Vysvetlenie lekárskej správy

luci132
25. nov 2021

Viete mi niekto laickou rečou preložiť tento lekársky nález prosím? 😃

banderaska29
25. nov 2021

ja neviem baby, naozaj. rozum mi to neberie. akože ten lekár ti bez slova dal tuto správu a ty si bez slova odišla a nevedela čo je záverom ? či čo sa vlastne pýtas ?
niesom odborník ale to vyzerá na nález vykĺbených nožiek, sú predpísané remence.

luci132
autor
25. nov 2021

@banderaska29 😃😃 viem ze sú predpísané remence a ze sa jedna o bedrový kĺb ale myslela som podrobné vysvetlenie správy lebo nie nepýtala som sa ho nech mi celu správu doktor preloží do mojej reči...

banderaska29
25. nov 2021

@luci132 no tak si sa mala, aj tak to chceš vedieť 😀 myslíš že manky na koňovi to vedia lepšie ako ten doktor ktorý to tam načarbal ? 😀 tak mu zavolaj a popýtaj sa

luci132
autor
25. nov 2021

@banderaska29 keby mi ten doktor vyhovoval a bola som s nim spokojná tak samozrejme sa ho spýtam podrobnejsie

ovaaa
25. nov 2021

@luci132 Vyhovuje, nevyhovuje, ide ti o zdravotný stav dieťaťa, takže toto by som dala bokom. A to ti len podal na podpis a nič nevysvetlil? Mne sa toto u lekára teda nestalo....a mala som priestor spýtať sa na všetko možné

mimcurik
25. nov 2021

Klinicky : Vpravo odtiahnutie (smerom od tela ) obmedzené o 20 stupňov
Sono : vpravo (vpredu /v brušnej časti ) vystúpenie (zdvihnutie ) okraja o 90stupnov , decentrovany - (rozložený zo stredu na obvod /niečo odchylene od stredu ) , čiastočne vykĺbené , vzadu sa sklon zmenšuje , vľavo v norme

Viac do ľudskej reči to neviem ,ortopéd nie som ani lekárka 😁

margaretka_
25. nov 2021

Vpravo je obmedzena abdukcia o 20° - abdukcia je pohyb smerom od tela von. Cize ta nozicka sa neda dat az do takej polohy ako by mala
Elevacia labra = labrum je klbovy golierik, nejaka kolagenova sucast klbu. A elevacia je odtiahnutie.
Hlavica nie je v strede, kde by asi mala byt. Subluxacia = vyklbenie
Druha nožička je ok