Ako postupovať pri reklamácii dverí?

9. feb 2023

Dobrý deň, v novostavbe nám boli osadené dvere, ktoré sú krivé a teda prefukuju a veľmi ťažko sa otvárajú na kľúč. Boli sa na dvere pozrieť dvakrát s tým že sľúbili že zabezpečia výmenu alebo opravu. Ale toto sú len naťahovačky, ktoré nikam nevedú. Ako postupovať ďalej. Viem že sa má písomne poslať reklamácia a keď sa to neposunie čo ďalej? Existuje nejake právne poradenstvo, kde sa dá obrátiť? Ďakujem za každú radu

paulinam99
9. feb 2023

1.krok - určite písomná reklamácia odoslaná dodávateľovi doporučene poštou
Ak poruchu neodstránia do 30 dní, tak ŠOI
https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-stazno...

autor
9. feb 2023

@paulinam99 dobrý deň, ďakujem. Takže stačí raz písomne poslať a už potom hneď soi. Ďakujem

paulinam99
9. feb 2023

Nie.
1. MOŽNOSŤ
Pošleš 1.krát - ak Ti ju zamietnu ...
Pošleš 2.krát na tú istú chybu - ak Ti ju zamietnu ...
Pošleš 3.krát na tú istú chybu - ak Ti ju zamietnu, tak písomne odstúpiš od zmluvy a budeš žiadať vrátenie peňazí
2. MOŽNOSŤ
Pošleš 1.krát - ak nebudú vôbec komunikovať alebo nevykonajú opravu v 30-dňovej lehote, budeš žiadať vrátenie peňazí a súčasne môžeš podať podnet na ŠOI

ŠOI iba prekontroluje formálne náležitosti vybavovania reklamácie u dodávateľa/predajcu a ak tam nájde pochybenie, dá im pokutu a Ty budeš mať podklad, že porušili reklamačný poriadok

Každopádne s nárokom na uhradu škody Ťa aj ŠOI odkáže na občiansko-právne konanie, ak si to kupovala ako fyzická osoba - spotrebiteľ (nie podnikateľ !!!).
Podnikatelia si spory riešia podľa Obchodného zákonníka.

P.S.: Doporučujem Ti prečítať si poriadne zmluvu s dodávateľom dverí (ak ju máš) + prečítaj si reklamačný poriadok dodávateľa/predajcu (nájdeš ho na jeho webe alebo na predajni)