Ahojte prosim môžete mi.poradiť?včera,sme kupovali nafukovačku jedmorožca lenže až doma sme si všimli,že hmotnosť je len do 40 kg😔lenže bloček asi ostal v nákupnom košiku😔 vymenia mi tovar alebo vrátie peniaze bez bločka?dakujem za každú radu🙏je to také rodinné papierníctvo
Podľa zákona ti v obchode tovar nemusia ani vymeniť, ani zobrať naspäť, dokonca ani s bločkom. Sú povinní riešiť iba reklamáciu, ak je tovar poškodený a pod. Inak je to len na ich ochote a dobrej vôli. Skús sa u nich spýtať, ak to bol nejaký malý obchodík, možno ti vyjdú v ústrety a vymenia 🙂
Predajca potrebuje blok, aby mohol stornovať nákup.
Bez blocka nemas narok na nič. Kup inu a tuto daruj niekomu co mà dieta pod 40kg
Tak uz je to vyriesene 😉 nafukovacka je nafuknuta a udrzi na vode aj mojho 100kg chlapa😂😂😂
@vedvieskto V kamennej predajni? Podla akeho zakona?
Preco pises somariny?
@vedvieskto áno, na internetovom obchode do 14 dní, v kamennom nie.
@vedvieskto A ked nemas blok (platba v hotovosti) a záručný list ma len isty druh tovaru na zaklade coho ti vrátia peniaze?! A poprosím zakon a paragraf ktory upravuje a hovorí to co tvrdis.
@vedviesko Si prisla na to, ze trepes sprostosti? Stacilo to priznat.😀😉
Zákonný nárok na vrátenie tovaru bez udania dôvodu vzniká len vtedy, keď spotrebiteľ zakúpil tovar prostredníctvom:
zmluvy uzavretej na diaľku (zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutej a uzavretej výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu), a
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho; zmluvy na ktorej uzavretie dal návrh predávajúcemu spotrebiteľ na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho; zmluvy uzavretej v prevádzkových priestoroch predávajúceho alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení spotrebiteľa predávajúcim na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho alebo zmluvy uzavretej počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou).
Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy. Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu odovzdal predávajúci. Učiniť tak môže v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
Po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy je predávajúci povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Na druhej strane, spotrebiteľ musí najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu.
Upozornenie:
Žiadny právny predpis nepriznáva spotrebiteľovi nárok na bezdôvodné vrátenie tovaru, zakúpeného v tzv. kamennom obchode (prevádzkarni). Ak predávajúci takúto možnosť (prípadne možnosť výmeny tovaru za iný tovar) spotrebiteľovi ponúka, činí tak nad rámec svojich povinností. Nárok na bezdôvodné vrátenie alebo výmenu tovaru nie je právne vymáhateľný.
SOI - je všeobecným orgánom trhového dozoru v ochrane spotrebiteľa na vnútornom trhu podľa zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole.
@lili2207 mozes ist vyskusat ale silno pochybujem ze bez blocka nieco vymenia alebo vratia peniazky. Peniaze ti ani vratit nemusi. Max ak velmi ochotny tak vymenit tovar.