Zdravím, je potrebné sa evidovať na úrade prace 2 týždne pred pôrodom? Predtým som bola študentkou, študium som zanechala.
ak si ukoncila studium, tak sa musis registrovat na urade tak ci tak. Ale co sa tyka penazi na dieta, to sa vybavuje az po porode.
registracia na urade prace nie je povinna. pokial sa neregistrujes, musis si doplatit alikvotnu cast zdravotneho poistenia. Ak si uchadzac o pracu, zdravotku za teba plati stat.
@veltraud mne ide hlavne o to, aby mi nedali náhodou preplatiť pôrod, keďže momentálne ešte evidovaná na urade prace nie som, ale zajtra tam zavolám a informujem sa, dúfam že sa to dá aj e-mailom vyriešiť, a nebudem musieť teraz chodiť po úradoch …
Preplatiť pôrod? O tom som ešte nikdy nepočula. Pochybujem, že tí ľudia, ktorí nikdy nepracovali, nie sú evidovaní na úrade práce a ani si neplatia dobrovoľné zdravotné poistenie, platili niekedy za pôrod. Zdravotná starostlivosť je u nás, zatiaľ, bezplatná.
na UP sa netreba evidovať vôbec, ale zdravotné poistenie poriešené máš?
@lilope Ona asi mysli, ze budu od nej ziadat uhradu porodu, ako lekarskeho vykonu z dovodu, ze jej budu chybat tie dva tyzdne uhradene v zdravotnej poistovni a teda bude rodit ako samoplatca
@kinderzwillinge Ja som to pochopila, ale nikdy som nepočula o tom, že by si neplatič (dobrovoľne nezamestnaný a neplatič ZP) platil niekedy za takýto výkon u nás.
@kinderzwillinge neodkladná zdravotná starostlivosť je vždy bezplatná a zahŕňa aj pôrod.
@zuzanka.zuzu do zdravotnej poisťovni sa mi nepodarilo dovolať, budem musieť tam ísť osobne
@lilope takže sa nemusím obávať? 🙂 trošku som ostala z toho v strese, že čo ak porodim pred termínom a nebudem to mať vyriešené, do zdravotnej poisťovni sa chystám v stredu, snáď budú robiť.
Bud sa evidujes na UP alebo budes platit odbody do ZP. Ak porodis skor, tak porod preplatia, ale aj tak budes musiet doplatit odvody do ZP (ak nebudes evidovana na UP)