Plesne v prenajatom byte

simmmmmm
3. jan 2025

Dobrý deň. Zažívame teraz neuveriteľne kritickú situáciu. Sme novo v prenájme v byte na ulici Jána Cikkera v Bystrici a zdá sa, že len náš byt má problém so zatekaním. Celý jeden roh v spálni je extrémne zatečený (samozrejme, že to tak nebolo, keď sme si byt prevzali, začalo sa to topením snehu). Veľmi rýchlo sa tvoria plesne a šíria sa a tá stena je neustále vlhká. Ani realitná maklérka ani majiteľ nesúhlasia s nápravou, pričom je jasné, že v ich budove je chyba (podozrievame najviac odkvap, ktorý zachádza do fasády). Sme z toho zúfalé. Išla som na Hygienický úrad a tam mi povedali, že ako náhle to nie je nejaký hotel alebo ubytovacia jednotka, že do toho nevedia zasiahnuť, aj keď je majiteľ podnikateľ a má firmu s viacerými bytovými jednotkami, ktoré prenajíma. Dneska som hovorila s odborníkom a hneď z prvej, čo videl fotku steny a tých plesní povedal, že do toho bytu by ani s rúškom nevstúpil a my tam spíme. Príde na obhliatku, ale nemáme financie a ani povolenie na nápravu JEHO budovy. Moja priateľka má astmu a bojíme sa o svoje zdravie. Samozrejme majiteľ je o všetkom informovaný od prvého dňa, videl priebeh a tvrdí, že plesne sú naša chyba lebo nevetráme a nekúrime. Vypršala nám výpovedná lehota a popravde nemáme teraz financie ani čas na hľadanie nového bytu a vysťahovanie sa. Nechceme byť choré kvôli tým plesniam a stresuje nás to. Posudok od hygieny takisto, že vraj, nepomôže. Neviete na koho sa môžem obrátiť, aby sme neplatili svojim zdravím alebo veľkými peniazmi? Pošlem aj fotky aby bola predstava… Plesne sa začali tvoriť takmer hneď, máme aj podozrenie, že to zažívali aj bývalí prenajímatelia lebo sa tá maklérka preriekla, že nikto iný pred nami TAKÉTO plesne nemal… Akože pardon nemajú byť žiadne plesne nikde xd Plus nám hrozí výpoveďou lebo to chceme vyriešiť. Rada by som na ňu nadávala, ale škoda slov. Každopádne ďakujem predom za odpovede a prajem pekný deň 🙂

katarina_kat
3. jan 2025