Dobry den maminky,v skratke,v juni 2015 sme malej kupili sportovy kocik ABC Design Cobra Plus,stal cca 550 eur,co nie je malo,cca po roku sa mi v ruke zlomila v strede rucka(na rucke v strede je brzda a z pravej strany mi to zostalo v ruke,este ma to aj porezalo,vid foto).Po cca 3 tyzdnoch od reklamacie nam zaslali zamietavu odpoved s tym,ze ide o neodstranitelnu mechanicku vadu a na nu sa reklamacia nevztahuje,mame si vraj pre kocik prist,poslali sme im teda odstupenie od kupnej zmluvy,kedze teda ide o neodstranitelnu vadu a kocik je nepouzitelny,oni sa totiz opierali o posudok nejakeho servismana z Budapesti..zase list,ze trvaju na svojom a mame pre kocik prist,lebo nam budu uctovat skladne a zoznam firiem,kt su autorizovane posudzovat stav veci..co teraz?kocik musime vyzdvihnut,ale mame ist dalej do toho,ze ho dame preskusat tym firmam,alebo rovno sud?alebo SOI?Dakujem za rady,peknu sobotu prajem;)
Dakujem pekne,zajtra tam zavolam
Fuh tak to je sila
Reklamovali ste u predajcu alebo priamo u výrobcu? ?
Zavolaj na soi. Teleonne cisla su na nete. Urcite Ti poradia ako dalej. Mne velmi pekne poradili ohladom kocika. Dokonca aj viac ako im uklada povinnost.
Keďže bola reklamácia zamietnutá na základe odborného posudku, môžte si dať spraviť vlastný posudok. Ak ten ukáže opak, Vašu reklamáciu budú musieť vybaviť kladne.
Ak sa ale jedna o vyrobnu vadu, tak su povinni vratit peniaze alebo vymenit vyrobok za novy. Alebo sa mylim?
Pardon, citam ze neodstranitelna mechanicka vada. Ak je vada odstranitelna tak sa vyrobok opravi, ak nie, tak vratit peniaze alebo vymenit za novy. Je niekde v kupnej zmluve napisane ze na toto sa zaruka nevztahuje?
@sofiiina ak nie si spokojna tak urcite soi, ale oni s tym tiez vela nespravia, uz som sa na nich pri niektorych reklamaciach obratila a nic moc, v buducnosti ti radim uz na zaciatku reklamacie pytat sa aky je presny postup, co ak toto a toto...a ukazat im, ze sa nebojis, ze ako co mas s takym vyrobkom robit, ked ti neopravia atd. trochu ich pritlacit..mne sa potvrdilo pri poslednej reklamacii, mali plne usta kecov, ale ked videli ze nepochodia nakoniec mi to schvalili a islo o sperky...prajem vela pevnych nervov a hlavne nech to dopadne dobre...
@fokuska v kupnej zmluve nie,ide tu skor o slovo proti slovu,kedze ja tvrdim,ze som s kocikom zaobchadzala uplne bezne a setrne a oni sa tvaria ze za to mozem ja..otazka je ale ci je na mieste dat robit posudok firmam kt mi oni napisali alebo sa rovno sudit..ci nebudu poplatky stat viac ako suma,za kt som kocik kupila..🙂
kedysi platilo, neviem ci este stale plati, ze ak si kupujuci nechal urobit posudok a ten ukazal, ze ide o vyrobnu vadu, tak predajca / vyrobca musel reklamaciu uznat a zaroven aj preplatit naklady na posudok.
najlepsie naozaj kontaktovat soi, oni poradia prave v tychto veciach - kde si urobit posudok, kto znasa naklady na posudok atd.
@sofiina no to je najlepsie povedatzeuzivas kocik neprimeranym sposobom, ale co to znamena podla nich? Ze ho hadzes o zem, alebo sa na tu rucku vesas celou vahou ze sa zlomila? :(
My sme si svoje uzili s reklamaciou telefonov a ja naposledy s tabletom a mam pocit ze servisy schvalne davaju take posudky a ty nemas sancu dozvediet sa pravdu.
Nukaju ti teda moznost mimozarucnej opravy, ked sa na toto zaruka nevztahuje?
@sofiiina skús sa obrátiť na Združenie slovenských spotrebiteľov, budú ti vedieť poradiť akreditované laboratórium na vyhotovenie odborného posudku. My sme v minulosti reklamovali koberec. Reklamácia bola zo strany obchodníka zamietnutá. Obrátili sme sa na textilné laboratórium, kde nám vyhotovili odborný posudok. Na základe uvedeného posudku musel obchodník reklamáciu uznať, navyše nám musel v plnom rozsahu uhradiť náklady na znalecký posudok a prepravné (náklady na dopravu do laboratória a prepravné náklady súvisiace s opätovným zaslaním predávajúcemu).
Zavolala by som na SOI a aj na Fórum spotrebiteľov a poradila sa s nimi