Tehotenstvo a zmluva do 31.12 2017

ianka94
9. sep 2017

Ahojte potrebovala by som trosku poradit alebo pomoct. Pracujem ako casnicka od minulého roku februara , zmluvu mam na dobu urcitu to je do 31.12 2017 ale do konca roka budem v 4 mesiaci tehotenstva .... Neviete mi niekto poradit co mam robit ? ci som nejako chranena ? Lebo pochybujem ze zmluvu mi predlzia a neviem co mam robit ci mam uz potom narok na matersku ci este nie . Ale rada by som pracovala do kedy sa bude dat. Za kazdu vasu odpoved a radu dakujem 😉

evittam
9. sep 2017

@ianka94 Ano, nárok na MD mas. Si v ochrannej lehote. Len pisomne oznam zamestnávateľovi,ze si tehotna aj s kopiou prednej strany tehuknizky. Kopiu si daj potvrdit o prevzati.

ianka94
autor
9. sep 2017

Takze kedze mi konci zmluva tak tym padom uz koncim aj ja ? ze uz dalej nepracujem ?lebo rada by som este chcela ostat a pracovat pokial sa bude dat.A kopiu si mam dat potvrdit od zamestnavatela ?

evittam
9. sep 2017

@ianka94 Po skončení PP môžeš ist na PN az do nástupu na MD. Ak splnas podmienky nároku na podporu tak mas na nu narok do roka od skončenia PP, cize odporúčam po MD napisat RP na otca dietata a vycerpat podporu.

evittam
9. sep 2017

@ianka94 No ak ti nepredĺži zmluvu tak ano, PP konci dnom uvedeným na PZ. Tak ako som napísala-kopiu o oznameni o tehotenstve dat potvrdit o prevzati. Nech si chránena.

ianka94
autor
9. sep 2017

Myslim si ze podmienky splnam mam odrobene dni tolko kolko maju byt.A priatel je zivnostnik to nevadi ?

evittam
9. sep 2017

@ianka94 Nie nevadí,ze je zivnostnik.

ianka94
autor
9. sep 2017

Takze v januari mam sa dat na podporu(ako nezamestnana) ale rodicovsky príspevok dat na priatela ? prepacte ze tak polopaticky ale nevyznam sa v tom ... A ked sa dam na podporu tak to nebude vadit ze som tehotna ? ze moze to byt jedno s druhym skombinovane ?

evittam
9. sep 2017