Ahojte,
21.8.2021 som podpísala kúpnu zmluvu na dodanie a odovzdanie motorového vozidla od predajcu OPEL. Hneď na ďalší deň som aj zaplatila zálohu vo výške 2000 EUR podľa zalohovej faktúry . Dnes 11.8.2022 mi predajca napísal email,že mu je ľúto,ale vozidlo už nevyrobia /ani ďalších 25 zákazníkov/ nakoľko výrobca mení výrobu na elektrické vozidlá. A zálohu mi zasiela späť na účet,z kt. som ju zaplatila. Vyslovene s tým nesúhlasím, na nové auto čakáme už celý rok a stratili sme veľa času - teraz sú ceny nových áut kvôli covidu, inflácii,vojne, apod. úplne niekde v iných hladinách a v prípade nákupu a objednania nového vozidla u iného predajcu, tak bude omnoho drahšie. V súlade s akým paragrafom obchodného zákonníka mám žiadať pôvodného predajcu OPEL o "náhradu škody"? Mám vôbec nárok na takéto plnenie? V kúpnej zmluve odstúpenie nebolo dojednané. Ide o štandardnú zmluvu,kt. sa riadi ustanoveniami slov. práv. poriadku najmä však obchodného zákonníka a ustanoveniami všeobecných obchodných podmienok. PS Ide o rodinný minivan,kt. cena bola 38.900 EUR (ZAFIRA LIFE) a cena podobného u iného predajcu 48.000 EUR (FORD TOURNEO CUSTOM). Veľmi pekne ďakujem za každú radu.
Myslím si, že ak by si chcela náhradu škody, musela by si popísať a zdôvodniť aká škoda ti vznikla a jej vyčíslenie a aj prečo práve v takej výške. Inak ti poradiť neviem, to radšej poriešiť s právnikom.
@velbina Fúú, tak to je nanič situácia. Ak nemáš v zmluve dojednnau náhradu škody pri nedodaní, tak asi nič z toho 😕. Nabudúce to skús asi radšej tak ako sme to pri kúpe auta skúšali my: čakacia doba bola 9-12mes, tak sme prešli v okolí 4 predajne miesta, kde danú značku predávali a nakoniec na jednom mali 1ks ako výstavný a ten nám predali za 3 týždne.
@velbina toto by zaujimalo aj mna veru✌️