Ahojte,
Pred tyzdnom som zaslala zasielku doporucene 2.triedou, boli to saty, za ktore mi pani zaplatila zaplatila €20 eur plus postovne. Na sledovani zasielok ukazuje uz viac ako tyzden, "zasielka v preprave". Pani, ktora balicek ocakava, sa bola pytat na jej poste, a tam jej povedali, ze vidie na systeme len to, co aj my. Takze, mam ja ako odosielatel podat reklamaciu.
Moja otazka znie: Ako mam stanovit cenu obsahu balicka? Ak mi vratia len €20 plus postovne, tie vratim ja mamicke, co ich odo mna chcela odkupit, ale mne nezostanu ani saty ani korunky.
Poradi mi niekto, prosim?
Vopred dakujem.
ale veď tebe zostanú peniaze od tej pani, čo ti ich zaplatila 🙂
no myslím, že pošta ti nevyplatí 20,- ale len nejaký násobok rozdielu poštovného medzi obyčajnou a doporučenou zásielkou
Za nedodanie, stratu, poškodenie, odcudzenie alebo zničenie obsahu doporučeného listu je poskytovaná náhrada škody vo výške dvadsaťnásobku ceny za službu Doporučene v zmysle Tarify. Ak to teda dobre chápem, doporučená zásielka do 500g stojí 2 Eur x dvadsaťnásobok, to je 40 Eur. Na reklamáciu napíš, že zásielka bola vo výške 40 Eur. Viac Ti nedajú, ale čiste teoreticky by ti mohli dať menej. Tých 20 Eur + pošt. určite dostaneš. A kupujúcej vrátiš peniaze, ktoré Ti poslala ona. Žiadna nebudete stratová.
zo stranky posty sa da stiahnut tarifa. V nej je uvedená, že služba doporučene stojí 0,90€, je to vlastne rozdiel medzi obyčajným a doporučeným poštovným.
@aknaj
@pietra Aha, to "za službu Doporučene v zmysle Tarify" som chápala, ako celú sumu, nie ako rozdiel medzi obyčajným a doporučeným poštovným. Ale aj 18 € je lepšie, ako nič.
@sv Pozri, napíš tam vyššiu sumu a uvidíš, čo Ti uznajú. Prípadne tam dopíš aj sumu za poštovné. V každom prípade, ak sa zásielka nenájde, niečo dostaneš. Priprav sa však na to, že reklamácia môže trvať až 30 dní.
Podla mna je tam 15€, prve pripoistenie je za 30€, takze zaklad nemoze byt 40.
A urcite budu od teba chciet dokaz, ze co tam bolo.
Ja som pred cadom podavala reklamaciu nedorucenej zasielky, ziadny blocek odo mna nechceli. Zasielka sa zrazu rychlo nasla a dorucili ju tam, kam bolo treba.
Mne sa tento tyzden tiez stala kuriozita. Minuly utorok som posielala obycajne balik z Ke do Tn. Kupujuca mi pisala ze jej balik nechodi no sledovacie cislo sme nemali. A cuduj sa svete moj balik v pondelok docestoval spat ku mne. Na baliku bola nejaka nalepka(referencne cislo) z cudzieho balika ktory bol posielany z Ba do Sale a mal dobierku cez 100e. Kadze udaje z nalepky nesedeli s udajmi na baliku poslali mi ho spat.🤷♀️. Nam skoda nevznikla ale suhlasim ze na poste maju chaos.
Podaj reklamáciu, zvyčajne sa zásielka zázračne nájde, ak ju pošta prehlási za stratenú, tak ak si ju posielala ako nepoistenú, tak dostaneš niečo okolo 10 €, presnú sumu neviem ale viac ako 15 to určite nebude
takže doplňam:
Zodpovednosť doporučený list 2. triedy
za nedodanie, stratu, poškodenie, odcudzenie alebo zničenie obsahu doporučeného listu je poskytovaná náhrada škody vo výške dvadsaťnásobku ceny za službu Doporučene v zmysle Tarify.
https://www.posta.sk/sluzby/doporucena-zasielka