Nechcená objednávka

monika152
20. máj 2016

Som študentkou 4. ročníka a približne pred dvoma mesiacmi som prebrala na seba zodpovednosť, že objednám triede tablo. Keďže som na internáte, dala som tam moje meno a adresu školy, pretože keď posielajú tak nie k nám domov na poštu ale do mesta mojej školy. Tablo som objednala za 49,90 (poštovné zadarmo). O pár dní mi prišiel e-mail, že mám poslať zálohu 52,90€ na účet. V triede sme si to rozmysleli, lebo že je to veľa keď len záloha je 52,90 tak potom koľko bude tablo dokopy. Tak sme si začali vybavovať už inde tablo. Chcela som zrušiť objednávku, no nedalo sa, nedovolili mi lebo že oni to už začali vyrábať. To nebola pravda podľa mňa. Lebo na stránke to zas majú tak, že po odoslaní zálohy s tým začnú pracovať a pridelia nám grafika a jemu máme zaslať fotografie, mená atď. Písali mi, že keď chcem zrušiť objednávku tak musím vyplatiť 40€ či koľko, už si nepamätám presne. My sme zálohu neposlali ani nič. Nechali sme to tak. Zasielali mi pripomienky aj upomienky k faktúre a že keď neuhradím do 2 dní tak so mnou bude komunikovať firma Intrum Justitia a oni odo mňa budú vymáhať peniaze a každým dňom tá pohľadávka bude vyššia. Povedala som to triede že čo je ako. Však jasné že nevyplatia, že na čo som to objednala, nech to vyplatím ja. No nechala som to tak. Najprv som firme napísala, že prečo je toľko tá záloha keď v rekapitulácii objednávky som mala spolu sumu 49,90€. Oni mi na to nereagovali dlho a potom mi napísali, že to je v prípade keď zvolím kuriéra. Tak potom prečo odo mňa chceli 52,90?? Písali mi aj SMSky nech schválim grafiku a oni mi to potom pošlú. V stredu mi volá kuriér, že kde má doniesť balík v sume 49,90 že do školy? (ako som písala predtým, uviedla som adresu školy). On to potom odniesol na poštu. Neviem čo mám robiť, či to pošta pošle naspäť keď to nepreberiem alebo mi budú posielať upomienky k faktúre? Keď preberiem to tablo, nemôžem ho poslať naspäť ako u iných objednávok cez internet lebo že toto je robené na objednávku. Poraďte mi, prosím ☹

monika152
autor
20. máj 2016

Zvolila som spôsob dopravy poštou na dobierku a prišiel kuriér.

dominika6
20. máj 2016

Kuriet chodi pri nadmernych balikoch cize pista na dobierku je ok ale nosi to kurier....hadam nie postarka v rukach...
A pri konecnej objednavke plati suma celkom zaslana v potvrdeni na email...

xevulax
20. máj 2016

Teraz nechapem zaslala si im fotky na spracovanie alevo nezaslala?a na lazdej stranke mas obchodne podmienky treba sa riadit nimi

rheuska
20. máj 2016

Ak vich podmienkach je, ze zacnu zhotovovat az po zaplateni zalohy, tak to ma yt smerodajne. V takom pripade, vytlac tie podmienky a vsetku komunikaciu. Tie ich podmienky mozes zvyraznit a poslat im to postou. Ak budu chciet peniaze vymahat, tak maju smolu. Kazdopadne to zavana smejdom. Kludne poved, ze ides s tym na inspekciu, alebo do telky. Len sa uisti, ze mas tie podmienky u seba. Print screen, alebo daco, aby to dodatocnenechceli menit. Co sa ceny tyka, tiez by mali v podmienkach mat pisane, ci daco pripocitavaju ci nie. Kazdopadne zaloha vyssia ako platba je trosku od veci. Nech ti s tym skusi pomoct ucitelka, alebo mozno pravne aspon trosku vzdelany dospely. Teda neviem o aku firmu sa jedna a ani ich podmienky, ale podla tvojho opisu si v prave ty. Ale ako vravim, zalezi od ich podmienok a vytvorenim objednavky si s nimi suhlasila.

lintu
20. máj 2016

Celkom by ma zaujímalo, čo vám vlastne ten kuriér doniesol, keď firma podľa všetkého nemá zkade mať vaše mená ani fotky. Zaujímavý obchod 😕 Riaď sa tými "drobnými" písmenkami na ich stránke, zvanými "obchodné a reklamačné podmienky". Určite zatiaľ nič neplať a nepreberaj.

abenys824
21. máj 2016

Ja by som to neriesila vobec ale okamzite ohlasila na SOI ,pretoze je uplme jedno co maju oni vo VOP...je velmi vela pripadov kedy maju eshopy (hocikdo v podstate) podmienky neprijatelne ale myslia si ze je to v poriadku 😉 dost dlho studujem a sledujem presne taketo veci 😉

skoupilka1
21. máj 2016

@monika152 nepreber balik. Kuriér ho automaticky zanesie späť. No neviem nepoznám firmu, ktorá začne vyrábať zákazkovy tovar bez zálohy. Blbooooost! Nemaju čo od teba vymáhať. Vymáhajú vtedy, ak máš tovar a nezaplatis. To, že oni začali vyrábať zákazku bez zálohy nie je tvoj problém. Nerob si starosti. Je to bežná vec v obchode, že si klient objedná a keď má zaplatiť zálohu rozmyslí si to. S týmto každý dobrý obchodník musí rátať. Evidentne si zmätená, nechaj to na rodičov oni si poradia😉

monika152
autor
21. máj 2016

@xevulax nezaslala som fotky ani mená..vedia len meno skoly a triedu..neviem co poslali asi prazdne tablo