždňa. Dostávajú články na čítanie, rozbor a napíšu k tomu nejaký text (akurát rozoberajú rasovú diskrimináciu v 50tych rokoch v USA. Dostali k tomu novinový článok, ten mali rozobrať, napísať k nemu vlastnú úvahu a nájsť ďalšie linky, k čomu ten prípad viedol). Anglictinarka komunikuje s ich triedou raz do týždňa hodinu (presne určenú) online, inak mailom v podstate obratom, opravy posiela do dvoch dni. Podobný systém majú v každom predmete vrátane telesnej 🙄🙄🙄 (telocvikar je trochu premotivovany, dáva im úlohy a decká mu posielajú videa. Ešteze nemajú online vyucko z tohto predmetu)
@fokuska Kontaktovala som riaditelku a ta mi so svojim submisivnym pristupom vysvetlila, ze budeme radi, ak prezijeme, je tazka doba...a pod...a dalsie vyhovorky, ze deti asi nemaju vybavenie a internet atd.... neskutocne.... Ako rodic si mozem akurat velke NIC!!! Skusila som jej aspon povedat, ze korona nie je v tejto situacii ziadna prekazka, aby sa deti nevzdelavali. Ved co robia dnesni pubertaci? Kazdy je na mobile a nehovoriac teraz. Mohli by byt stale v kontakte s ucitelkou. Ak by dostali nejake zaujimave ulohy, komunikovat medzi sebou. Je mi z toho naozaj do placu, co sa tu deje☹ Tak cakajme, ci zomrieme alebo nezomrieme na koronu😲
@ebbi tak tu je evidentne chyba vo vedeni...potom sa necudujem, že su aj učitelia, kt. nerobia nic, ak nedostali prikazy a anriadenia od vedenia......hold, bohuzial, zas sa anjdu taki, kt. to vyuziju na ukor inych (mne by toto nedalo),a le vsade je takych dost... mne by teda stacil takyto prsitup vedenia a asi by som tam dieta nemala.... naše vedenie je napr. uplny opak toho, co teraz popisujes a preto to aj inak funguje u nasich ucitelov....
to je tiež kapitola sama o sebe...hmm
@ebbi Suhlasim s @sorciera24 ta ucitelka na to zjavne kasle a aby sa nepovedalo, tak sem tam nejake to zadanie da. Vie, ze u vedenia jej to prejde, nedostali asi ziadne pokyny, tak je jej to jedno.
Skoda, ze sa pedagog k tomu takto stavia, lebo n atychto zakladoch bude v dalsich rocnikoch stavat dalej, tak by malo byt v jej zaujme aby sa deti ucili.
Nehovorim, ze musi online - ale keby aspon napisala, ktore gramaticke javy si nastudovat, ake clanky citat, dala im temy na pisanie, videa a posluchove cvicenia - viem, ze je ine ucit sa samostudiom a mat ucitela pri sebe, ale ako zadania im to mohla dat - podla ucebneho planu.
Takze v tomto pripade chapem tvoje rozhorcenie.
@ebbi, puberta chodí na francúzske lýceum. A to je za bežných okolností škola, ktorá nevie zorganizovať ani vlastnú stranku. Tentokrát pozitívne prekvapili, možno práve preto, že štát zaspal a nebuzeruje ich idiotskymi predpismi, tak sa zrazu da. Lenže direktorka chce. A v tom bude ten rozdiel. Lebo ta vaša to ma evidentne..... v paži.
Puberta chodí vo Viedni do školy (bratislavská a viedenská sú jedna škola, patria dokopy), bez skúšok berú od škôlky, do školy chcú jazykový základ, teda vedieť povedať meno, vek, doprava, doľava, stačí, ak dieťa rozumie, nemusí aktívne hovoriť. Od vyšších ročníkov treba robiť jazykové skúšky a tam už náročnosť dosť stúpa, skúšky na college (od 6. ročníka) už sú pre ne-native speaker na hranici zvládnutia, ale sú deti, ktoré to zvládnu. Škola je to vynikajúca, jedna z najlepších v Európe, len ta organizácia je občas priveľmi "francúzska"... A áno, je súkromná.
@fokuska, nie, len keď ju tu ohováram, tak ju označujem pojmom puberta. Inak ju volám normálne menom alebo použijem nejaké domáce oslovenie. Našťastie sa toto dieťa nepodalo na svoju matku (akože mňa) a jej puberta je (zatiaľ?) veľmi mierna, takže to označenie je skôr na jej vek než na spôsoby.
Kontaktuj riaditeľa školy.