Zdravím, prosím vás, zabudla, naozaj som zabudla uhradiť faktúru za mobil so splatnosťou do 23.6.2019, simku mi neodpojili, takze mi to vyletelo uplne z hlavy... samozrejme hned ako som si vsimla sms - ide o to ze mam 2 telefony a tento uz skoro vobec nepouzivam aj som si dala o zrusenie tel.cisla pred casom ale to je uz ina vec... sms som si vsimla teraz vecer, samozrejme som dlznu sumu hned uhradila... ked som pocitala je to 31 dni po splatnosti, prisla mi sms ze moja pohladavka voci spolocnosti bude postupena inej spolocnosti... nestalo sa to niektorej z vas? niekde na nete som sa docitala ze pokial sa stihne uhradit dlzna suma do 45 dni od dna splatnosti je to ok a ziadne vymahanie nenasleduje. vdaka za info
To co pises je pomerne zmatocne na pochopenie celej situacie.Urcite ti bolo odoslanych vela upozornujucich sms,tvoja skoda ze si zareagovala az na tu poslednu ohladom vymahania ext.spolocnostou.No zavolaj na linku operatora ze si uhradila a aky je dalsi postup z ich strany.tu ti nik neporadi.Neuvadzas aky je to operator,nepozname teda jeho vseobecne zmluvne podmienky a faktury sa platit nezabudaju,lebonpotom vznikaju taketo problemy.
@nini1010 zmatocne mi to nepride vobec... datum splatnosti bol 23.6, vcera mi bola poslana sms,ktoru som si vsimla az dnes kedze ten mobil ani cislo uz nepouzivam a malokedy sa na ten mobil vobec pozriem, ale to je nepodstatne, v sms bolo uvedene, ze moja faktura bude postupena nie exekucnej spolocnosti, ale externej spolocnosti, ktora ma bude kontaktovať ide o telekom a v zmluvnych podmienkach som sa docitala o 45 dnoch od datumu splatnosti tak ma zaujima ci sa toto niekomu nestalo a ci mi vie tuto informaciu potvrdit...
@mama321 tak ja by som skor tipovala ze to bola sms ktora ta upozornovala ze ak neuhradis tak bude postupena,takze ak si uhradila malo by to byt ok.Ale zavolaj si zajtra na ich linku a budes vediet.Ale opakujem este raz,sms o vymahani z cista jasna neprisla len tak.Urcite ich prislo do tej chvile xy.Najmudrejaie co mozes urobit je zavolat si do telekomu,tu ti nikto nepomoze presne,len oni ti vedia povedat ako dalej.
@mama321 ja sa prikláňam tiež k tomu že je to napísané trochu zmätočne....Pokiaľ nezaplatíš do dátumu splatnosti, príde ti najskôr sms o nezaplatení, následne list...Každý operátor to môže mať inak nastavené, ale postúpiť to môže až keď dostanete min.1upozornenie že niečo klient nezaplatil...treba si k svojmu operátorovi zájsť alebo zavolať, vysvetliť situáciu a spýtať sa či je pohľadávka už niekomu postúpená a čo konkrétne to pre teba znamená keďže momentálne je faktúra už uhradená. Operátor môže mať len externú firmu ktorá za neho vybavuje neuhradené faktúry po splatnosti - nemusí to znamenať zákonite predaj pohľadávky inej firme alebo dané exekútorovi na vymáhanie.
@mama321 ahoj mne sa stalo raz že som odchádzala od Tcomu, platila som pokutu za predčasné ukončenie a tú mi poslali do faktury za mobilne sluzby posledného mesiaca a kedže som mala nastavený trvalý príkaz a nie inkaso ako som si mysela, tak vyššia suma faktury neprešla a už som mala číslo u O2 a to že nemam vysporiadanu pohladavku som zistila až ked som si isla ešte nejaké kontakty ktoré som mala uložené ešte na simke po asi vyše mesiaci prehodiť z Tcom karty na O2 a videla som smsky, posledná bola už že danu pohladávku podstupili na vymáhanie ( ani poštou ani emailom mi nič neprišlo ale zato som tam mala asi 3 smsky) a normalne som išla do Tcomu, zaplatila dlznu sumu rovno na pobočke aj s navýšením o poplatok ktorý si účtuju za postupenie pohladávky (asi 20 eur) a bolo vybavené. Nešlo mi to do úverového registra ani nikam inam 🙂 a tiež som si vravea že mne sa toto nestane, platobnu morálku má pod palcom ale žial, stalo sa, doriešilo sa 🙂 neznamená to v žiadnom prípade hned exekúciu a vysoké poplatky 🙂
vdaka za rady uz to mam vyriesene neviem ci su tam na hlavu ale ked som tamvolala povedali mi ze ved ja tam mam vsetko vyrovnane... tak ja uz fakt neviem
.