Je povinnosť oznámiť úradu práce, keď osoba preruší vysokú školu?

18. sep 2022

Ahojte,
Mám známeho ktorý prerušil VŠ a rovno šiel pracovať na dohodu. Má povinnosť oznámiť to úradu práce? Neviem ako to chodí, keďže ja ešte študujem.
Ďakujem

adriena9
18. sep 2022

Podľa mňa ma, každá zmena sa hlási do nejakých 8 dní a dohoda sa na úrad dáva deň pred začatím prace

luliu
18. sep 2022

@adriena9 aká zmena, keď on tam nebol evidovaný? On nemá nič s úradom prace. Nemá žiadnu nahlasovaciu povinnosť

markaterka
18. sep 2022

@luliu a rodinné prídavky nemusí nahlásiť, že skončil? Neviem, len sa pýtam.

jaga18
18. sep 2022

No, keďže nie je študent, nikto zaňho neplatí odvody, takže teoreticky áno, mal by sa hlásiť na upsvar. Minimálne na tie dni, co mal medzi ukončením štúdia a prácou. Neviem ako je to keď pracuje na dohodu , či musí byť popri tom evidovaný alebo študent, či je to jedno...

sasa1310
18. sep 2022

@luliu no minimálne kvôli rodinným prídavkom, zdravotnej poisťovni je povinný nahlásiť, že už nie je študentom

jaga18
18. sep 2022

@markaterka rodinné prídavky musí hlásiť samozrejme

luliu
18. sep 2022

@jaga18 píše, že rovno šiel pracovať, takže netreba nič.
@markaterka rodinné prídavky nepoberá študent, ale jeho rodičia, takže to si riešia oni

jaga18
18. sep 2022

Môj syn prerušil štúdium pred 2 rokmi . Kým mu odoslali všetky doklady k tomu, už sa nestihol evidovať na upsvar a tých pár dní si platil zdravotné poistenie sám. Nastúpil do práce ale na ttp, takže už nemusel riešiť nič. Ja som šla na úrad neskôr a prídavky za 1 mesiac som musela vrátiť.
Keď si skontroluje dátum na doklade o ukončení štúdia a sedí mu to s dátumom kedy si začal platiť odvody (zamestnal sa), tak nemusí riešiť nič. Jedine tie prídavky na dieťa a daňový bonus

adriena9
18. sep 2022