Neuznaná reklamácia kočíka. Ako ďalej postupovať?

karin1811
2. aug 2014

Prosím Vás o radu, kam sa môžem ešte obrátiť resp. ako to ďalej riešiť?
Kúpila som tu na MK športový kočík Jané Muum, cena bola vyššia, ale bol ešte rok v záruke a predávajúca mi písala, že ho použivala slabé 2 mesiace, pretože jej dcéra sa nerada vozila v kočíku, tak som ho kúpila.
Používala som ho niečo cez mesiac a konštrukcia mi povolila v kĺbe, ako keby sa láme v ňom, tak som ho dala reklamovať v Mamaaja a vyjadrenie bolo, že to je opotrebením, takže v takom istom stave mi ho vrátili s tým, že bol v teréne skúšaný aj so záťažou a nič sa neprejavilo. Pritom predavačky na predajni videli jasne tú vadu.
O pár dní som ho tam znova zaniesla a znova je to to isté, odmietajú mi to opraviť, pretože to vraj vzniklo opotrebením.. Ako môžem kočík ani nie 4 mesiace používaný takto "opotrebovať"? Najhoršie je, že v ňom dcérku voziť nemôžem, pretože je to veľmi nebezpečný.
Kočík, čo sme mali predtým, fungoval bez problémov celý čas, čo sme ho používali.
Viete mi s tým poradiť? Ďakujem za každú radu.

bonaqa2013
2. aug 2014

HNonline. sk Hore je poradňa. Na tejto stránke odpovedajú právnici čitateľom.

anitra11
3. aug 2014

No v prvom rade, keby si povedala predajcovi, že si to kúpila na MK a nie priamo u neho, tak ti to ani nezoberie, lebo nie si pre neho kupujúca. To bola tá, od ktorej si to kúpila ty. Takže podľa Občianskeho zákonníka si to mala reklamovať u nej, a to by bol prípad občan voči občanovi. Keďže si ale asi mala od toho doklad o kúpe od tej predávajúcej MK, asi to ani predajca nezistil. V druhom rade, to že si to zaniesla druhý krát, ani nie je druhá reklamácia, lebo takú môžeš uplatniť len vtedy pokiaľ je na kočíku iná vada, alebo tá istá vada po oprave. Čo však nebol tvoj prípad, lebo tvoju reklamáciu neuznali. Záleží teraz či išlo o reklamáciu uplatnneú do roka od kúpy alebo po roku, lebo vtedy má predajca rozdielny zákonný postup, ktorý musí dodržať. Ak ho nedodržal, môžeš dať podnet na SOI, ale len na preverenie formálneho postupu, nie vecného. Čiže SOI ti nepovie, či ti to mal uznať, alebo nie, ani nebudú posudzovať vadu. Vecnú stránku, teda priznanie svojho práva, si musíš potom doriešiť len súdne, samozrejme pokiaľ sa dovtedy s predajcom nejako rozumne nedohodneš... 😒

karin1811
autor
4. aug 2014

Doklad o kúpe som pri reklamácii mala jasné. Ja len nerozumiem tomu, že to takto riešia či skôr neriešia. Takže kočík som využila až 1 mesiac! A reklamácia bola tesne po roku. Aký je postup zo strany predávajúceho v prvom roku a v druhom.pri riešení reklamácie? V čom je iný?

anitra11
4. aug 2014

pri neuznanej reklamácii do roka ti musí dať predajca aj odborný posudok, že kto posudzoval vadu, ktorú potom neuznal ako výrobnú, ale ako opotrebenie. Pri reklamácii po roku môže takúto zamietnuť aj sám predajca, bez toho aby to niekde posielal, ale musí ti uviesť vo vyjadrení, že kde si to môžeš poslať ty na odborné posúdenie. Ohľadom reklamácií a plus kadečo iné zaujímavé má uvedené SOI na svojej stránke:
http://www.soi.sk/sk/Najcastejsie-otazky.soi

karin1811
autor
4. aug 2014

Ďakujem pozriem to...