Ahojte!
Voči matematike mi už averzia chválabohu zmizla, občas však nastávajú problémy s geometriou...😑. Ako vám išla matematika a geometria na Zš a Sš? Mali ste tento predmet v obľube alebo nie? Občas mám z matematiky taký bezdôvodný strach aj napriek tomu, že ju viem tak na 1-2, keďže som už odjakživa zaškatuľkovaná za tú ,,slabšiu" v tejto oblasti priestor.orientacii, atd... . Poprosím - blbé odpovede si odpustite, mňa len zaujíma, ako matiku prežívali za svojich školských čias ostatní...??
@kacena4 ďakujem🤗
Matematika nie je ťažká, ale ak je zle vysvetlená a rýchlo tak nie každý ju pochopí.
Ja som to videla u seba.Matematika na seba nadväzuje a kedže som mala zlé základy tak raz som ju chápala a raz nie.Unikali mi súvislosti.A mám dyskalkuliu.
Bol to pre mňa stresujúci predmet a som veľmi rada, že sa s ním už nestretávam.Keď som veľmi chcela končila som ročník s vyznamenaním, ale väčšinou mi to vždy pokazila matematika a tak som strácala motiváciu aj v iných predmetoch.
Manžel matematiku, hlavne tú zložitejšiu už chápať ani nechcel.
Vyštudoval v inej oblasti ťažšiu školu než tú kde je matematika a využíva len matematiku ktorá sa využíva v bežnom živote.
Pokiaľ ti matematika ide tak je to len výhoda pretože ti to otvára viac kariérnych možností.
Sla mi najhorsie na strednej.. Na zakladnej to bola slovencina.. Inac nic s nou nechcem mat :D ... Ja som viac na humanitne vedy..
@kacena4 mne zase za tie roky štúdia pomohol dril a dril, samozrejme - ani to nemusí byť pre každého základný princíp zlepšenia, keď človek ma rôzne dys a podobne. Občas mi už ide pomaly lepšie ako niektorým, ktorí boli pred 4-5. rokmi oveľa ďalej s logikou a priest. orientáciou, než ja. Lebo tí, ktorí malí určitú tú lepšiu,,vlohu" voči tomuto predmetu, sa čím ďalej, akokeby uvoľnili v precvičovaní . Jaaaj, koľko som sa ja naplakala pri matike a geometrii predovšetkým... :D ani nepoviem. Ja len vždy vravím... Dôležitá je snaha a človek môže mat nadanie, ked si ho nechce udržať na tej správnej priečke🤷🏻♀️. Mne teda problémy s orientáciou boli zistené, no čo už... -_-
@ivangeline ja mám z prírodných vied rada len bio a chémiu, ale súcitim
Na zs 3-4 stredná 2-3,,,, s peniazmi robím bez kalkulačky s nou iba kontrolujem co už mám na papieri vypočítané,, Peniaze vydávam z hlavy dokážem si to vypočítať na centy keďže kasu nemáme ako napr v bille,, už som zahanbila par takých co išli na VŠ alebo boli, nevedel ani z 20 koľko mu mam vydať 🤣 takže nerob si s toho nič ja som bola z matiky sprostá a co potrebujem do života idem jak raketa 🤣
Neznasala som fyziku … moje vlaky sa nikdy nestretli ani nedobehli … jedine, ze by do seba naburali. Moje geometricke tvary boli podobne picassovym kreaciam … neboj, kazdy ma nadanie na nieco ine .. vystudovala som humanitne vedy a pracujem v autopriemysle a matika a technika ma nahana cely zivot (nastastie netreba nic kreslit rukou)
matika bola odjakživa môj najobľúbenejší predmet
Mam problem s priestorovou orientaciou, ale ostatne super, takze vzdy za 1, az na vyske to bolo asi trocha horsie (matice a integraly, holt, nesla som z gymnazia, ale z OA).
Ja som mal menšie problémy s matikou na základnej kvôli učiteľovi, ktorý len rozdával zle známky a nevedel vysvetlit. Geometria mi šla. Fyziku som vedel veľmi dobre, chodil som na olympiády a jednu som vyhral a nemusel som na prijímačky čo bola úžasná pomoc. Na strednej znovu sme mali aj zle osnovy na matiku aj fyziku a matikár učil len memorovať. Znovu som mal trojky z matiky ale samé jednotky z fyziky. Tak mi naši zaplatili doučovanie a zmaturoval som vďaka tomu na jednotky. Alebo dvojka z matiky? To už neviem. No na prijimackach som mal plny počet bodov aj z matiky aj z fyziky. Stačilo spočítať príklady čo mi poslali z výšky ako prípravu na prijímačky. A na výške to už išlo ako po masle. Mali sme dobrých ucitelov a lepšie osnovy ako na strednej. A Stačí rátať rátať rátať. S priestorovou predstavivosťou to môže mať niekto problém ale dá sa to predstaviť na zjednodušených modeloch. Kocky, kužele atd atd.
Nemyslím si že na matematiku sú potrebné bunky. Teda aspoň nie na počty. Všetko na základnej aj na strednej škole sú len počty. Skutočná matematika začína až diferenciálmi alebo limitami, dovtedy sú to len počty, ktoré stačí sa naučiť a dajú sa pri správnom vysvetlení pochopiť. Pri diferenciáloch, maticiach a tenzoroch je to už náročnejšie, na to treba určitú intuíciu. Nie všetko sa tam dá predstaviť. Sú však študenti, ktorí sa učia extrémne ľahko. Môj syn napríklad, ked som sa s ním učil mal rýchlejšie myšlienkové pochody ako ja. Len zo zábavy si na výške študoval ešte teórie relativity a Feymanove prednášky. Spomínam si ako on mňa naučil pochopiť špeciálnu teoriu relativity. Tá sa dá naučiť za hodinu ale pochopiť ju je ovela náročnejšie. Všeobecnú teoriu relativity nepochopí skoro nik ale aj tak sa môj syn dostal ďalej ako ja. Keď videl že už nerozumiem pokračoval v štúdiu sám. Nakoniec sa zastavil že už ani on tadiaľ nedokáže ísť a šiel si študovať knihu o čase. Zas nesmierne náročne veci. Obdivujem matematikov a fyzikov. A obdivujem, že náš svet je tak urobený, že v ňom platí matematika. Nie je to totiž tak samozrejmá vec.
...vsetko sa to da naucit naspamat... ;D matika je moc logicka.. treba vyuzivat vsakovake vzorce.. a geometia je prilia presna.. :S :D
@medda_beda úplne súhlasím. Ja by som bez doučovania neprešla. Zo školy som išla na doučko dutá ako bambus. Po 5min hodiny matematiky v škole som sa strácala, vypinala som sa lebo som absolútne nechápala co učiteľka hovorí. Na doucku som bola po prvých 3minutach v obraze. Úplne iný štýl vysvetlovania. Vďaka mojej čarovnej pani učiteľke som končila s 1-2 na vysvedceni.
Našťastie som ju mala celú ZŠ, SS... vždy to bolo rovnaké. Len ona jediná mi to vedela vysvetliť rýchlo a ľahko. K nej chodilo strašne veľa detí. Myslím, že doucuje ešte aj dnes na dôchodku.
Dnes vnímam matematiku ako zábavu. Je oveľa viac možností ako kedysi - rôzne hry, didaktické pomôcky. ... učím už aj malé deti vnímať matematiku ako zábavu a zatiaľ sa mi to darí.
Ale do koncA života nepochopím, načo bolo dobre učiť nás tie sinusoidy, kosiny a ani neviem vysloviť tie názvy.... toto naozaj nebolo potrebné 😆
Ja som s matematikou nemala nikdy problém. Mala som jednotky.
na zs super, olympiady, dokonca aj na fyzikalnu ma chceli poslat, na ss otras, pad na 3, matikarka jak Cruela, prototyp ucitela matiky, ktory je hnusny na studnetov, nevie vysvetlit a am len par svpjich oblubencov. takze 3 roky stresu pred kazdou hodinu, o doucku nikto nechyroval, vo stvrtom uz sme mali volitelne seminare, takze ok.
Mne matika vždy išla, pre mňa to bola najoddychovejsia hodina (zato na takej výtvarnej som trpela), preplávala som ňou bez ťažkostí od prvej triedy až po štátnice. A zistila som, ze to bolo veľmi zle rozhodnutie, vyštudovala som niečo, co mi šlo a nie to, co ma bavilo. Takže mam vš na milú jarmilu (teda mne je na milú jarmilu, škola za to nemôže, ma slušne meno), robím niečo úplne iné a tým, ze viem matiku, sa môžem akurát tak vyťahovať....
@kofa77, história, archeológia, po tom som slintala. 🤷♀️🤷♀️🤷♀️ Co už.... Matika mi proste šla. Ale na VŠ som sa cítila ako mimozemstan. Pre väčšinu mojich kolegov nebola matika niečo, co im ide, ale ich životná náplň. V októbri už mali prepočítané 800 stranove skripta a dobrovoľne a nad rámec štúdia si zháňali ďalšie. Morbídne ma fascinovali 🤣 Ja som nechala ťahať ako tela na porážku, všetci hovorili, ze to určite dám a budem mat super pracovné možnosti a ja som si hovorila, ze ved ma v najhoršom vyhodia... A potom mi už bolo "blbé" nedokončit. Aj po 30 rokoch som sama na seba nasr..., aká som bola sprostá.... Co už... 🤷♀️🤷♀️🤷♀️
@kofa77, vieš, ze sa na to celkom chystám? Môj muž sa na mne kráľovsky baví, ze som asi jediný človek, ktorý si chce univerzitou tretieho veku splniť životný sen, hoci ma titul z "lepšieho" odboru. A ja si hovorím, ze vždy lepšie ako keby ma lákala sociálna práca a išla som po matfyz študovať kamsi do Sládkovičova 🤣🤣🤣
Nuž poviem to takto: Mali sme na hovno učiteľov. Iba vrieskali, boli zlí a nikdy nezabudnem ako učiteľ spolužiačke otrieskal hlavu o tabuľu, lebo nerozumela matematike. Ďakujem Pánu Bohu, že tá strašná doba pominula a moje deti majú super učiteľky.
Prežila som to veľmi ťažko.. od takého tretieho ročníka mi matematika vôbec nešla, nerozumela som jej..dnes som presvedčena že som mala (mám) dyskalkuliu.. bola som jednoducho pre všetkých blbá, nikoho nenapadlo že mám asi nejaký problém... Dodnes ma to mrzí a mám z prístupu okolo mňa podľa mňa pozostatky v sebavedomí.. učila som sa na 4rky, v 6tom ročníku som takmer prepadla a na strednej som reálne aj prepadla na pol roka.. ale nakoniec som to nejako vždy dala na 4rky.. takže keď niekto povie že sa učí na 2jky, nerozumiem prečo nie je spokojný... Dodnes mám s matematikou problém a veľmi sa snažím aby som neprenášala svoju averziu na svoje deti.. našťastie mojím trom deťom zatiaľ ide výborne, aj keď sa musím priznať že tej siestackej už nerozumiem ani zbla... nehanbím sa za to, prijala som to, že taká jednoducho som.
Ale som úprimne rada že moje deti matematiku chápu.. naša spoločnosť je na matematiku zaťažená a ak jej niekto nerozumie tak je jednoducho nepochopeny...
Matematika na základnej a strednej škole je len a len vecou normálneho a konzistentného myslenia. Samozrejme, že nie každý túto vlastnosť má. Ale hrdo sa hlásiť k tomu, že neznášam matematiku je to isté ako hrdo o sebe vyhlasovať, že nemám rada literatúru.
@slovakboy stručná história času?
za mojich cias sa nediagnostikovala dyskalkulia a tak som sa napr. s matikou VELMI natrapila. dodnes neviem nasobilku, pocitat cez 10tku, zlomky, priestorova orientacia je taka slaba ze neviem pouzivat navigaciu.... takze tak
to ze mas 1-2 neznamena ze si "slabsia" su predmety ktore cloveku viac a ine menej. nestrap sa tym v zivote sa uplatnis s vedomostami ktore dokazes uviest do praxe drzim palceky