Ahojte baby, idem si k Vám po radu, alebo po názor...
Nebudem písať konkrétne, len opíšem situáciu...
Lekárska ambulancia v BA, chodíme tam s deťmi už 7 rokov... pred dvomi rokmi sa menili lekári , starý pán išiel do dôchodku, nový prevzal agendu. Boli sme tam na vyšetrení, keď im ešte nefungoval nový systém a sestrička si všetko zapisovala na papier, s tým že to bude postupne nahadzovať do pc...
Minulý týždeň sme tam boli znovu na vyšetení, najprv nás nevedeli nájsť v systéme a po dlhom, dlhom pátraní, zistili, že keď sme tam boli pred dvomi rokmi, tak som im JA, dala zlé rodné číslo a oni si nevedeli spárovať pacienta s poisťovňou a teraz si musím zaplatiť vyšetrenie spred dvoch rokov... zostala som ako obarená... Sestrička hneď vybehla, že pred dvomi rokmi som mala prísť pre správu a overiť si, či boli moje údaje správne... pravdu povediať, vôbec si to nevybavujem, lebo to pred tým tak nefungovalo...
Oponovala som, že veď ja rodné číslo nediktujem, podám kartičku poistenca a ak si to zle opísali, mohli si to skontrolovať v našej zložke... to už naozaj nie je moja chyba..
Sestrička nástojila, platiť , hneď a v hotovosti... vyhovorila som sa, že hotovosť u seba nenosím... Tak veľmi neochotne, ale že nabudúce musím zaplatiť... Bolo to dosť nepríjemné..
Najhoršie je, že lekár je super a fakt ho potrebujeme.
O pár dní ideme na ďalšie vyšetrenie a ja neviem ako sa zachovať, myslím že chybu spravili oni.
Písala som aj do poisťovne, zatial mi neodpovedali...
Stretli ste sa už s takou situáciou?
Ja len, že ak by ti dali blocek, že si to máš riešiť....poisťovňa preplatí veci do 60 dní, niektoré do pol roka. Tak aby ťa neosuskali
To je dobra hlupost. Povedz sestricke,ze si sa informovala v poistovni s ze to overuju,ale amb nema narok. Opytaj sa sestry,co konkretne nebolo uhradene, ze poistovni to treba upresnit. Proste blufuj. A ze chces blok,samozrejme. Okrem toho dostavaju pausal mesacnu kapitacnu platbu, takze neviem,co by chceli.
Tiež si myslím, že je to blbosť, povedala som sestričke, nech to naučtuje poisťovni teraz, keď už vie kto sme.... tak sa na mna osopila, že čo si myslím, že poisťovňa bude riešiť dva roky starú záležitoť...
Nie je to mega suma, je to 50 eur... len ma to celé zarazilo ... podľa mňa si to už dávno vyučtovali na iných pacientoch..
Blok mi chcela dať... už ho mala vypísaný...
Lekár tam celý čas sedel a akoby sa do toho nechcel zapojiť...
Asi budem blafovať keď tam pojdem nabudúce 👍
Ďakujem baby 😘
@luciamk teda 50 eur nie je malá suma....hlavne ak si ju mali oni vyučtovať od poisťovne.....normálne napíš mail alebo list do synovej ZP s dátumom kedy si tam s ním bola na vyšetrení a či im uvedené vyšetrenie zaplatili.... a jednoznačne je to chyba ordinácie, pravdepodobne sestričky čo si zle zapísala údaje, inak speáva musela byť aj v karte syna a tam musel mať aj správne RČ....nejako nechápem ak mali aj zlé rč ale mali meno, predsa si vedeli podľa karty zistiť správne rč....
U nas v nemocnici bezne s poistovnami riesime aj stare pripady. Takze v tom nevidim ziaden problem, aby si to v poistovni vykazali znova.
@luciamk tak podla mna v prvom rade je to ICH chyba kedze akonahle zistili ze im nieco nesedi mali ta ihned kontaktovat telefonicky…ved co ty s tym mas ze oni si to zle napisali?preco by si si ty mala tam overovat udaje po vysetreni? akoze boli velmi v pohode s tym ze takto za teba musel a bol ochotny vlastne ten lekar resp ambulancia zaplatit 50€ a doteraz to nikomu nevadilo ze to neslo cez poistovnu? U nas (robim v laboratoriu) staci ked da sestricka zlu diagnozu kedy poistovna nepreplati vysetrenie co je niekedy fakt zanedbatelna suma do 5€, a hned volaju z ambulancie aby sme to opravili aby to nemusel fakturovat lekar… takze mne to pride akoby chceli len zarobit na “hluposti” ludi, ktovie…
Ahojte baby , tak mám update, aby ste vedeli, ako to dopadlo...
Volala som do poisťovne ide o všzp, pani bola veľmi milá, vypočula, vypýtala si všetky údaje. Povedala, že nech určite nič neplatím, lebo v poisťovni mi to nepreplatia... spätne prepácajú len lekárom. Že oni sa skontaktujú s lekárom, zistia čo sa stalo, a potom sa mi ozvú.
Na druhý deň mi prišiel takýto mail..
...Na základe vyjadrenia kompetentného pracovníka bol poskytovateľ zdravotnej starostlivosti ambulancia Dr....... kontaktovaný, kde bol preverený daný problém, ktorý bol vyhodnotený ako administratívna a technická chyba. Uhradiť poplatok nemusíte. Situáciu, ktorá nastala Vám vysvetli pán doktor pri návšteve ambulancii.
Super správa, ale aj tak som tam išla s divným pocitom, že ako sa budú správať... no skoro som odpadla... sestrička super milá, hneď nás spoznala, syna oslovila krsným menom už v čakárni, doktor v pohodode.. o minulej návšteve ani zmienka... tak som to už nechala tak...
Keď sme čakali na správu od doktora, sestrička dvíhala telefón a dávala termíny na vyšetrenia... bežný termím... teda zadarmo, až v apríli ... za príplatok mala termín hneď na budúci týždeň.. suma 50 eur...
Asi je to oblúbená suma....
ries to s lekarom nie so sestrickou, a hlavne ak sa im nevedela sparovat platba s dietatom mali ti zavolat a overit si udaje uz vtedy ked to nevedeli vyplatit urcite by som im nic neplatila, co ti chcu nauctovat? "vysetrenie" aky konkretny ukon? ved si sla na poistovnu... nech si to oni riesia s poistovnou,aby im to uhradila nie ty