Dobry den. Prosim Vas o radu.
Posielala som kupujucej balik s novymi topankami cez Packetu. Kupujuca si zvolila sposob dopravy a neziadala poistenie balika. Packeta vsak balik stratila. Ja ako predavajuca som proaktivne riesila reklamaciu a komunikaciu s Packetou. Balik nenasli, reklamaciu uznali, avsak preplatia len cast, lebo nebol poisteny.
Kupujuca sa mi vyhraza, ze je to moja zodpovednost a mam jej vratit celu sumu za balik.
Ma pravo to ziadat?
Navrhla som jej, že jej vrátim polovicu sumy, ale.nesuhlasi. Ved aj ja som poskodena, nakoniec nebudem mat ani topanky ani peniaze. Doteraz som nemala ziadne problemy s danou zasielkovou sluzbou.
Dakujem za radu.
no vrátiť peniaze za reklamáciu kupujúcej...mala si to dať poistiť..nie je to tvoja vina, že balík sa stratil
Poslať jej len to čo pošle Packeta 👍 Viac nie je vaša zodpovednosť.
Mne osobne sa nezdá fér, nechať čierneho petra v rukách kupujúcej. Tá sa čím previnila?
Je to blbá situácia, žiadna strana sa necíti byť vinná, tak vyriešiť napríklad s rozdelením škody na polovicu medzi každú z vás.
@daridari11 no, že si to mala dať poistiť, no niekomu je ľúto dať 0,30 centov navyše... žiaľ treba pri zaslaní myslieť aj na takúto variantu...ja napríklad všetko nad 25e si nechávam poistiť práve z tohto dôvodu
@daridari11 ale veď to autorka kupujúcej navrhla, ale kupujúca chce vrátiť celú sumu. Čierneho Petra si do rúk dala sama kupujúca, ak bola lakomá zaplatiť pár centov za poistenie balíka.
Určite by som nenavrhovala ani polovicu sumy. Poslala by som jej to, čo prepravná spoločnosť vrátila. V momente, keď si odovzdala balík, svoju povinnosť si splnila a zodpovednosť preberá kuriér. To kupujúca si nezaplatila poistenie a teda dobrovoľne akceptovala riziko straty.
A ako sa ti vyhraza? Poslala by som jej len tie penieze, ktore ti packeta vrati.. nie je to tvoja chyba
@ivkazba navrhla? mne to z jej spravy tak nepride, pise len, ze to neziadala. Nie, ze autorka jej to navrhla a kupujuca odmietla.
A kupujuca nemusela vediet, ze by bolo asi vhodne poistit balik 🤷🏼♀️
aku polovicu sumy jej chces vratit ? a preco sa ty citis poskodena ? ved ako predavajuca si dostala peniaze za topanky
ja by som dala vsetko co da packeta kupujucej (ziadna polovica) a asi by som jej doplatila polovicu z rozdielu medzi tou sumou a cenou topanok
@zuzuliennka1 vieš čítať s porozumením?
@zdenkam16 skus to pls vysvetlit po lopate
kupujuca ti dopredu uhradila sumu za topanky a postotovne
ty si to poslala
jej to nedorucili
poziadala si o reklamaciu a vratili ti cast zo sumy co platila kupujuca
aku polovicu sumy jej chces vratit ? z toho co ti dala packeta ? a preco nie celu sumu ?
@loginexistuje Podľa mňa si nepochopila. Kupujúca chce vrátenie celej sumy teda platba za topánky plus poštovné. A predávajúca jej chce polovicu toho vrátiť, teda že by sa škoda delila medzi obe. Čo je podľa mňa od predávajúcej viac ako nadštandardné, keďže škodu (suma za topánky plus poštovné mínus uznaná reklamácia) by mala znášať v plnej výške kupujúca, ktorá si nebola ochotná priplatiť poistenie.
@annm81 fakt nerozumiem predavajuca ma predsa plnu sumu za topanky (od kupujucej) - ta nie je skodna vobec (ako mylne uvadza) + packeta vratila nejaku sumu za nedoruceny balik znovu predavajucej tak ja si myslim ze tato suma z packety ma ist cela kupijucej a uz sa nema delit medzi kupujucu a predavajucu
ci ?
ak je to co dostala z packety predavajuca viac ako polovica ceny za topanky s postovnym tak na to predavajuca este viac zarobi
asi som fakt nechapava potom ak topanky stali 50 eur + 5 eur postovne tak predavajuca dostala 55 eur a poslala balicek tj -5 eur postovne balicek nedorazil dala ho reklamovat a z packety jej vratili 30 eur
a teda ty vravis ze predavajuca jej ma vratit polovicu zo sumy co platila tj 27,50 eur(kupujuca) a predavajucej ostane 22,5 za topanky + 30 eur packeta tj 52,5
to je ako to spravodlive ?
@loginexistuje Ja to chápem tak, že nejde o to, kto komu doteraz poslal koľko peňazí. Stále riešia len to, kto má zaplatiť za škodu. Teda podľa tvojho prípadu chce kupujúca dostať späť 55 eur. Predávajúca jej navrhla 27,50. Podľa mňa by si 55 mala nechať kupujúca a predávajúcej mala poslať len tú sumu, čo Packeta vrátila (predpokladám, že to bude zanedbateľná čiastka oproti tým povedzme 55 eurám, keďže inak by sa asi nedoťahovali).
@lilianka28 ano, viem. Kopirujem vetu od ivka:
Čierneho Petra si do rúk dala sama kupujúca, ak bola lakomá zaplatiť pár centov za poistenie balíka. - a to poistenie balika jej autorka prispevku navrhla? ze by bolo fajn to poistit? to sa mi nezda.
Ona len pise, ze kupujuca “neziadala poistenie”, no neviem, ale tu podla mna ja ako kupujuca nemusim nevyhnutne mysliet na poistenie, vacsinou mi to navrhne predavajuca, lebo je tovar drahsi, vacsi…
@zuzuliennka1 Ale to predsa nie je starosť predávajúcej. To je akoby som si kúpila v reštaurácii citronádu a na druhý deň prídem vymáhať škodu, lebo som zistila, že keď kúpim v potravinách citrón a použijem vodu z kohútika, tak je to omnoho lacnejšie.
Vidím, že som to napísala nejasne. Takže vysvetlím.
Kupujúca mi uhradila peniaze za topánky.
Ja som poslala balíček cez Packetu. Balík nedorazil.
Volala som na informácie Packety, oznámili mi,že sa stratil a mám podať reklamáciu. Tak som ju podala a s nimi komunikovala. Potom mi napísali, že reklamáciu uznávajú, a že mi pošlú časť peňazí.
Pravdupovediac, bola som poriadne napalena,že to stratili. Doteraz som s nimi mala len dobre skúsenosti.
Ja som potom poslala vyjadrenie Packety kupujúcej. A navrhla som jej zároveň, že jej samozrejme pošlem všetky peniaze, ktoré Packeta vráti a ešte jej dopošlem aj z tých peňazí za topanky. Takže v konečnom dôsledku by sme obe prišli o rovnakú sumu.
Kupujúca však s tým nesúhlasila a trvala na tom, že jej mám poslať celú sumu, ktorú mi zaplatila za topanky. Tvrdí, že je to moja zodpovednost, že sa stratili.
@zdenkam16 myslíš to tak, že napr. 22€ Ti poslala ona (20€ hodnota topánok a 2€ pošta) a Packeta vráti napr.10€, tak Ty jej pošleš 10€ od Packety a plus ešte 6€ a obidve budete defacto 6€ v mínuse. Ceny som dala len ako príklad, ale príde mi to fér. Ale aj tak by som poslala len to čo pošle Packeta, lebo to nie je Tvoja zodpovednosť, čo je s balíkom, keď Ty ho riadne odovzdáš podľa dohody s kupujúcou.
@annm81 no nesuhlasim. Citronada stoji 2€, tricka nohavice ktore sa tu predavaju, tiez max. do 10€, ale topanky urcite predavala za aspon 30-40€ a to uz nie je len hocijaka suma. Ja predavat nieco takto drahe, poistim sa sama tym, ze zasielku navrhnem kupujucej poistit, predrazi sa to ale bude to poistene.
A ak toto kupujuca odmietne, potom sa mozeme bavit o tom, ze “Čierneho Petra si do rúk dala sama kupujúca, ak bola lakomá zaplatiť pár centov za poistenie balíka.”
- otazka je, vedela kupujuca o tom, ze je tu moznost to poistit? a odmietla to? alebo o tom nevedela? nie kazdemu to mozno hned napadne pri kupovani veci odtialto
dala by som predávajúcej všetky peniaze z reklamácie, ak to je menej ako 50% z predajnej sumy topánok, doplatila by som do tých 50%. je jej chyba, že nenavrhla poistenie. vždy keď posielam balík napr len ako obyčajný list, lebo kupujúca nechce doporučene, je to na jej riziko (a aj to kupujúcej napíšem). predpokladám, že nejde o 30€ boty, keď sa takto doťahujete a teda ak kupujem takúto drahšiu vec cez MK, vždy si vypýtam poistený balík...
@zuzuliennka1 Nejde o výšku sumy. Podstata je, že poistenie balíka je bežná, roky dostupná služba (akože vieš, že citrón si môžeš normálne kúpiť v obchode, alebo že keď chceš poslať peniaze, nemusíš míňať benzín za cestu na poštu, ale použiješ internetbanking). Ak o takej službe kupujúca nevedela, je to len jej problém.
Dámy, ďakujem vám za názory a postrehy.
@daridari11 uz sice stara tema ale neda mi nereagovat. Mne sa teraz stratila tiez zasielka, platila som za kabelku 56 euro. Tiez predavajuca navrhla poistenie ale ja som chcela len klasicky. Stratila sa. A mne ani nenapadla taka hlupost ze pytat peniaze od predavajucej. Ved je to moja chyba ake som si zvolila postovne. Co s tym ona ma? Momentalne to ona riesi a dostanem naspat 15 euro. Ale to je moj problem ze som bola hrdinka a nedala si to poistit.
@selest ahoj par rokov neskor, ale fer ponuku? Aby ona zaplatila za topanky a tak prisla o peniaze? :D Ved to nie je je jchyba. Pozri prispevok co som dala vyssie pred chvilkou. Stalo sa mi to iste a ako kupujucej by mi ani vo sne nenapadlo nieco vymahat od predavajucej
Pokiaľ bola hodnota balíka vyššia, ako uznaná reklamácia, tak by sa mala vrátiť predávajúcej suma len do výšky uznanej reklamácie. Balíky s vyššou hodnotou by sa mali posielať s poistením.