Reklamácia nedoručenej doporučenej zásielky na pošte

sv
18. nov 2021

Ahojte,
Pred tyzdnom som zaslala zasielku doporucene 2.triedou, boli to saty, za ktore mi pani zaplatila zaplatila €20 eur plus postovne. Na sledovani zasielok ukazuje uz viac ako tyzden, "zasielka v preprave". Pani, ktora balicek ocakava, sa bola pytat na jej poste, a tam jej povedali, ze vidie na systeme len to, co aj my. Takze, mam ja ako odosielatel podat reklamaciu.
Moja otazka znie: Ako mam stanovit cenu obsahu balicka? Ak mi vratia len €20 plus postovne, tie vratim ja mamicke, co ich odo mna chcela odkupit, ale mne nezostanu ani saty ani korunky.
Poradi mi niekto, prosim?
Vopred dakujem.

petruldo
18. nov 2021

Podaj reklamáciu, zvyčajne sa zásielka zázračne nájde, ak ju pošta prehlási za stratenú, tak ak si ju posielala ako nepoistenú, tak dostaneš niečo okolo 10 €, presnú sumu neviem ale viac ako 15 to určite nebude

takže doplňam:
Zodpovednosť doporučený list 2. triedy

za nedodanie, stratu, poškodenie, odcudzenie alebo zničenie obsahu doporučeného listu je poskytovaná náhrada škody vo výške dvadsaťnásobku ceny za službu Doporučene v zmysle Tarify.
https://www.posta.sk/sluzby/doporucena-zasielka

aknaj
18. nov 2021

ale veď tebe zostanú peniaze od tej pani, čo ti ich zaplatila 🙂

no myslím, že pošta ti nevyplatí 20,- ale len nejaký násobok rozdielu poštovného medzi obyčajnou a doporučenou zásielkou

sv
autor
18. nov 2021

@aknaj no neviem, ved, ked jej nedosla zasielka, ona potom bude skodna a pride o €20. Ci to zle chapem?

sv
autor
18. nov 2021

@petruldo aha, takze, ak bola cena za sluzbu €2, tak potom by to malo byt ,,€2 x dvadsat. Ci zle tomu rozumiem?

aknaj
18. nov 2021

@sv kupujúca ti zaplatila, peniaze máš ty

ak ti pošta niečo vráti, tak jej pošleš tie peniaze, čo ti vráti pošta a tebe stále zostanú tie peniaze od kupujúcej
ak si ona vybrala toto poštovné, ja by som jej poslala len toľko, koľko tebe pošta dá za tú reklamáciu

sovica
18. nov 2021

Za nedodanie, stratu, poškodenie, odcudzenie alebo zničenie obsahu doporučeného listu je poskytovaná náhrada škody vo výške dvadsaťnásobku ceny za službu Doporučene v zmysle Tarify. Ak to teda dobre chápem, doporučená zásielka do 500g stojí 2 Eur x dvadsaťnásobok, to je 40 Eur. Na reklamáciu napíš, že zásielka bola vo výške 40 Eur. Viac Ti nedajú, ale čiste teoreticky by ti mohli dať menej. Tých 20 Eur + pošt. určite dostaneš. A kupujúcej vrátiš peniaze, ktoré Ti poslala ona. Žiadna nebudete stratová.

aknaj
18. nov 2021

@sovica je to 20násobok tej služby a služba za Doporučene oproti Obyčajnej zásielke je 0,90
takže by to malo byť 0,90 x 20

leni1977
18. nov 2021

@sv no jedna z vás o peniaze príde určite keď zásielka nebola poistená, reklamovať to môžeš ty, ale je to tak ako píše @aknaj, vrátia ti dvadsaťnásobok rozdielu medzi obyčajným a doporučeným poštovným

pietra
18. nov 2021

zo stranky posty sa da stiahnut tarifa. V nej je uvedená, že služba doporučene stojí 0,90€, je to vlastne rozdiel medzi obyčajným a doporučeným poštovným.

sv
autor
18. nov 2021

@sovica ano, takto by som to chapala aj ja. Cize €20 by som vratila kupujucej, a €20 by ostalo mne. V tom pripade sa nemam coho obavat. Len som nevedela aku sumu udat do casti: Pozadujem vyplatit nahradu skody, vo vyske ..."

aknaj
18. nov 2021

@sv podľa mňa ti dajú max 18,-

leni1977
18. nov 2021

@sv určite nie keďže si to nepoistila

sovica
18. nov 2021

@aknaj
@pietra Aha, to "za službu Doporučene v zmysle Tarify" som chápala, ako celú sumu, nie ako rozdiel medzi obyčajným a doporučeným poštovným. Ale aj 18 € je lepšie, ako nič.
@sv Pozri, napíš tam vyššiu sumu a uvidíš, čo Ti uznajú. Prípadne tam dopíš aj sumu za poštovné. V každom prípade, ak sa zásielka nenájde, niečo dostaneš. Priprav sa však na to, že reklamácia môže trvať až 30 dní.

sv
autor
18. nov 2021

@sovica
@pietra
@aknaj
@petruldo
@leni1977
dakujem dievcata, vsetky rady boli super a velmi rychle!

sv
autor
18. nov 2021

@sovica Este sa vsak chcem spytat, v tom formulari je napisane prilozit fakturu, doklad o tom za kolko som zaplatila ja za saty, ked som ich ja kupovala. Moje nervy, to bolo aj 3 roky dozadu a nie na SK. Co tam mam udat, prosim?

sovica
18. nov 2021

@sv Buď napíš, že šaty boli kupované dávnejšie a faktúru/blok už nemáš, alebo ak máš doma nejaký bloček z oblečenia, tak prilož ten. Samozrejme, vtedy musíš uviesť také oblečenie, čo je uvedené na bločku.

maris5
18. nov 2021

Podla mna je tam 15€, prve pripoistenie je za 30€, takze zaklad nemoze byt 40.
A urcite budu od teba chciet dokaz, ze co tam bolo.

3009
18. nov 2021

@sv no mne sa to stalo teraz od 12.11. dopor. listy dva a stále dnes 18.11. v preprave. Už mám tiež zlého tušáka. No čo sa deje v Slov. pošte?

andrea_82
18. nov 2021

Ja som pred cadom podavala reklamaciu nedorucenej zasielky, ziadny blocek odo mna nechceli. Zasielka sa zrazu rychlo nasla a dorucili ju tam, kam bolo treba.

bajka3
18. nov 2021

Mne sa tento tyzden tiez stala kuriozita. Minuly utorok som posielala obycajne balik z Ke do Tn. Kupujuca mi pisala ze jej balik nechodi no sledovacie cislo sme nemali. A cuduj sa svete moj balik v pondelok docestoval spat ku mne. Na baliku bola nejaka nalepka(referencne cislo) z cudzieho balika ktory bol posielany z Ba do Sale a mal dobierku cez 100e. Kadze udaje z nalepky nesedeli s udajmi na baliku poslali mi ho spat.🤷‍♀️. Nam skoda nevznikla ale suhlasim ze na poste maju chaos.