Uznaná reklamácia a vrátenie peňazí. Poradíte?

chanel5
14. feb 2015

Ahoj,

Reklamovala som paperovu bundu po roku od jej kupy( vypadavalo perie). Reklamacia bola uznana ( trvala presne 29 dni, lebo maju narok.... ) ale nechcu mi vratit peniaze. Iba vymena za iny tovar. Viete poradit mam narok na vratenie penazi? Predavacka mi tvrdi, ze vec reklamovana po roku, na to narok nema.
Dakujem za rady, ozaj nemam chut si nasilu kupit nieco za 130 e....

ellca123
14. feb 2015

ja som reklamovala az 4x , uviedla som ze chcem vymenu tovaru nie opravu,reklamovala som DVD prehravac philips

uviedli ste v reklamacii ze vymena tovaru,ci vratenie penazi,,,?
vratenie je asi az po 3 reklamacii

ivetlo
15. feb 2015

Ahoj, podľa mňa by ti mali dať na výber či si chceš vybrať niečo iné alebo vrátiť peniaze. Podľa tohto článku je to tak :

http://androidportal.zoznam.sk/2013/12/reklamac...

lubicaregecova
15. feb 2015

podľa občianskeho zákonníka ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť...

draik
15. feb 2015

Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku (za rovnaký kus), vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie. Iný výrobok nie je ste povinná akceptovať¨, trvajte na vrátení kúpnej ceny,

jeennyv
15. feb 2015

Pravo na peniaze mas to je jasne, ak by s nami obchodnici zaobchadzali eticky, ale jednoducho dnes to je so sukromnikmi tazko a peniaze vracat nechcu.... ja sama som to asi dvakrat zazila, take potahovacky a vzdy som to vymenila za nejaky novy iny kus, lebo nepomohlo nic ani inspekcia, jedine dostali nejaku pokutu a nic z toho ....preto ak nieco kupujem, teraz sa uz vopred informujem, aky je ich reklamacny poriadok, aby som sa vyhla nemilim prekvapeniam...

anitra11
16. feb 2015

presne ako píše draik, alebo ešte môžeš mrknúť na stránku SOI
http://www.soi.sk/sk/Informacie-pre-verejnost/U...

a milej predavačke vysvetliť (aj keď neviem prečo by si ju mala školiť zadarmo, na to má predsa zamestnávateľa), že nech si nemýli "pojmy s dojmami"