Môže mať popôrodná depresia hormonálny pôvod?

8. nov 2023

Ahojte maminky, prišla sem si sem pre radu, možno máte niektorá skúsenosť 😊. Štyri mesiace mám poporodnú depresiu, beriem dva druhý antidepresív. Všimla som si však, že uzkosti a depresívne stavy sa mi horšia pred menštruáciou a počas ovulácie, preto ma napadlo či to nemôže mať aj hormonálny pôvod. Mám starého gynekológa a on sa veľmi so mnou nechce o tom rozprávať, tvrdí že keby je to hormonálne tak nemám pravidelný cyklus, no zvyknem počas ovulácie krvácať. Preto ma napadlo či nejakej z vás nepomohla antikoncepcia alebo niečo voľnopredajné ako agnucaston. Dokonca som niekde na fóre čítala, že pri týchto stavoch zvykol gynekológ ženám predpisovať nejaký progesteron. Za každú radu budem vďačná ❤️

lucka_ke
8. nov 2023

nie som lekár ani odborník, ale prolaktín zhoršuje popôrodné depresie, čiže sa odporúča nedojčiť, inak neviem, ale držím palce!

felycity
8. nov 2023

páči sa, možno pomôže a možno by som zvážila zmenu lekára, aby ťa správne medikamentozne nastavil. https://lekar.sk/clanok/poporodna-depresia

autor
8. nov 2023

@lucka_ke nedojčím, spustilo sa mi to týždeň po pôrode, ťažké mi hneď zastavili laktaciu

tanyan
8. nov 2023

Kto ti predpísal tie dva druhy antidepresív?
Hormonálne výkyvy majú vplyv aj na veci, ktoré s hormónmi na prvý pohľad priamo nesúvisia. Registrovala si výkyvy nálad počas ovulácie a počas menštruácie aj pred tehotenstvom? Možno sa to len zintenzívnilo, ale príčina je prítomná už dávnejšie.

autor
8. nov 2023

@tanyan psychiatrička. Pred tehotenstvom som nemala žiadne problémy.

marianarem
8. nov 2023

Ja mam uzkostno-panicku poruchu a tiez sa to zhorsuje pred ms a pocas ovulacie. Tiez zaciatkom tehotenstva a po porode som mala velke vykyvy. Hormony vplyvaju aj na nervovu sustavu - estrogen je aktivujuci, progesteron by mal byt utlmujuci. Aj u zdraveho cloveka vplyv hormonov citit, no u takeho, co ma s nervami tak ci tak problemy, to moze byt ovela citelnejsie.