Ahojte potrebujem sa poradiť...
Otcovi prišlo poštou dnes upozornenie, že fy. ktorá dodávala plyn ČEZ Slov., nie je od 1.12 už distribútorom. a že od 1.12 preberá distribúciu energii. iná slovenská firma z vých. Slovenska
s predchádzajúcou firmou - ČEZ sme neboli spokojní, mali tam neskutočný neporiadok vo financiách - otcovi neuznali niekoľko zaplatených faktúr, požadovali zaplatiť viac ako 500 e a nakoniec sa ukázalo že oni dlhujú peniaze otcovi - nie opačne.
Teraz, keď sa zmenil majiteľ je možné odísť do SPP....ako dôvod by som uviedla že zmluvu sme podpísali s fy. ČEZ . a nie touto novou, ktorá od 1.12. 2017 prebrala všetky záväzky.... Je to možné bez toho aby sme platili pokutu za odstúpenie od zmluvy????
ďakujem
Distribútor plynu je na SK len jeden a to SPP-distribúcia. Ten sa určite nemení. To ťa zavádzajú. Skončiť môže dodávateľ plynu. A to je rozdiel. Momentálne vraj končí dodávateľ plynu fy Lumius. Zákazníci tejto firmy prejdú na dodávku poslednej inštancie - t.j. do SPP, a budú mať 3 mesiace na to, aby sa rozhodli, ku ktorému dodávateľovi prejdú, alebo ostanú u tradičného SPP. Škoda, keby si sem vedela vložiť ten list, jeho obsah čo tam vlastne píšu.
@tarra6 pokúsim sa, len ten list nemám - list prišiel otcovi - musím ísť pre neho....
@deti95060810 tak som to zisťovala, dodávateľ ČEZ predal portfólio zákazníkov domácnosť a malé podniky druhej dodávateľskej firme - Innogy. To je firma ktorá sa predtým volala RWE Gas.
@tarra6 veľmi pekne ďakujem, len či by sme mohli odísť od danej fy. keď otec uzavrel zmluvu s ČEZ...
no odísť môžeš podľa toho, akú máš viazanosť na zmluve. Innogy preberá všetko, takže zmluvy pokračujú. Zisti si viazanosť na zmluve, ako končí a tiež si pozri koľko dopredu musíš dať výpoveď, aby si mohla odísť. Zo zákona je 1-mesačná výpoveď (čiže ak by si chcela odísť k 1.1.18, bolo treba doručiť výpoveď do 30.11.17). Ale niektorí dodávatelia majú dokonca 3-mesačnú lehotu a v zmluve to majú aj tak múdro, že keď výpoveď nedáš, zmluva sa predlžuje o ďalší rok (dva). Inak Innogy je veľká firma https://www.innogy.sk/web/sk/domacnosti/uvod.
Ak by si chcela prejsť do SPP - http://www.spp.sk/sk/domacnosti/plyn/pre-domacn... - dolu máš kontakty.
@tarra6 ďakujem pekne za odpoveď....Jedná sa o domácnosť mojich rodičov. mama zomrela, otec nemá oni len potuchy kde je zmluva, takže budem musieť znova všetko popozerať....možno že ju už ani nenájdem...
najviac ma hnevalo že ČEZ mali neporiadok a nezarátali mu platby, ktoré boli uhradené. asi sa pozreli na dátum narodenia otca a mysleli si, že to bude ľahká korisť....prerátali sa, otec všetko odkladá, zapisuje kedy platí a necháva doklady....
ešte raz ďakujem....
Je to tak, zákazníkov ČEZ Slovensko preberá naša spoločnosť Východoslovenská energetika (VSE), člen innogy. Všetkým novým zákazníkom teraz zasielame uvítacie listy. Mrzí nás zlá skúsenosť Vášho otca z minulosti. Naša spoločnosť má dlhoročné skúsenosti s dodávkou energií, nemusíte sa obávať. Čo sa týka zmluvy, Vášmu otcovi platí pôvodná zmluva a ďalšie podmienky. Pokiaľ ide o možnosti obsluhy, služby, produkty, tak prechodom k VSE skôr získavate. Informácie týkajúce sa nových zákazníkov nájdete aj na našej stránke www.vse.sk/vitajte. Ak nám napíšete svoje číslo, radi Vám zavoláme a zodpovieme na všetky Vaše otázky. Ďakujeme. Katarína Šulíková, komunikácia VSE/innogy
@deti95060810 pozri si pôvodnú zmluvu, pokiaľ tam nie je viazanosť, tak nemá byť prečo pokuta, len treba dodržať výpovednú lehotu. Nájdi si nového dodávateľa, kontaktuj ich zákaznícke centrum a povedia ti ako postupovať - štandardne stačí vypísať splnomocnenie na úkony spojené so zmenou dodávateľa a ostatné vyriešia za teba. U predchádzajúceho dodávateľa treba mať vyrovnané všetky záväzky, inak zmena zrejme neprejde.