Môže starší človek dostať pásový opar od dieťaťa s kiahňami?

4. máj 2024

Dobrý deň, chcela by som nechat dieťa ktoré ma kiahne pri starom rodičovi, no bojim sa aby nedostal pásový opar, je mozna takáto nákaza ?

jana005
4. máj 2024

Podľa mňa to možné je, ale nie som odborník.
Dcéra dostala minulý rok pásový opar niekedy v máji.
Od apríla sa v ich škole točili kiahne, v máji mala kiahne jej spolužiačka.
Druhá dcéra však opar nedostala.

thirstymonk
4. máj 2024

Nie je to mozne. Pasovy opar su vlastne kiahne, ktore vyjdu na povrch pri oslabenej imunite. Moze vyjst bezohladu na blizkost nakazy. Nemalo by sa stat nic. Virus kiahni mame v nervovych vlaknach az do smrti, len je inaktivovany a tlmeny nasou imunitou

alissa1222
4. máj 2024

Na 99% nie, pásový opar sa spúšťa reaktiváciou vírusu ktorý je uložený v nervových gangliach…jedine môže od nej chytit niekto kiahne ak by s ním prišla do kontaktu, pásový opar je infekcny pre tých čo nemali kiahne 🙂

81zuzka81
4. máj 2024

Nie, pásový opar dostane len človek, ktorý prekonal ovčie kiahne...ten vírus sa akokeby nanovo "aktivuje" pri nejakom oslabení imunity, strese, a podobne...ale nefunguje to tak ,ze ho od niekoho "chytí".

liz_lemon
4. máj 2024

mojej mame sa to stalo

butterflyeffect
4. máj 2024

Ano je to mozne, sposobuje to ten isty virus, mala som ho dvakrat-povedal mi doktor ze som musela byt v kontakte s kiahnami a kedze mam prekonane tak sa mi vyhodil opar

letfenixa
4. máj 2024

Nie, pásový opar nevzniká po nákaze od 2.človeka.

profantova
4. máj 2024