Elektronická komunikácia s poisťovňou

melaniamelania
6. jan 2023

Ahojte baby, účtovníčky, mzdárky. Potrebujem poradiť s takou jednoduchou vecou.
V budúcnosti by som chcela pracovať ako účtovníčka szčo /chodím na kurz/.
Momentálne som zamestnaná. Chcem si vybaviť elektronickú komunukáciu so SP, našla som dohodou, ale tá dohoda je len medzi SP a odvádzateľ poistného /zamestnávateľ,szčo/. Ale ja ešte nikomu účto a mzdy nerobím. Mám si tam aj tak napísať seba a potom v budúcnosti keď si nájdem prvého klienta tak mi dá už len splnomocnenie? Alebo ako mám postupovať?
Ďakujem.

loginexistuje
6. jan 2023

@melaniamelania kym nie si v postaveni zamestnavatela alebo szco (co asi budes musiet neskor byt ak chces robit ucto SZCO a nebudes zamestnana) pristup nedostanes
az potom ta moze splnomocnit na pristup

a naco by ti vlastne taka komunikacia so socpoist teraz bola ?

295anicka
6. jan 2023

@melaniamelania ahoj ja urobim účtovničku ale pracujem ako zamestnanec tak toto vôbec nepotrebujem. Riešiť to budes musie v momente keď budeš chciet mať živnosť a svojich.klientov

melaniamelania
autor
6. jan 2023

@loginexistuje aby som bola dopredu pripravená, myslela som, že sa to dá.
Ak som to dobre pochopila:
1. zamestnám sa vo firme napr. ABC s.r.o.
2. Dohodu o elektronickej komunikácii uzatvorí SP a firma ABC s.r.o. a zastúpený bude konateľ alebo môžem byť ja Melánia ........ účtovníčka?

melaniamelania
autor
6. jan 2023

@295anicka a dohodu teda má uzatvorenú tvoj zamestnávateľ s klientom.

loginexistuje
6. jan 2023

ano zamestnavatel a socpoist a ten zamestnavatel moze splnomocnit svojho zamestnanca

ja_mama
6. jan 2023

Dohodu so SP uzatvoris az ked budes mat klienta, ktory ta splnomocni - konkretne uz toho klienta ti priradia. Dopredu ti to vobec netreba. Vybavia to hned, necakas na to tyzden....ved ani nevies ci tvoj buduci klient bude mat nejakych zamestnancov, mozno ti to nebude treba roky

zalka
6. jan 2023