Ahojte, potrebujem sa ide opýtať takých čo sa rozumejú. Je to ešte ďaleká budúcnosť ale skúsim. Mám pozemok cca 500m2. Vedľa neho je pozemok vyše 600m2 ale tam máme spoluvlastnictvo 1/2 čiže nám pripadá niečo cez 300 štvorcov a ma to 12 ďalších vlastnikov s úplne malinkými ucastami . Chysta sa na tom území komasacia. Chceli by sme stavať niekedy v budúcnosti dom. Ako je to s tým druhým pozemkom, musím ísť odkúpiť všetky ostatné účasti (ak budú ochotní predať), alebo sa to komasaciou spojí ten nás 500m pozemok a tých zvyšných 300 štvorcov z druhého pozemku? Som úplný laik nevyznám sa v týchto veciach. Pripadne poradiť čo sa dá s týmto robiť. Ďakujem za každú radu.
Mas predkupne pravo,ako väcsinovy vlastnik.
Poziadaj notara,aby ich oslovil na odkupenie - vysporiadenie parcely na jedneho vlastnika.
Ten vsetkych pozve na predvolanie a ked budu suhlasit,tak na prvy x,to mas vysporiadane.Ked nebude suhlasit,tak ti poradi,co sa s tym da robit.
Komasacia myslis pozemkove upravy? To je na roky. Necakaj,ze to bude hned. Mozes oslovit spoluvlastnikov a odkupovat od nich.
@marca12 to mi je jasné že to nebude hneď, dom plánujeme tak o 5-7 rokov, len chcem vedieť že či by sa to tou komasaciou spojilo alebo nie, lebo jeden účastník pozemku nechce svoju účasť 30m2 predať ani odkúpiť ostatné, čiže je s tým ťažko pohnúť
@tundra oslovili sme už pár ľudí, zatiaľ všetci okrem jedného sú ochotní, ten jeden bohužiaľ povedal že len cez jeho mŕtvolu pritom tam ma iba 30 štvorcov
To je super👍,ja som mal tiez, len jedneho,co to nechcel predat,notarka mu vysvetlila,ze sud prehra a bude musiet platit trovy a velmi rychlo suhlasil.
Je to uz davno,so mnou sa nechcel ani bavit,presne, ako ten vas 😂.Nasa parcela mala 600m2 a bolo ich tusim 9,z toho 1 neznamy vlastnik+ pozemkovy fond.V archive v Bytci sme nasli potomka - neznameho vlastnika,mal dceru a museli sme prevod 2x platit.Najskôr z neznameho vlastnika na dceru (mala tusim 86 rokov) a potom z nej na nas.Potom asi o dva roky zomrela.