Zdravím, nanešťastie som stratil všetky doklady okrem cestovného pásu, keďže ho so sebou nenosím. Len ma zaujíma, že ak teda bude vydaný nový OP, dostanem nové číslo občianskeho preukazu, ktoré budem musieť nahlásiť napr. v práci? Ďakujem
Jak ze nie. Napríklad na pošte pokiaľ ma niekto splnomocnenie na preberanie zásielok treba spraviť nové splnomocnenie. Tam sa píše predsa číslo OP🙃
Ja teda nový OP nahlasujem aj v práci, aj v banke. U mobilného operátora nie.
🤔🤔🤔🤔ja som nikde nic nehlasila- vsak vsade je rodne cislo a to sa nikdy nezmeni a podla toho si stale overia, ze si to ty. A ze maju stary obciansky ? No a co, vsak to bol platny doklad pri uzatvarani zmluvy...
Aktívne nahlasovať by to bolo nevyhnutné, pokiaľ by sa na doklade menili aj osobné údaje (meno, adresa). Pokiaľ je len zmena čísla dokladu, tak stačí pri najbližšej príležitosti pri predložení dokladu zaevidovať nové číslo - napríklad v banke. U operátorov ani v práci netreba.
Ak používaš OP na elektronickú komunikáciu so štátom, tak treba zapísať do obchodného registra a po aktivácii nastaviť PIN a PUK.
@liz_lemon Tatra banka prináša ďalšiu novinku, ktorá prispieva k väčšiemu komfortu klientov. Už nie je potrebné, aby sa pri vydaní nového občianskeho preukazu ponáhľali do banky oznámiť aktualizované údaje. Tatra banka zabezpečí aktualizáciu automaticky na základe informácií z Evidencie občianskych preukazov.
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/tlacove-sprav...
@liz_lemon Telekom v tichosti vylepšil svoje interné systémy a jeho klienti mu už nemusia nahlasovať výmenu občianskeho preukazu. Sám si zistí nové údaje, novinka funguje u operátora už vyše roka.
„V našom prípade ide o prepojenie na Register fyzických osôb Ministerstva vnútra SR (tzv. RFO), vďaka čomu dostávame aktualizácie údajov z OP a tým pádom ich nemusí zákazník hlásiť manuálne a máme v systéme nové údaje,“
https://zive.aktuality.sk/clanok/49kMRK2/teleko...
@liz_lemon tento rok som to prave riesila menila som vo februari OP cize zmenilo sa aj jeho cislo, od banky mi po 2-3 dnoch prisiel mail ze udaje boli zmenene tak som pre istotu zavolala a povedali mi ze automaticky ked sa meni OP tak im to ukaze system maju to zrejme nejako napojene uz teraz. Mam ČSOB banku 😊 takze viem to z vlastnej skusenosti
@ancell971 alebo napríklad u mobilných operátoroch? Skrátka všade, kde mám zaevidovaný OP?