Ahojte, sme v podnajme a mame problem, kedy 1 spotrebič bol zlý a po skontrolovani tohto spotrebicu opravar zistil (aj nam to ukazal), ze kable s elektrikou boli totalne zle namontovane a nie bezpecne. V podstate sme mohli vyhoriet a vsetko v byte co je nase tiez. Ako by ste to dalej riesili? Kontaktovali sme majitela ale nechcem to nechat len takto. Kedze, keby sme isli niekam na par dni a toto by sa stalo alebo keby sme doma, tak čo. Lebo to nie je normalne ako to bolo zapojene, kedze cele to je nebezpecne a boli tam uz aj zhorene kable. Fotografie mám. Dakujem za precitanie
ide o to, že niekto zle a neprofesionálne zapojil spotrebič a elektrinu k nemu- napr rúra a kvôli tomu mohol celý byt aj s našimi vecami vyhorieť
Ak si stratila doveru v bezpecnosti bytu, tak zruste zmluvu a prestahujte sa inam. Ak sa ti chce niekoho tahat po sudoch, ze vam ohrozil zdravie, mozes tiez...len aby ta to nestalo zbytocne peniaze a energiu a nakoniec by si ziadne peniaze z majitela nevytiahla, ak ti ide teda o to, resp. nechapem o co ine by ti mohlo ist.
Cize ide o nedbalost
@barbora0308 dakujen hej tak som to myslela ze mi len neda, ako mohol niekto toto nechat takto ako sposobene na pouzivanie
O aky spotrebic sa jedna? Nebol uz prilis stary? Lebo zle zapojene kable si neviem predstavit, ked vacsinu spotrebicov len das do zastrcky
Požiadaj majiteľa aby sa na elektrinu pozrel elektrikár, keď odmietne zruš zmluvu ak tam nechceš bývať s neistotou. Neviem čo iné riešiť.
By som bola zvedavá, či si platíte poistenie domácnosti ako nájomca. To mas mať. 100% najomcov na to kašle, lebo však ďalší výdavok.
A ako dlho ste v podnajme? Lebo nerozumiem teraz príspevku, čo si vlastne chceš od nas prečítať. Majiteľ vám zatajil pri nastahovani nejaké problémy s elektrickými káblami? Alebo o čo ide? Čo nenehas tak? Však keď zistim nejaký problém tak ihneď volám majiteľa a rieši sa to cez neho. Nevolám opravára, toho má zavolať majiteľ. Na takéto opravy mu sluzi nájomné ktoré platíte plus depozit ktorý ste platili pred nastahovanim.
@gabika0825 len taka poznamka, opravara kľudne vola najomca. Drobné opravy (do 50 pripadne 100 eur) sú nákladom najomcu, nie prenajimatela. Takto je to väčšinou zakotvené v nájomných zmluvach. Väčšie opravy resp. zväčša výmena nejako spotrebiče hradí prenajimatel (rura, pracka).
@autorka tiež neviem čo od tejto diskusie čakáš. Majiteľ o tom ani nemusel vedieť. Dôležité je to dat do poriadku.
Ak čakáš na vrátenie peňazí za nájom alebo zľavu - zabudni....žiadna škoda ti nevznikla....aj auto ťa môže zraziť ak ideš po ceste, ale to neznamená že ťa zrazí....takže požiadať majiteľa aby sa na elektriku pozrel elektrikár a dal veci do poriadku, inak na presťahuješ preč.....majiteľ o probléme nemusel vôbec tušiť....
@gemerka17 ja keď som bola v podnajme, vždy som riesila všetko cez majiteľa, aj drobne opravy a nikdy mi nepovedali majitelia že by som to mala riešiť ja ako nájomca 😀
Ahoj mala som podobnú skúsenosť, jedného dňa len začala horieť rúra a blikať svetlá. Kontaktovali sme majiteľku a správcu bytovky. Správca bytovky zavolal elektrikára, ktorý skontroloval celú bytovku a zistil veľa nedostatkov. Dalo sa to všetko opraviť a majiteľka si to aj spolu s poškodenými spotrebičmi dala vyplatiť cez poisťovňu. Trvala som natom, aby sa to riešilo, inak by som z podnájmu odišla.
poistiť si domácnosť 😉 na to nemusíš byť majiteľka. máš? nemáš 😜
Co.akoze chceš riešiť? Ja nechapem