Môžem ako sestrička u zubára pracovať s röntgénom?

1safirka1
30. jan 2012

ahojte žienky,
pracujem ako zubna sestricka v stomat.ambulancii,len vcera som zistila že som tehotna,poslednu menštruaciu som mala na Silvestra takže podla výpoctu som asi 4-5 tt,bojim sa lebo na pracovisku mame malý rtg nie na cele zuby, sice som schovana ale predsa.Nemohla som si nejak uškodit?

sisaha
30. jan 2012

to by som si zavolala na rontgenologicke pracovisko v nejakej nemocnici, alebo vyrobcovi a podla typu pristroja sa informovala na riziko ožiarenia.. A minimalne by som si pri kazdom rtg obliekala tu zasteru.

feb13
30. jan 2012

Pokial dobre viem tak zubny rtg je relativne malo nebezpecny aj pre tehotne zeny, pretoze tam sa jedna o minimalnu davku ziarenia. Na to ziarenie by ste mali mat aj merac, ktory bud nosite na sebe, alebo aspon v ambulancii je niekde umiestneny, na zaklade toho sa to da kontrolovat. Ja by som sa obratila mozno jednak na gynekologa co si o tom mysli, a jednak na oddelenie pracovneho lekarstva alebo aspon BOZP. Ale myslim ze sa obavat nemusis, ani na normalnych rtg/ct pracoviskach nechodia zeny na PN pred otehotnenim ale az ked sa to potvrdi a dovtedy robia normalne... drzim palce. 😉
@sisaha v zubnej ambulancii asi ziadnu zasteru nemaju, aspon ja som u nasich nikdy nic take nevidela

strapco13
31. jan 2012

aj ked je to nizke ziarenie, ja by som neriskovala a v case rentgenovania by som sa schovala do inej miestnosti, ale pokial mate zastenu a das si aj zasteru, tak by to malo byt bezpecne..ale ja by som pre svoj dobry pocit odisla uplne z miestnosti, lekar ti to musi umoznit

Tehotenský newsletter

Každý týždeň dostaneš najdôležitejšie info do e-mailu

Zisti viac o svojom tehotenstve: Tehotenstvo týždeň po týždni. Nepoznáš týždeň tehotenstva? Vypočítaj si ho v Tehotenskej kalkulačke.

Alebo si prečítaj, ako prebiehajú jednotlivé mesiace tehotenstva.
Modrý koník ti poradí v každom trimestri.
Zisti viac o prvom trimestri.
Zisti viac o druhom trimestri.